Form of Work
Artykuły
(14)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Author
Cywińska Małgorzata
(1)
Year
2010 - 2019
(15)
Country
Poland
(15)
Language
Polish
(15)
Subject
Problemy szkolne
(9)
Uczeń
(4)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkoła
(2)
Trudności w uczeniu się
(2)
Biblioteka szkolna
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Fobia szkolna
(1)
Lęk
(1)
Młodzież
(1)
Oceny szkolne
(1)
Patologia społeczna
(1)
Problem edukacyjny
(1)
Problemy
(1)
Problemy współczesności
(1)
Rysunek dziecka
(1)
Samobójstwa nastolatków
(1)
Stres
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
15 results Filter
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Dominika i Andrzej / Anna Magdalena Glinka // ŻYCIE SZKOŁY. - 2005, nr 1, s.39-44.
Streszczenie: Analiza przypadku
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Wagarom - NIE! / Anna Kij // KIEROWANIE OŚWIATĄ. - 2003, nr 6, s.3-5.
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
E-book
In basket
Prezentowana publikacja wpisuje się w obszar zagadnień dotyczących trudności w nauce oraz niepowodzeń szkolnych, które na gruncie polskim stały się przedmiotem szczególnych analiz dopiero na początku lat sześćdziesiątych. Zawiera dwadzieścia tekstów o charakterze interdyscyplinarnym, dotyczących genezy edukacyjnych sytuacji trudnych dzieci, konsekwencji jakie z sobą niosą w wymiarze indywidualnym i społecznym, a także sposobów ich minimalizowania i przezwyciężania oraz konstruktywnego wykorzystania w celu osiągania przez uczniów sukcesu szkolnego i życiowego. Przeciwwagą dla niepowodzeń szkolnych, trudnych przestrzeni edukacyjnych dzieci jest edukacja wsparcia, chroniąca dziecko przed samotnością związaną ze złożonością obszarów sytuacji niepomyślnych, z którymi się ono zmaga, wychodząca naprzeciw „pedagogii szkolnego sukcesu” i wykorzystywania potencjału rozwojowego każdego ucznia. W zasygnalizowaną problematykę wpisują się poszczególne obszary edukacyjnych przestrzeni sytuacji trudnych dzieci rozpatrywane w niniejszej publikacji, odnoszące się do wymiaru kulturowego i cywilizacyjnego, uwarunkowań rodzinnych i szkolnych, wybranych obszarów nauczania, a także niepełnosprawności i rozwiązywania problemów społecznych. Interdyscyplinarny wymiar tekstów (pedagogiczny, psychologiczny, socjologiczny, terapeutyczny) ukazuje wieloaspektowość poruszanych, niezwykle istotnych wątków, ważących o edukacyjnych i biograficznych losach współczesnych dzieci.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again