Form of Work
Artykuły
(16)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje fachowe
(5)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Książki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Author
Langer-Fyda Maria
(2)
Białecka Bogna (1971- )
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Gaś Zbigniew B
(1)
Golus Anna (1984- )
(1)
Guzdek Piotr
(1)
Głogowska Karolina
(1)
Jarzyna Agata
(1)
Krasiejko Izabela
(1)
Kulesza Katarzyna
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Lipowicz Elżbieta
(1)
Lulek Barbara
(1)
Maciaszczyk Paweł
(1)
Mickiewicz Kinga
(1)
Napora Elżbieta
(1)
Plopa Mieczysław (1948- )
(1)
Pokorski Mieczysław
(1)
Sikora Dorota
(1)
Vizja Press&IT
(1)
Walęcka-Matyja Katarzyna
(1)
Ścigała Karolina
(1)
Świętochowski Waldemar
(1)
Year
2020 - 2021
(7)
2010 - 2019
(13)
Time Period of Creation
2001-
(16)
Country
Poland
(20)
Language
Polish
(20)
Subject
Postawy rodzicielskie
(17)
Dzieci
(8)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(3)
Dziecko maltretowane
(3)
Dziecko zaniedbane
(3)
Patologia społeczna
(3)
Rodzina dysfunkcyjna
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
COVID-19
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Dorośli
(2)
Konflikt rodzinny
(2)
Kwarantanna (medycyna)
(2)
Młodzież
(2)
Rodzina
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Alienacja
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Autorytet
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Ekstrawersja
(1)
Etyka katolicka
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Matki i córki
(1)
Matki i synowie
(1)
Mediacja rodzinna
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Oczekiwanie
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika rodzinna
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Podręczniki
(1)
Pogrzeb
(1)
Poradnictwo rodzinne
(1)
Poronienie
(1)
Praca socjalna
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przestępczość
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia penitencjarna
(1)
Psychologia prenatalna
(1)
Psychoterapia
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rozczarowanie
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwód
(1)
Samobójstwo
(1)
Samotność
(1)
Satysfakcja (psychologia)
(1)
Skala Postaw Rodzicielskich
(1)
Socjologia
(1)
Społeczeństwo
(1)
Styl życia
(1)
Systemy rodzinne
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uzależnienia medialne
(1)
Więź rodzinna
(1)
Więźniowie
(1)
Współzawodnictwo
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Śmierć dziecka
(1)
Żałoba
(1)
Subject: time
2001-
(9)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(6)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(8)
Artykuł z pracy zbiorowej
(8)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(7)
Artykuł przeglądowy
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł publicystyczny
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Monografia
(1)
Domain
Socjologia i społeczeństwo
(15)
Psychologia
(11)
Edukacja i pedagogika
(3)
Historia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
20 results Filter
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 179-200
Streszczenie: Autor ukazał kształtowanie się koncepcji samego siebie w czterech okresach rozwojowych (rozwój poznawczy, rola środowiska społecznego). Zaprezentował nową wersję Skali Postaw Rodzicielskich (SPR-2) przeznaczonej do badania postaw wychowawczych rodziców w percepcji młodzieży.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43906 (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Sytuacje trudne są integralną część ludzkiego życia. Stanowią one zarówno zagrożenie dla dobrostanu jednostki, jak i szansę dla jej rozwoju i wzrostu, czasami są jedyną drogą prowadzącą do uzyskania pożądanych rezultatów. Zatem ważne jest, aby jednostka konfrontująca się z sytuacjami trudnymi, miała umiejętność radzenia sobie z nimi. Autorka opracowania za sytuację trudną uznaje taką, która przerasta możliwości adaptacyjne jednostki. Sytuacje tego typu są bardzo rozpowszechnione w życiu każdego człowieka i są one bardzo różnorodne.
Przedmiotem swojego zainteresowania Autorka czyni jeden rodzaj takich sytuacji, a mianowicie sytuacje konfliktu społecznego. Ważne jest skupienie uwagi właśnie na konfliktach społecznych, ze względu na powszechność oraz na ich ogromne znaczenie w życiu każdego człowieka. Autorka swoje zainteresowanie tym zagadnieniem ogranicza się do ściśle określonej grupy, jaką jest młodzież w okresie dorastania. Cenne należy uznać podjęcie przez Autorkę kwestii zmagania się młodzieży z sytuacjami konfliktu społecznego, poznanie strategii w radzeniu sobie z nimi i psychospołecznych uwarunkowań aktywności zaradczej adolescentów. Zagadnienie radzenia sobie przez młodego człowieka w sytuacji konfliktu społecznego ma duże znaczenie teoretyczne, ponieważ pozwala na coraz lepsze rozumienie mechanizmów rządzących funkcjonowaniem adolescenta w konflikcie i na coraz lepszą konceptualizację tego zjawiska. Duże jest także znaczenie praktyczne tego opracowania. To znaczenie praktyczne widoczne jest szczególnie w obszarze psychologii wychowania i psychologii klinicznej. Zdobyta wiedza pozwala bowiem na opracowanie adekwatnych i skutecznych interwencji terapeutycznych oraz działań profilaktycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46487 (1 egz.)
E-book
In basket
Monografia koncentruje się wokół zagadnień istotnych dla wychowania i profilaktyki zachowań ryzykownych pod względem teoretycznym i praktycznym. Omawia rolę wartości w procesie dojrzewania osobowego oraz rolę nauczyciela w wychowaniu do wartości, aksjologiczny wymiar programów profilaktycznych, preferowane wartości wychowanków opieki zastępczej w Polsce, obowiązki etyczne społeczeństwa wobec dzieci z rodzin z problemem alkoholowym czy opinię współczesnej młodzieży na temat rodziny. Jest to ujęcie interdyscyplinarne, głównie psychologiczne, pedagogiczne i socjologiczne, zawierające wiele interesujących rozwiązań metodycznych, m.in. próbę konstrukcji narzędzia do pomiaru „pozytywnego rozwoju młodzieży”, profilaktykę wobec dzieci wysoko wrażliwych czy młodzieży używającej substancji psychoaktywnych. Publikacja omawia profilaktykę w kontekście psychologii sportu, a także w wsparcie społeczne jako profilaktykę niekorzystnych następstw starzenia się i starości
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka odnosi się do ważnego problemu współczesnej pedagogiki i psychologii. Wnosi ona wartościowy wkład do wiedzy pedagogicznej dotyczącej roli nagród i kar w procesie wychowania w rodzinie, a także jego wpływu na sytuację szkolna dziecka we wczesnej fazie okresu dorastania. Wyniki badań do pewnego stopnia podważają stereotypy funkcjonujące w społeczeństwie polskim w tym zakresie. Okazje się bowiem, że tzw. Przeciętna rodzina polska pod względem rodzajów i częstotliwości nagród i kar stosowanych wobec dzieci nie odbiega istotnie od innych rodzin w krajach europejskich.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again