Form of Work
Artykuły
(3)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Książki
(1)
Status
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Author
Bilewicz Małgorzata
(1)
Koralewicz Jadwiga
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Marynowicz-Hetka Ewa
(1)
Ostrowska Alicja (pedagog)
(1)
Skowrońska-Pućka Agnieszka
(1)
Ziółkowski Marek
(1)
Year
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
Subject
Orientacje społeczne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Blind-enT
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
Młodzież
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Orientacja zawodowa
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pomoc społeczna
(1)
Rodzina
(1)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Subject: time
2001-
(2)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
6 results Filter
No cover
Article
In basket
Orientacje społeczne młodzieży / Leszek Rowicki // KWARTALNIK PEDAGOGICZNY. - 2004, 3, s.163-202.
Book
In basket
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 234)
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami, są dostępne po tytułem pracy zbiorowej.
Streszczenie angielskie

W publikacji zawarto artykuły:
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44737 (1 egz.)
E-book
In basket
Książka stanowi plon rozległych badań empirycznych nastawionych na ujawnienie orientacji Polaków w początkowym okresie transformacji. Konstelacje orientacji indywidualnych tworzą typy mentalności, które charakteryzuje znaczna trwałość. Mentalność jest uwarunkowana przez system społeczny, ale zarazem – przejawiając się w działaniach ludzi – wpływa na funkcjonowanie i przekształcenia systemu społecznego. To decyduje o randze podjętej problematyki i sprawia, że książka ta przynależy do kanonu lektur socjologów i psychologów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Monografia, będąc syntezą wieloletnich prac badawczych autorki, stanowi nowe otwarcie w pojmowaniu aktywności w polu praktyki analizowanej ze społeczno­pedagogicznej perspektywy. Prezentuje namysł nad pedagogiką społeczną, jej aktualnym postrzeganiem w odniesieniu do jej tradycji i pierwszych sformułowań oraz do współczesnego dyskursu prowadzonego w naukach humanistycznych i społecznych. Książka przynosi zarys metateorii dotyczącej tożsamości dyscypliny, jej roli, związków z innymi dziedzinami nauk, otoczeniem kulturowo-społecznym oraz praktyką działań pedagogów społecznych. Praktyka jest jednak ujmowana także w kategoriach ogólnych. Autorkę interesuje, jak działanie wpływa na myślenie o działaniu, z czego działanie wynika i czemu służy. Wykorzystuje przy tym teorię analizy aktywności i tworzenia instytucji symbolicznej Jeana-Marie Barbiera, operując bliską mu perspektywą rozumienia aktywności jako głównej kategorii społeczno-pedagogicznego spojrzenia na pole praktyki. Ustrukturowany i podzielany przez uczestników pola praktyki zestaw pojęć i konceptów tworzy transwersalny paradygmat pedagogiki społecznej. Publikacja może zainteresować czytelników zorientowanych na pogłębianie refleksji nad społeczno-pedagogicznym spojrzeniem na pola praktyki edukacyjnej, socjalnej, opiekuńczej oraz na poszukiwanie narzędzi analizy zachodzących w nich procesów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again