Forma i typ
Artykuły
(12)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
zbiorowa Praca
(3)
Curran Daniel J
(2)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(2)
Melosik Zbyszko (1956- )
(2)
Renzetti Claire M
(2)
Badora Sylwia
(1)
Choczyński Marcin
(1)
Czerwiec Karolina
(1)
Darowska Marta
(1)
Kaleta Ewa
(1)
Kopciewicz Lucyna (1972- )
(1)
Kozłowska Anita
(1)
Kołupajło Zuzanna
(1)
Kwak Karolina
(1)
Moss Peter
(1)
Mrozek-Kochanek Kamila
(1)
Pogorzelska Marzanna
(1)
Potyrała Katarzyna
(1)
Stankiewicz Dariusz
(1)
Szopski Marek
(1)
Teodorczyk Marcin (1980- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Temat
Płeć kulturowa
(14)
Płeć
(4)
Mężczyzna
(3)
Feminizm
(2)
Język polski
(2)
Kobieta
(2)
Kultura
(2)
Płeć społeczna
(2)
"Pippi Langstrumpf"
(1)
Dyskryminacja ze względu na orientację seksualną
(1)
Komunikacja
(1)
Komunikacja językowa
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Praca
(1)
Rekalma
(1)
Rodzina
(1)
Równouprawnienie płci
(1)
Statystyka gospodarcza
(1)
Stereotyp
(1)
Tożsamość płciowa
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1-100
(1)
100-1 p.n.e
(1)
101-200
(1)
200-101 p.n.e
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e
(1)
600-501 p.n.e
(1)
700-601 p.n.e
(1)
Temat: miejsce
Grecja
(1)
Rzym
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(5)
Artykuł problemowy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
18 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Gender, czyli przedszkole demokracji / Peter Moss, rozm. Ewa Kaleta // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. - 2014, nr 3, s. 82-86.
Streszczenie: Jeśli będziemy utwierdzać nasze dzieci w stereotypowych rolach, to sprawimy, że nie będą mogły w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje współczesny świat – uważa Peter Moss. (http://www.psychologiawszkole.pl)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Gender w krainie chłopaków / Marcin Teodorczyk // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. - 2014, nr 2, s. 62-64.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Koncepcja gender a wzrost gospodarczy / Dariusz Stankiewicz // EDUKACJA I DIALOG. - 2014, nr 3-4, s. 33-36.
Streszczenie: Znamy wyniki raportu Światowego Forum Ekonomicznego „Gender Gap”. Przedmiotem badań jest uchwycenie różnicy między możliwościami kobiet i mężczyzn w czterech obszarach: gospodarczym, edukacyjnym, politycznym i zdrowotnym. Badaniami objęto 136 krajów. Autorzy badań zwracają uwagę na swoisty paradoks. Z jednej strony 80 proc. spośród badanych krajów zanotowało poprawę w polityce równości płci, z drugiej 20 proc. pogorszyło swoje notowania. Polska, zajmując 54 pozycję w światowym rankingu, znalazła się w tej drugiej grupie. Najgorszy wynik (73 miejsce) zanotowaliśmy w ekonomii. Badano tu m.in. wysokość wynagrodzenia i dostęp do stanowisk kierowniczych. (http://www.eid.edu.pl/archiwum/2014,447/marzec-kwiecien).
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Komunikowanie międzykulturowe / Marek Szopski. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, [2005]. - 142, [3] s. : ilustracje ; 24 cm.
Bibliogr. s. 140-142
Streszczenie: Autor ukazuje, jakie zachowania są uwarunkowane kulturowo, a kształtują się w procesie komunikowania: poszczególne rodzaje tożsamości, procesy percepcji, wartości, niechęć do innych (obcych kulturowo), język, komunikowanie niewerbalne, instytucje społeczne (jak np. edukacja).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39341, 39132 (2 egz.)
Artykuł
W koszyku
Rodzina w perspektywie gender / Marta Darowska, Sywia Badora. W: Pedagogika opiekuńcza : perspektywy myślenia o rodzinie / redakcja naukowa Sylwia Badora, Beata Zięba-Kołodziej, strony 126-138. - 2015.
E-book
W koszyku
Od Redakcji Przedkładany uwadze czytelników zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony problematyce kobiecej. Wiadomo, że jest to problematyka bogata i różnorodna, związana z wieloma aspektami życia jednostek i społeczności. W tym tomie znalazły się tylko niektóre kwestie, może rzadziej dyskutowane. Zeszyt otwiera artykuł E. Malinowskiej na temat świadomości feministycznej kobiet – uczestniczek „Solidarności” w latach 80. Artykuł dedykujemy pamięci 30-lecia NSZZ. Kolejne teksty pokazują kulturowe uwarunkowania sytuacji kobiet odrzucających macierzyństwo (czyli istotny element stereotypu kobiecości) w artykule E. Garncarek. E. Paprzycka analizuje ambiwalencję procesu socjalizacji kobiet. Nieco prowokacyjnie brzmi teza A. Piekarskiej o walorach kobiet na rynku pracy: ich zatrudnianie jest wysoce racjonalne, bo są wykształcone, kompetentne i... tańsze. A. Dziedziczak-Foltyn podnosi problem równości płci w nauce i edukacji akademickiej. Na uwagę zasługuje tekst M. Nowickiej poświęcony koncepcji postkolonializmu. Koncepcja ta zyskała powodzenie wśród badaczek, m.in. jako sposób wyjaśniania społecznego położenia kobiet. I wreszcie I. Desperak omawia aktualny stan ruchu kobiecego w Polsce, podkreślając szczególną rolę dwu Kongresów Kobiet. Całości zeszytu dopełniają recenzje. Omówiona jest monografia dotycząca biedy kobiet oraz autobiografia Marii Jarosz jako przykład sukcesu wcale niełatwo osiągniętego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści. ******** Kwartalnik Pedagogiczny (The Pedagogical Quarterly) is a national quarterly published since 1956. The journal contains theoretical articles on broadly defined pedagogy and discusses the results of research on functioning of an individual in the society. The materials published in the quarterly relate to various sub-disciplines of pedagogy, among others pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactics, psychology of education, philosophy of education, as well as aesthetic education. The authors of texts written in Polish or English are outstanding Polish and foreign specialists.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Temat: Intergenerational relations ; Społeczeństwo postindustrialne ; Teoria społeczeństwa ryzyka ; Zmiany kulturowe ; Transformation of class structure ; The ‘death of class’ ; The new forms of inequality ; Transformacja struktury klasowej ; „śmierć klasy” ; Nowe formy nierówności ; Post-komunistyczna transformacja ; Prorynkowe postawy ; Prodemokratyczne postawy ; Polskie Badanie Panelowe ; Social classes ; Post-communist transformation ; Pro-market attitudes ; Jakość życia ; Polish Panel Survey ; Pozycja stratyfikacyjna ; Subiektywna ocena położenia społecznego ; Położenie społeczne ; Position stratification ; Subjective evaluation of social position ; Measurement scales ; Social position ; Gender inequality ; Gender segregation ; Gender status ; Occupation attainment ; Estonian labour market ; Nierówności płci ; Segregacja ze względu na płeć ; Status płci ; Osiąganie pozycji zawodowej ; Estoński rynek pracy ; Wieś i rolnictwo ; Struktura agrarna ; Różnorodność i zróżnicowanie ; Trzy dynamiki rozwoju wiejskiego ; Agriculture and countryside ; Systemic change ; Agrarian change ; Diversity and differentiation ; Zaburzenia psychiczne ; Strukturalna koncepcja dzieciństwa ; Relacje międzygeneracyjne ; Zagrożenie biedą ; Inicjatywy Unii Europejskiej na rzecz dzieci ; Structural concept of childhood ; Pro-democratic attitudes ; Risk of poverty ; EU initiatives for children ; Tatus społeczno –ekonomiczny ; Klasy społeczne ; Quality of life ; Subjective quality of life ; Nowa gospodarka ; Subiektywna jakość życia ; The three competing rural development dynamics ; Samobójstwa ; Zmiana systemowa ; Skale pomiarowe
Tom poświęcony jest problematyce podziałów społecznych, ich przeobrażeń, uwarunkowań i konsekwencji. Główne wątki analiz prezentowane w tomie odnoszą się do przemian, jakim podlegają struktury współczesnych społeczeństw w pierwszej dekadzie XXI wieku, poddane oddziaływaniu procesów globalizacyjnych i transformacyjnych. Większość artykułów zamieszczonych w tomie charakteryzuje klasyczne podejście do analiz struktury społecznej oparte na próbach dobranych metodą losową. Analizy te dokumentują, iż współczesne społeczeństwa nadal mają strukturę warstwową, a teorie klasowe wciąż pozwalają nam wyjaśnić sposób, w jaki nierówności związane z produkcją i rynkiem, dostępem do edukacji i zasobów organizacyjnych, utrwalają stare i nowe nierówności w czasie. Procesy klasowe nie są jednak jedynymi czynnikami przyczyniającymi się do utrzymania i reprodukcji nierówności. Stąd badanie strukturalnych nierówności społecznych pozostaje wyzwaniem i jednym z głównych celów socjologicznych eksploracji. Teksty zamieszczone w tomie ilustrują różne podejścia stosowane przez badaczy dla wyjaśniania strukturalnych nierówności społecznych wraz z towarzyszącymi im wzorami przekonań i działań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej