Form of Work
Artykuły
(12)
Książki
(3)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Status
available
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(3)
Author
Curran Daniel J
(2)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(2)
Melosik Zbyszko (1956- )
(2)
Renzetti Claire M
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Badora Sylwia
(1)
Choczyński Marcin
(1)
Czerwiec Karolina
(1)
Darowska Marta
(1)
Kaleta Ewa
(1)
Kopciewicz Lucyna (1972- )
(1)
Kozłowska Anita
(1)
Kołupajło Zuzanna
(1)
Kwak Karolina
(1)
Moss Peter
(1)
Mrozek-Kochanek Kamila
(1)
Pogorzelska Marzanna
(1)
Potyrała Katarzyna
(1)
Stankiewicz Dariusz
(1)
Szopski Marek
(1)
Teodorczyk Marcin (1980- )
(1)
Year
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(3)
Time Period of Creation
2001-
(5)
Country
Poland
(17)
Language
Polish
(17)
Subject
Płeć kulturowa
(14)
Płeć
(4)
Mężczyzna
(3)
Feminizm
(2)
Język polski
(2)
Kobieta
(2)
Kultura
(2)
Płeć społeczna
(2)
"Pippi Langstrumpf"
(1)
Dyskryminacja ze względu na orientację seksualną
(1)
Komunikacja
(1)
Komunikacja językowa
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Praca
(1)
Rekalma
(1)
Rodzina
(1)
Równouprawnienie płci
(1)
Statystyka gospodarcza
(1)
Stereotyp
(1)
Tożsamość płciowa
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Subject: time
2001-
(5)
1-100
(1)
100-1 p.n.e
(1)
101-200
(1)
200-101 p.n.e
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e
(1)
600-501 p.n.e
(1)
700-601 p.n.e
(1)
Subject: place
Grecja
(1)
Rzym
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(5)
Artykuł problemowy
(1)
Domain
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
17 results Filter
No cover
Article
In basket
Gender, czyli przedszkole demokracji / Peter Moss, rozm. Ewa Kaleta // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. - 2014, nr 3, s. 82-86.
Streszczenie: Jeśli będziemy utwierdzać nasze dzieci w stereotypowych rolach, to sprawimy, że nie będą mogły w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje współczesny świat – uważa Peter Moss. (http://www.psychologiawszkole.pl)
No cover
Article
In basket
Gender w krainie chłopaków / Marcin Teodorczyk // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. - 2014, nr 2, s. 62-64.
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Koncepcja gender a wzrost gospodarczy / Dariusz Stankiewicz // EDUKACJA I DIALOG. - 2014, nr 3-4, s. 33-36.
Streszczenie: Znamy wyniki raportu Światowego Forum Ekonomicznego „Gender Gap”. Przedmiotem badań jest uchwycenie różnicy między możliwościami kobiet i mężczyzn w czterech obszarach: gospodarczym, edukacyjnym, politycznym i zdrowotnym. Badaniami objęto 136 krajów. Autorzy badań zwracają uwagę na swoisty paradoks. Z jednej strony 80 proc. spośród badanych krajów zanotowało poprawę w polityce równości płci, z drugiej 20 proc. pogorszyło swoje notowania. Polska, zajmując 54 pozycję w światowym rankingu, znalazła się w tej drugiej grupie. Najgorszy wynik (73 miejsce) zanotowaliśmy w ekonomii. Badano tu m.in. wysokość wynagrodzenia i dostęp do stanowisk kierowniczych. (http://www.eid.edu.pl/archiwum/2014,447/marzec-kwiecien).
No cover
No cover
Article
In basket
Book
In basket
Komunikowanie międzykulturowe / Marek Szopski. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, [2005]. - 142, [3] s. : rys. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 140-142
Streszczenie: Autor ukazuje, jakie zachowania są uwarunkowane kulturowo, a kształtują się w procesie komunikowania: poszczególne rodzaje tożsamości, procesy percepcji, wartości, niechęć do innych (obcych kulturowo), język, komunikowanie niewerbalne, instytucje społeczne (jak np. edukacja).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 39341, 39132 (2 egz.)
Article
In basket
Rodzina w perspektywie gender / Marta Darowska, Sywia Badora. W: Pedagogika opiekuńcza : perspektywy myślenia o rodzinie / redakcja naukowa Sylwia Badora, Beata Zięba-Kołodziej, strony 126-138. - 2015.
E-book
In basket
Od Redakcji Przedkładany uwadze czytelników zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony problematyce kobiecej. Wiadomo, że jest to problematyka bogata i różnorodna, związana z wieloma aspektami życia jednostek i społeczności. W tym tomie znalazły się tylko niektóre kwestie, może rzadziej dyskutowane. Zeszyt otwiera artykuł E. Malinowskiej na temat świadomości feministycznej kobiet – uczestniczek „Solidarności” w latach 80. Artykuł dedykujemy pamięci 30-lecia NSZZ. Kolejne teksty pokazują kulturowe uwarunkowania sytuacji kobiet odrzucających macierzyństwo (czyli istotny element stereotypu kobiecości) w artykule E. Garncarek. E. Paprzycka analizuje ambiwalencję procesu socjalizacji kobiet. Nieco prowokacyjnie brzmi teza A. Piekarskiej o walorach kobiet na rynku pracy: ich zatrudnianie jest wysoce racjonalne, bo są wykształcone, kompetentne i... tańsze. A. Dziedziczak-Foltyn podnosi problem równości płci w nauce i edukacji akademickiej. Na uwagę zasługuje tekst M. Nowickiej poświęcony koncepcji postkolonializmu. Koncepcja ta zyskała powodzenie wśród badaczek, m.in. jako sposób wyjaśniania społecznego położenia kobiet. I wreszcie I. Desperak omawia aktualny stan ruchu kobiecego w Polsce, podkreślając szczególną rolę dwu Kongresów Kobiet. Całości zeszytu dopełniają recenzje. Omówiona jest monografia dotycząca biedy kobiet oraz autobiografia Marii Jarosz jako przykład sukcesu wcale niełatwo osiągniętego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Temat: Intergenerational relations ; Społeczeństwo postindustrialne ; Teoria społeczeństwa ryzyka ; Zmiany kulturowe ; Transformation of class structure ; The ‘death of class’ ; The new forms of inequality ; Transformacja struktury klasowej ; „śmierć klasy” ; Nowe formy nierówności ; Post-komunistyczna transformacja ; Prorynkowe postawy ; Prodemokratyczne postawy ; Polskie Badanie Panelowe ; Social classes ; Post-communist transformation ; Pro-market attitudes ; Jakość życia ; Polish Panel Survey ; Pozycja stratyfikacyjna ; Subiektywna ocena położenia społecznego ; Położenie społeczne ; Position stratification ; Subjective evaluation of social position ; Measurement scales ; Social position ; Gender inequality ; Gender segregation ; Gender status ; Occupation attainment ; Estonian labour market ; Nierówności płci ; Segregacja ze względu na płeć ; Status płci ; Osiąganie pozycji zawodowej ; Estoński rynek pracy ; Wieś i rolnictwo ; Struktura agrarna ; Różnorodność i zróżnicowanie ; Trzy dynamiki rozwoju wiejskiego ; Agriculture and countryside ; Systemic change ; Agrarian change ; Diversity and differentiation ; Zaburzenia psychiczne ; Strukturalna koncepcja dzieciństwa ; Relacje międzygeneracyjne ; Zagrożenie biedą ; Inicjatywy Unii Europejskiej na rzecz dzieci ; Structural concept of childhood ; Pro-democratic attitudes ; Risk of poverty ; EU initiatives for children ; Tatus społeczno –ekonomiczny ; Klasy społeczne ; Quality of life ; Subjective quality of life ; Nowa gospodarka ; Subiektywna jakość życia ; The three competing rural development dynamics ; Samobójstwa ; Zmiana systemowa ; Skale pomiarowe
Tom poświęcony jest problematyce podziałów społecznych, ich przeobrażeń, uwarunkowań i konsekwencji. Główne wątki analiz prezentowane w tomie odnoszą się do przemian, jakim podlegają struktury współczesnych społeczeństw w pierwszej dekadzie XXI wieku, poddane oddziaływaniu procesów globalizacyjnych i transformacyjnych. Większość artykułów zamieszczonych w tomie charakteryzuje klasyczne podejście do analiz struktury społecznej oparte na próbach dobranych metodą losową. Analizy te dokumentują, iż współczesne społeczeństwa nadal mają strukturę warstwową, a teorie klasowe wciąż pozwalają nam wyjaśnić sposób, w jaki nierówności związane z produkcją i rynkiem, dostępem do edukacji i zasobów organizacyjnych, utrwalają stare i nowe nierówności w czasie. Procesy klasowe nie są jednak jedynymi czynnikami przyczyniającymi się do utrzymania i reprodukcji nierówności. Stąd badanie strukturalnych nierówności społecznych pozostaje wyzwaniem i jednym z głównych celów socjologicznych eksploracji. Teksty zamieszczone w tomie ilustrują różne podejścia stosowane przez badaczy dla wyjaśniania strukturalnych nierówności społecznych wraz z towarzyszącymi im wzorami przekonań i działań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again