Forma i typ
Artykuły
(14)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Autor
Cywińska Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(15)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Temat
Problemy szkolne
(9)
Uczeń
(4)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkoła
(2)
Trudności w uczeniu się
(2)
Biblioteka szkolna
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Fobia szkolna
(1)
Lęk
(1)
Młodzież
(1)
Oceny szkolne
(1)
Patologia społeczna
(1)
Problem edukacyjny
(1)
Problemy
(1)
Problemy współczesności
(1)
Rysunek dziecka
(1)
Samobójstwa nastolatków
(1)
Stres
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
15 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dominika i Andrzej / Anna Magdalena Glinka // ŻYCIE SZKOŁY. - 2005, nr 1, s.39-44.
Streszczenie: Analiza przypadku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Wagarom - NIE! / Anna Kij // KIEROWANIE OŚWIATĄ. - 2003, nr 6, s.3-5.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
E-book
W koszyku
Prezentowana publikacja wpisuje się w obszar zagadnień dotyczących trudności w nauce oraz niepowodzeń szkolnych, które na gruncie polskim stały się przedmiotem szczególnych analiz dopiero na początku lat sześćdziesiątych. Zawiera dwadzieścia tekstów o charakterze interdyscyplinarnym, dotyczących genezy edukacyjnych sytuacji trudnych dzieci, konsekwencji jakie z sobą niosą w wymiarze indywidualnym i społecznym, a także sposobów ich minimalizowania i przezwyciężania oraz konstruktywnego wykorzystania w celu osiągania przez uczniów sukcesu szkolnego i życiowego. Przeciwwagą dla niepowodzeń szkolnych, trudnych przestrzeni edukacyjnych dzieci jest edukacja wsparcia, chroniąca dziecko przed samotnością związaną ze złożonością obszarów sytuacji niepomyślnych, z którymi się ono zmaga, wychodząca naprzeciw „pedagogii szkolnego sukcesu” i wykorzystywania potencjału rozwojowego każdego ucznia. W zasygnalizowaną problematykę wpisują się poszczególne obszary edukacyjnych przestrzeni sytuacji trudnych dzieci rozpatrywane w niniejszej publikacji, odnoszące się do wymiaru kulturowego i cywilizacyjnego, uwarunkowań rodzinnych i szkolnych, wybranych obszarów nauczania, a także niepełnosprawności i rozwiązywania problemów społecznych. Interdyscyplinarny wymiar tekstów (pedagogiczny, psychologiczny, socjologiczny, terapeutyczny) ukazuje wieloaspektowość poruszanych, niezwykle istotnych wątków, ważących o edukacyjnych i biograficznych losach współczesnych dzieci.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej