Form of Work
E-booki
(6)
IBUK Libra
(6)
Author
Pawlak Mirosław
(2)
Dworakowska Katarzyna
(1)
Haliżak Edward
(1)
Kamiński Krzysztof
(1)
Klimczak Joanna
(1)
Madalińska-Michalak Joanna
(1)
Sztobryn Sławomir
(1)
Year
2020 - 2021
(5)
2010 - 2019
(1)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(4)
English
(2)
14 results Filter
Authority data
Pedagogika opiekuńcza (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Pedagogika (hasło przedmiotowe)
zob. też Dom dziecka (hasło przedmiotowe) ; Opieka nad dziećmi (hasło przedmiotowe) ; Opieka społeczna (hasło przedmiotowe) ; Organizacje dziecięce (hasło przedmiotowe) ; Organizacje młodzieżowe (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika społeczna (hasło przedmiotowe) ; Placówki opiekuńczo-wychowawcze (hasło przedmiotowe) ; Placówki wsparcia dziennego (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Care pedagogy ; Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza ; Pedagogy of care ; Pedagogy of care and upbringing ; Pedagogy of caring
Authority data
Pedagogika krytyczna (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Pedagogika (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Critical pedagogy
Authority data
Pedagogika (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Nauki humanistyczne (hasło przedmiotowe) ; Nauki społeczne (hasło przedmiotowe)
zob. też Autonomia (pedagogika) (hasło przedmiotowe) ; Biblioteki pedagogiczne (hasło przedmiotowe) ; Diagnoza pedagogiczna (hasło przedmiotowe) ; Drama (pedagogika) (hasło przedmiotowe) ; Filozofia edukacji (hasło przedmiotowe) ; Indywidualizacja (pedagogika) (hasło przedmiotowe) ; Kształcenie (hasło przedmiotowe) ; Kształcenie nauczycieli (hasło przedmiotowe) ; Metody wychowawcze (hasło przedmiotowe) ; Oświata (hasło przedmiotowe) ; Paternalizm (hasło przedmiotowe) ; Pedagodzy (hasło przedmiotowe) ; PEDAGOG (baza danych) (hasło przedmiotowe) ; Psychologia nauczania (hasło przedmiotowe) ; Wychowanie (hasło przedmiotowe)
(termin nadrzędny) zob. też hasło węższe Andragogika (hasło przedmiotowe) ; Antypedagogika (hasło przedmiotowe) ; Historia wychowania (hasło przedmiotowe) ; Naturalizm pedagogiczny (hasło przedmiotowe) ; Nowe Wychowanie (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika artystyczna (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika biblioteczna (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika chrześcijańska (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika krytyczna (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika kultury (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika medialna (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika opiekuńcza (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika pastoralna (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika personalistyczna (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika porównawcza (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika pracy (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika prawa (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika przedszkolna (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika przeżyć (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika religii (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika rodziny (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika specjalna (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika społeczna (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika waldorfska (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika wczesnoszkolna (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika wojskowa (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika zabawy (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika zdrowia (hasło przedmiotowe) ; Pedeutologia (hasło przedmiotowe) ; Teoria wychowania (hasło przedmiotowe)
zob. też Czasopismo pedagogiczne (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Nauki pedagogiczne ; Pädagogik ; Pedagogy
Authority data
Pedagogika chrześcijańska (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Pedagogika (hasło przedmiotowe)
zob. też Chrześcijaństwo (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika religii (hasło przedmiotowe)
(termin nadrzędny) zob. też hasło węższe Pedagogika katolicka (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Christian pedagogy ; Pedagogika - chrześcijaństwo
Authority data
Pedagogika resocjalizacyjna (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Pedagogika specjalna (hasło przedmiotowe)
zob. też Diagnoza resocjalizacyjna (hasło przedmiotowe) ; Dziecko trudne (hasło przedmiotowe) ; Młodzież trudna (hasło przedmiotowe) ; Niedostosowanie społeczne (hasło przedmiotowe) ; Ośrodki kuratorskie (hasło przedmiotowe) ; Ośrodki przystosowania społecznego (hasło przedmiotowe) ; Pedagodzy resocjalizacyjni (hasło przedmiotowe) ; Probacja (prawo) (hasło przedmiotowe) ; Projekt "Wyspa" (hasło przedmiotowe) ; Psychologia penitencjarna (hasło przedmiotowe) ; Socjoterapia (hasło przedmiotowe) ; Zakłady poprawcze i wychowawcze (hasło przedmiotowe)
(termin nadrzędny) zob. też hasło węższe Pedagogika penitencjarna (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika salezjańska (hasło przedmiotowe) ; Placówki wsparcia dziennego (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Resocjalizacja ; Resocialization ; Resocialization pedagogy
Authority data
Pedagogika katolicka (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Pedagogika chrześcijańska (hasło przedmiotowe)
zob. też Katolicyzm (hasło przedmiotowe) ; Wychowanie katolickie (hasło przedmiotowe)
(termin nadrzędny) zob. też hasło węższe Pedagogika ignacjańska (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Catholic pedagogics ; Catholic pedagogy ; Pedagogika - Katolicyzm
Authority data
Pedagogika religii (hasło przedmiotowe)
zob. też Religious pedagogy (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Pedagogika (hasło przedmiotowe) ; Teologia pastoralna (hasło przedmiotowe)
zob. też Formacja (religia) (hasło przedmiotowe) ; Katecheza (hasło przedmiotowe) ; Pedagogika chrześcijańska (hasło przedmiotowe) ; Religia (przedmiot szkolny) (hasło przedmiotowe) ; Wychowanie religijne (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Pedagogika religijna ; Pedagogy of religion ; Religionspädagogik
Authority data
Pedagogika penitencjarna (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Pedagogika resocjalizacyjna (hasło przedmiotowe)
zob. też Penitencjarystyka (hasło przedmiotowe) ; Projekt "Klinika Penitencjarna" (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Penitentiary pedagogy ; Resocjalizacja penitencjarna ; Więziennictwo - wychowanie ; Więźniowie - wychowanie
E-book
In basket
Autorzy podejmują niezwykle ważne i aktualne problemy związane z pedagogiką i edukacją w obliczu coraz silniej zaznaczającego się kryzysu zaufania, wspólnotowości i autonomii w różnych sferach życia. Na podstawie badań, kierując się troską o polskie społeczeństwo, a zwłaszcza o młode pokolenie, które doświadcza życia w warunkach podziałów i destrukcji wspólnoty obywatelskiej, postulują podejmowanie działań na rzecz poprawy jej kondycji i jakości oraz rewitalizacji życia społeczno-edukacyjnego z wykorzystaniem kanonu wartości edukacyjnych, społecznych i kulturowych, a także regeneracji i wzmocnienia więzi społecznych. Książka jest adresowana do odbiorców ze środowiska akademickiego i oświatowego, szczególnie do naukowców zajmujących się pedagogiką i naukami pokrewnymi, nauczycieli, dyrektorów szkół, studentów studiów pedagogicznych i nauczycielskich, oraz do przedstawicieli administracji rządowej i samorządowej. Inicjatywa wydania tomu wiąże się bezpośrednio z jubileuszowym X Ogólnopolskim Zjazdem Pedagogicznym „Pedagogika i edukacja wobec kryzysu zaufania, wspólnotowości i autonomii”, który odbył się w dniach 18–20 września 2019 roku w Warszawie. Prezentowane na Zjeździe referaty skłoniły do namysłu nad kondycją polskiej pedagogiki i edukacji. Odsłoniły „janusowe oblicze” zjawiska kryzysu, złożoność uwarunkowań kryzysu zaufania, wspólnotowości i autonomii, w tym w instytucjach edukacyjnych, oraz sposoby jego przezwyciężania. The authors call for taking measures to improve the state and the quality of civic community and to revitalize socio-educational life, using the canon of educational, social and cultural values, as well as to regenerate and strengthen social bonds. The book is addressed to scholars, especially those whose main fields of study are pedagogy and related sciences, to teachers, school headmasters, students of pedagogy and education and to local and government administration members.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Autorzy podejmują temat miłości w odniesieniu do szeroko rozumianej pedagogiki w rozmaitych aspektach – to wielogłos pochodzący z wielu obszarów naukowych. Cechuje ich wielobarwność światopoglądowa i różny poziom wrażliwości, ale wszyscy są przekonani, że miłość w kontekście pedagogicznym to zagadnienie doniosłe, którym należy się zajmować. Zróżnicowanie ujęć tego zagadnienia oraz postaw i poglądów sprawia, że w prezentowanej monografii czytelnik znajdzie treści, które go zainteresują i zainspirują w odniesieniu zarówno do badań naukowych, jak i pedagogicznej (edukacyjnej, wychowawczej) działalności praktycznej. Tom otwiera wprowadzenie czytelników w najważniejsze dyskusje dotyczące pojęcia miłości. W pierwszej części zawarto artykuły, w których z kunsztem i właściwą humanistyce finezją zostało omówione znaczenie tego pojęcia, a także – na podstawie badań – zaprezentowane społeczne funkcjonowanie miłości. Część druga to zbiór tekstów ukazujących miłość w różnych kontekstach kulturowych, oddający zróżnicowanie i bogactwo inspiracji, które wiążą się z problematyką miłości. Takie ujęcie pozwala na dobre przygotowanie do rozważań ściśle pedagogicznych z części trzeciej. Autorzy próbują uchwycić w niej bowiem niezwykłość fenomenu miłości w doświadczeniu pedagogicznym. The authors cover the subject of love as related to broadly defined pedagogy in its different aspects. Thanks to the varied approaches to the issue, as well as different attitudes and beliefs, readers can find in this monograph content that will interest them and inspire both academic research and pedagogic practice (education, upbringing).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka stanowi oryginalny wkład w refleksję nad polską pedagogiką filozoficzną, ze szczególnym uwzględnieniem dzieła Tadeusza Kotarbińskiego. Autorzy badają zagadnienia dotyczące kształtującego wpływu przeszłości, ale przede wszystkim koncentrują się wokół wciąż aktualnych problemów współczesnej edukacji, pytając o etyczność jednostki ludzkiej w świecie, który próbuje nas zwolnić z myślenia, w którym – cytując Herberta – „wybuchła epidemia instynktu samozachowawczego”. W ich rozważaniach powraca również kwestia roli, jaką może odegrać nauczyciel – spolegliwy opiekun – w tej edukacyjnej rzeczywistości, stawiającej nowe wyzwania i – pilniej niż kiedykolwiek – wymagającej od nas odpowiedzi na pytanie o kształt świata i nasze w nim miejsce. The book discusses Polish philosophical pedagogy against the European background. It examines the work of Tadeusz Kotarbiński and the figure of a docile tutor. The publication concentrates not only on examining the past, but also on diagnosing the present state of Polish philosophical pedagogy and its formative influence on contemporary education. It also looks into the future in order to make possible prognoses.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Spis treści [Contents] STUDIA [STUDIES] Edward Haliżak: Ontologia i epistemologia w badaniach polityki zagranicznej państwa [Ontology and Epistemology in Foreign Policy Analysis], doi: 10.7366/020909614201501, s. 9–36; Aleksandra Jarczewska: Stany Zjednoczone – hegemonia w regionie Azji i Pacyfiku w latach 1985–2015 [The United States – A Hegemony in the Asia-Pacific Region in 1985–2015], doi: 10.7366/020909614201502, s. 37–66; Jakub Zajączkowski: Indie – mocarstwo regionu Indo-Pacyfiku [India – An Indo-Pacific Power], doi: 10.7366/020909614201503, s. 67–92; Subrata K. Mitra: Lone Warrior, Regional Actor or Global Player? Statecraft and Indian Foreign Policy in the 21st Century, doi: 10.7366/020909614201504, s. 93–114; Marcin Florian Gawrycki: Postrzeganie Indii i Chin w brazylijskiej nauce o stosunkach międzynarodowych w kontekście globalnych aspiracji Brazylii [Perception of India and China in Brazilian International Studies in the Context of Brazil’s Global Aspirations], doi: 10.7366/020909614201505, s. 115–132; Navnita Behera: Mapping Research and Teaching Trajectories: A Critical Turn in the Indian IR, doi: 10.7366/020909614201506, s. 133–152; James Ling, Idesbald Goddeeris: Modi’s India and the European Union: A Perception Study, doi: 10.7366/020909614201507, s. 153–178; Arndt Michael: Competing Regionalism in South Asia and Neighbouring Regions under Narendra Modi: New Leadership, Old Problems, doi: 10.7366/020909614201508, s. 179–198; Rafał Ulatowski: Dyplomacja energetyczna Indii [India’s Energy Diplomacy], doi: 10.7366/020909614201509, s. 199–218; Agnieszka Kuszewska: Prawa człowieka w indyjskim Kaszmirze jako element konfliktu indyjsko-pakistańskiego w latach 1989–2015 [ Human Rights in the Indian Kashmir as an Element of the India–Pakistan Conflict in 1989–2015], doi: 10.7366/020909614201510, s. 219–236; Liu Yongtao: People-to-People Exchanges in Chinese Diplomacy: Evolutions, Strategies, and Social Practice, doi: 10.7366/020909614201511, s. 237–254; Wolfram Hilz: Franco-German Leadership in the EU: Lessons from the Euro Crisis, doi: 10.7366/020909614201512, s. 255–268; Dorota Heidrich: The Role of Regional Organisations in the Interpretation and Implementation of the Responsibility to Protect. The Case of the African Union and Its Involvement in the Libyan Crisis, doi: 10.7366/020909614201513, s. 269–292; Kamil Zajączkowski: Unia Europejska wobec problemu terroryzmu w Afryce Subsaharyjskiej [The EU’s Approach to the Problem of Terrorism in Sub-Saharan Africa], doi: 10.7366/020909614201514, s. 293–318; Anna Grzywacz: Adaptacja polityczna Singapuru w Stowarzyszeniu Narodów Azji Południowo-Wschodniej [Singapore’s Political Adaptation in the Association of Southeast Asian Nations], doi: 10.7366/020909614201515, s. 319–338. SPRAWOZDANIA [REPORTS] Anna Wojciuk: Zapis dyskusji o książce Nauka o stosunkach międzynarodowych i studia europejskie w Polsce, Uniwersytet Warszawski, 21 października 2015 r. [A Record of the Debate on the Book Nauka o stosunkach międzynarodowych i studia europejskie w Polsce [International Studies and European Studies in Poland], University of Warsaw, 21 October 2015, s. 339–355; Marcin Kaczmarski, Marek Madej: Sprawozdanie z międzynarodowej konferencji naukowej Instytutu Stosunków Międzynarodowych UW nt. „Realism and the Great Powers Politics in Europe and the Asia–Pacific”, Warszawa, 11 grudnia 2015 r. [Report on the International Academic Conference “Realism and the Great Powers Politics in Europe and the Asia-Pacific”, Warsaw, 11 December 2015], s. 356–365; Marcin Kaczmarski: Sprawozdanie z konferencji „9th Pan-European Conference on International Relations: Worlds of Violence” Europejskiego Stowarzyszenia Stosunków Między narodowych, Giardini Naxos, Sycylia, 23–26 września 2015 r. [Report on the “9th Pan-European Conference on International Relations: Worlds of Violence” of the European International Studies Association,Giardini Naxos, Sicily, 23–26 September 2015], s. 366–369; Andrzej Szeptycki: Sprawozdanie z międzynarodowej konferencji naukowej nt.„Civilians in Contempo rary A (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again