Form of Work
Książki
(12)
Artykuły
(4)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(12)
Branch
Wypożyczalnia
(12)
Author
Śliwerski Bogusław (1954- )
(4)
Baranowicz Krystyna
(2)
Błeszyński Jacek
(1)
Głażewski Michał
(1)
Kabaciński Rafał
(1)
Kaczmarek Piotr
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Kopańska Aleksandra
(1)
Kozierski Piotr
(1)
Lis Marcin
(1)
Odmiany
(1)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(1)
Petlák Erich
(1)
Piekarski Jacek
(1)
Poznańska Maria Wanda
(1)
Rutkowiak Joanna red
(1)
Wasiukiewicz Jadwiga
(1)
Wróbel Anna
(1)
Year
2020 - 2023
(2)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(8)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(19)
Language
Polish
(19)
Subject
Pedagogika alternatywna
(10)
Wychowanie
(7)
Edukacja alternatywna
(6)
Pedagogika
(3)
Innowacje
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Nauczanie
(2)
Oświata
(2)
Steiner Rudolf
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkoła waldorfska
(2)
Edukacja
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja przyszłości
(1)
Freinet, Celestyn
(1)
Freinet, Célestin (1896-1966)
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kształcenie
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody nauczania
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie programowane
(1)
Nauczyciele
(1)
New Age
(1)
Nowa Era
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika emancypacyjna
(1)
Pedagogika humanistyczna
(1)
Pedagogika steinerowska
(1)
Pedagogika systemologiczna
(1)
Polski Integracyjny System Alternatywnej Komunikacji (PISAK)
(1)
Przedszkola waldorfskie
(1)
Reforma szkolnictwa
(1)
Szkoła
(1)
Technologie asystujące
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Subject: time
2001-
(2)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
19 results Filter
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33701 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40496 (1 egz.)
No cover
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33702 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37197 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 35578 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy ref.
Streszczenie: 3. t. materiałów z II Międzynarodowej Konferencji "Edukacja alternatywna - dylematy teorii i praktyki" (Łódź, 12-14.10.1995 r.). W cz. 1. dot. teorii - 9 ref., m.in.: o pedagogice uniwersalnej, edukacji zorientowanej na osobę, alternatywnych ujęciach
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 35669 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 34799 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 34210 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40583 (1 egz.)
Article
In basket
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37163, 33468 (2 egz.)
Book
In basket
Dziesięć szkół alternatywnych / Wincenty Okoń. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997. - 238,[2] s. : ilustracje ; 24 cm.
(Literatura Pedagogiczna)
Streszczenie: Książka przedstawia powstawanie i działalność dziesięciu szkół alternatywnych znanych na świecie, w tym dwu szkół polskich, na pewno znanych zbyt mało. Twórcze doswiadczenia Łopuszańskiego i Sjudaka nie ustępują doświadczeniom twórców znanym na świecie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 35198, 35197 (2 egz.)
Book
In basket
(Idee - Metody - Inspiracje)
Bibliogr. przy ref.
Streszczenie: Zbiór referatów dotyczy: poglądów P. Freirego, koncepcji jedności kształcenia i wychowania, edukacji międzykulturowej, edukacji zintegrowanej, badań biograficznych w naukach o wychowaniu, zagadnienia pomocy, pedagogiki empirycznej, edukacji otwartej ...
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37194 (1 egz.)
E-book
In basket
Prezentowana publikacja jest jak do tej pory pierwszą i jedyną pozycją, w której przedstawione zostały wybrane metody terapii, w dostosowaniu do pracy z osobą przejawiającą głębokie deficyty rozwojowe. Praca nad dziećmi autystycznymi wymaga poszukiwania nowych dróg wspomagania ich rozwoju. Aby wyjść naprzeciw tym poszukiwaniom, Autorzy przedstawili własne doświadczenia, będące wynikiem wieloletniej praktyki zawodowej oraz zdobytej wiedzy. Każdy z Autorów, opisując prowadzoną przez siebie terapię, wychodzi od założeń terapeutycznych, następnie ukazuje możliwości wykorzystania metody w pracy z osobą z autyzmem. Dodatkowo przedstawione zostały badania nad efektywnością wykorzystania każdej z metod oraz propozycje zastosowania tych metod do pracy z dziećmi, gdzie połączone zostały autorskie podejścia z prezentacją podstawowych zaleceń. W końcowej części opracowania znajdują się zalecenia, możliwe do zastosowania w pracy edukacyjno-terapeutycznej w odniesieniu do opisanych programów autorskich. Książka jest skierowana przede wszystkim do terapeutów-psychologów, pedagogów, socjologów, pracowników socjalnych oraz administracji, podejmujących działania z dziećmi dotkniętymi autyzmem. Szczególnie książkę można polecić praktykom pracującym z dziećmi z głębokimi deficytami rozwoju, nauczycielom szkół integracyjnych, masowych oraz rodzicom posiadającym dzieci autystyczne. W związku z ogromnym zainteresowaniem, jakim cieszyło się pierwsze wydanie tej publikacji pod tytułem Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem, Autorzy z wielką radością podjęli się opracowania drugiego wydania, które zostało zmienione. Zmiany dotyczą m.in. zaprezentowania w artykułach nowych metod pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, aktualizacji prezentowanych tekstów oraz dołączenia nowego artykułu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka jest interdyscyplinarnym studium teoretycznych podstaw działania wychowawczego, osadzonym we współczesnym dyskursie paradygmatycznym, stanowi efekt hermeneutycznej interpretacji wybranych teorii pedagogicznych. Znajdujemy w niej odpowiedź na pytanie, jak odwołanie się do kategorii intencjonalności zmienia strukturę teorii pedagogicznej i sens nadany działaniu wychowawczemu jako podstawowemu elementowi praktyki pedagogicznej. Najważniejsze ustalenia teoretyczne zawarte w pracy są związane z(ze): – intencjonalnością jako kategorią badawczą i jej miejscem na mapach myśli współczesnych nauk humanistyczno-społecznych (filozofii, psychologii i socjologii); – analizą działania wychowawczego i jego właściwości w perspektywie wybranych formacji paradygmatycznych (strukturalizm, funkcjonalizm, interpretatywizm, radykalny humanizm); – sformułowaniem dwóch koncepcji działania wychowawczego w kontekście pedagogii współdziałania oraz pedagogii skuteczności; – wskazaniem pedagogicznych implikacji intencjonalnej instrumentalności wychowania. Publikacja z pewnością dostarczy takich impulsów, które pozwolą łączyć myślenie z działaniem, wzmacniać refleksyjny namysł nad realizowaną praktyką pedagogiczną i rekonstruować przesłanki tego działania. Rozumienie sensu własnego działania wynika przecież z myślenia i jest podstawą nadawania znaczeń.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Ruch Open Access zdobywa rosnącą popularność, pojawia się jednak wokół niego wiele mitów i niekoniecznie uzasadnionych nadziei. Celem tej książki jest przyjrzenie się temu zjawisku i jego ocena z punktu widzenia polskiego badacza. W tym celu w pierwszym rozdziale zastanowimy się nad przyczynami powstania tego ruchu, a następnie w rozdziale drugim sprecyzujemy, czym jest Open Access oraz pokrewne inicjatywy, często mylnie z nim utożsamiane. Rozdział trzeci będzie analizą ruchu otwartego dostępu z punktu widzenia różnych grup interesu związanych z nauką. Wreszcie rozdziały czwarty i piąty skoncentrują się na praktycznych aspektach publikowania artykułów w otwartym dostępie z punktu widzenia polskiego badacza. W rozdziale szóstym dokonamy krótkiego podsumowania informacji o ruchu Open Access. Impuls poleca ebooki
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again