Forma i typ
Artykuły
(10)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Książki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Appelt Karolina (1976- )
(2)
Bojarska Natalia (socjolog)
(1)
Florek Anna (chemik)
(1)
Kwiatkowska-Ratajczak Maria
(1)
Labiak Damian
(1)
Pawłowska Regina (1935- )
(1)
Popławska Agata
(1)
Tokarz Tomasz (1976- )
(1)
Wnuk Kamil
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy szkolni
(1)
Temat
Podmiotowość
(11)
Uczniowie
(7)
Uczeń
(3)
Pedagogika krytyczna
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Różnorodność
(2)
Ścieżki edukacyjne
(2)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Gimnazja
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura szkoły
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Nauczanie programowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Osobowość
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Samopoznanie
(1)
Socjologia edukacji
(1)
Szkolnictwo
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Ścieżki prozdrowotne
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Artykuł problemowy
(3)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Esej
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
12 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Uczeń jako podmiot w realizacji ścieżki edukacyjnej / Maria Sokołowska // EDUKACJA ZDROWOTNA I PROMOCJA ZDROWIA W SZKOLE. - 2003, 6, s.34-36.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Podmiotowość ucznia w nauczaniu programowanym / Regina Pawłowska //W: Język Polski w Szkole IV-VI. - 2012/2013, nr 1, s. 7-12.
Streszczenie: Nauczyciel przygotowuje sytuację poznawczą i kieruje dyskretnie postrzeganiem, opisywaniem, nazywaniem, wnioskowaniem aż do poznania nowego wycinka rzeczywistości
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46548 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka wyrasta z przekonania o niesłuszności nagminnej krytyki edukacji. Autorka sugeruje, że docenienie szkoły może inspirować do podejmowania późniejszych prób zmiany kształcenia na lepsze. Dezaprobata raczej konserwuje dawne przyzwyczajenia niż wspiera w szukaniu nowych rozwiązań. Badaczka przekonuje, że konsekwencji jednostronnych i przez to niebezpiecznych sądów doświadczamy w procesie kolejnych reform. Przygląda się kierunkom zmian w najnowszych podręcznikach polonistycznych i zestawia je z uwagami czynionymi już w latach 90. XX wieku. Prezentuje materiały wywiedzione wprost z praktyki. Porównuje edukację w Polsce i szkole międzynarodowej. Opisuje działania inspirowane przez historyka, nauczycielki plastyki i przedsiębiorczości, a także efekty lekcji języka polskiego i przedmiotu nazwanego oblicza współczesnej kultury. Wiele z analizowanych propozycji miało miejsce w latach 2018/2019 oraz 2019/2020. Bohaterami większości tekstów są uczennice i uczniowie, a w centrum uwagi usytuowane są ich szkolne teksty. Metodyczny konkret nie tylko służy oglądowi edukacyjnej rzeczywistości. Umożliwia jej zdecydowanie bardziej panoramiczne obrazowanie, osadzenie na tle dawniejszej i współczesnej myśli metodycznej. Dokumentację tegoż stanowią przywoływane prace dotyczące rozmaitych opcji dydaktycznych. Różnice między nimi otwierają przed szkołą sferę wolności, zapewniając nauczycielkom i nauczycielom wybór najbliższej im koncepcji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej