Form of Work
Artykuły
(9)
Publikacje naukowe
(8)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Książki
(1)
Status
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Author
zbiorowa Praca
(2)
Bełkot Andrzej
(1)
Danilewicz Wioleta Teresa
(1)
Ejneberg Dorota
(1)
Hall Edward Twitchell
(1)
Hołówka Teresa
(1)
Klichowski Michał
(1)
Kruszwicka Agnieszka
(1)
Matyjewicz Marek (1972- )
(1)
Pilarska Justyna
(1)
Rutkowski Mateusz
(1)
Wilk Teresa (pedagog)
(1)
Włodarczyk Ewa (pedagog)
(1)
Year
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(8)
Country
Poland
(12)
Language
Polish
(11)
English
(1)
Subject
Przestrzeń publiczna (urbanistyka)
(7)
Pedagogika społeczna
(5)
Miasta
(4)
Aktywizacja społeczna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kultura masowa
(2)
Przestrzeń
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Animacja kultury
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Bezdomność
(1)
Czas
(1)
Dom (antropologia)
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Kultura
(1)
Mendel, Maria
(1)
Miejsce znaczące
(1)
Monografia
(1)
Obyczaje i zwyczaje
(1)
Odpowiedzialność społeczna
(1)
Parki i ogrody
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Prywatna przestrzeń publiczna (urbanistyka)
(1)
Rewitalizacja
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjologia edukacji
(1)
Szkolnictwo
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Uczenie się
(1)
Wielokulturowość
(1)
Subject: work
Pedagogika miejsca wspólnego
(1)
Subject: time
2001-
(8)
Subject: place
Polska
(5)
Bośnia i Hercegowina
(1)
Sarajewo (Bośnia i Hercegowina)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(7)
Artykuł z pracy zbiorowej
(5)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Domain
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Edukacja i pedagogika
(6)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Kultura i sztuka
(1)
12 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 38822 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
[Pedagogika miejsca wspólnego - recenzja] / Mateusz Rutkowski. W: Praca Socjalna. 2019, nr 6, s. 109-114. - 2019.
Tytuł nadany przez katologującego.
Bibliografia na stronie 114.
Zawiera recenzję książki: Pedagogika miejsca wspólnego : miasto i szkoła / Maria Mendel. - Gdańsk, 2017.
E-book
In basket
OD REDAKCJI Kolejny, podwójny LX/2–3 tom „Przeglądu Socjologicznego” poświęcony jest problematyce miejskiej. Przedstawiciele różnych ośrodków akademickich prezentują teksty, dla których wspólnym mianownikiem jest idea kulturowego pejzażu współczesnego środowiska miejskiego. Jedną z przewodnich myśli zawartych w niniejszym zbiorze stanowi teza, że współczesne miasto, powiązane z gospodarką globalną, jest konceptualizowane w kategoriach dynamicznej,płynnej i zmiennej struktury, dla której wymiar kulturowy staje się równie istotny jak wymiar ekonomiczny. Jednakże zawarte w tomie analizy znacznie wykraczają poza wąsko ujmowany kulturowy paradygmat socjologii miasta. Są próbą określenia sposobu, w jaki dzisiejsze miasta odpowiadają na najpilniejsze potrzeby współczesnego świata, będąc głównymi przestrzeniami tworzenia globalnych przepływów, materializujących się w konkretnych lokalizacjach. Zmiana w postrzeganiu roli czasu i przestrzeni polega na ich oddzieleniu i kompresji, co prowadzi do kolejnego pytania o rolę miejsca w budowaniu tożsamości jednostkowej i grupowej. Niezależnie bowiem od „mechanizmów wykorzeniających” ludzie wciąż poszukują podstaw identyfikacji i przynależności, usiłując odnaleźć je w miejscach, wokół których ogniskuje się życie społeczne.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again