Form of Work
Artykuły
(11)
Publikacje fachowe
(6)
E-booki
(5)
IBUK Libra
(5)
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Status
available
(4)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(5)
Author
Lewicka Maria
(4)
Bartkowiak Kinga
(3)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(2)
Belcer Agnieszka
(1)
Bernatek Beata
(1)
Bukowski Marcin
(1)
Dworaczyk Katarzyna
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Geller Tatiana
(1)
Gutek Alina
(1)
Hajduk Cecylia
(1)
Kahn Michael (1936- )
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Ludorowska Agnieszka
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Olszak-Szymula Agata
(1)
Pacyna-Dawid Paulina
(1)
Parzuchowski Michał
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Srebro Wacław
(1)
Szczepaniak-Wiecha Izabela
(1)
Thomson Peter (1946- )
(1)
Twaróg-Kanus Agnieszka
(1)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(1)
Zagrodzki Michał
(1)
Żabiński Dawid
(1)
Year
2020 - 2022
(5)
2010 - 2019
(14)
1990 - 1999
(2)
Time Period of Creation
2001-
(13)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Country
Poland
(21)
Language
Polish
(21)
Audience Group
Nauczyciele
(4)
Rodzice
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Subject
Komunikacja interpersonalna
(14)
Relacje międzyludzkie
(11)
Wychowanie
(3)
Błędy wychowawcze
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Literatura dla młodzieży
(2)
Psycholodzy
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Tematy i motywy
(2)
Zubrzycka, Elżbieta
(2)
Asertywność
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Edukacja
(1)
Empatia
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Konflikt
(1)
Małżeństwo
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele
(1)
Porozumienie bez przemocy
(1)
Psychoterapia
(1)
Relacja
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Relacje międzypokoleniowe
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina patchworkowa
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Socjologia
(1)
Sukces
(1)
Szkolnictwo
(1)
Słuchanie
(1)
Uczniowie
(1)
Subject: time
2001-
(4)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(4)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Artykuł z pracy zbiorowej
(4)
Poradnik
(4)
Wywiad dziennikarski
(4)
Artykuł problemowy
(3)
Scenariusz zajęć
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Monografia
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Psychologia
(9)
Edukacja i pedagogika
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Media i komunikacja społeczna
(1)
21 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46630 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45291 (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału: The secrets of communication : be heard and get results.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46334 (1 egz.)
Book
In basket
(Acta Universitatis Wratislaviensis ISSN 0239-6661 ; 1558. Prace Pedagogiczne / Uniwersytet Wrocławski ISSN 0137-1096 ; CI)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45660 (1 egz.)
Article
In basket
Artykuł jest fragmentem książki Michaela Kahna "Między terapeutą a klientem. Nowa relacja".
Article
In basket
E-book
In basket
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Spis treści [Contents] Anna Kwiatkowska: Problemy metodologiczne w badaniach międzykulturowych i kulturowych [Methodological issues in cultural and cross-cultural research], doi 10.7366/189618002014280101, s. 8–27; Piotr Szarota: Przyjaźń pod mikroskopem. Problemy metodologiczne w badaniach nad funkcjonowaniem relacji przyjacielskich [Scrutinizing friendship. Methodological problems in investigation of friendship relationships], doi 10.7366/189618002014280102,s. 28–37; Karolina Mazurowska, Paweł Boski: Czynniki istotne w procesie rozwiązywania konfliktu w międzykulturowym środowisku pracy. Triangulacja w interpretacji danych [Significant factors in the processs of conflict solution in the multicultural work setting.Triangulation in data interpretation], doi 10.7366/189618002014280103, s. 38–53; Natasza Kosakowska-Berezecka, Karol Karasiewicz: Jestem unikalny, więc cenię Twoją unikalność? Wpływ aktywizacji tożsamości osobistej i społecznej na postrzeganie innych – porównanie międzykulturowe Polska–Indie [I am unique therefore I appreciate your uniqueness? Effects of personal and social identity priming on judgments of others: A cross-cultural comparison of Poland and India], doi 10.7366/189618002014280104, s. 54–67; Anna Kwiatkowska, Joanna Roszak, Renata Sikora, Ben C. H. Kuo, Konstantin Karpinskij, Tatiana Gushchina, Greta Gober: Kultura a strategie radzenia sobie ze stresem. Badania międzykulturowe [Culture, stress and coping strategies. Cross-cultural study], doi 10.7366/189618002014280105, s. 68–91; Joanna Różycka-Tran, Paweł Boski, Bogdan Wojciszke: Wiara w grę o sumie zerowej jako aksjomat społeczny: badanie w 37 krajach [Zero-sum game belief as a social axiom: A 37-nation study], doi 10.7366/189618002014280106, s. 92–109.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Agata Błachnio, Aneta Przepiórka, Tomasz Rowiński: Dysfunkcjonalne korzystanie z internetu – przegląd badań [Dysfunctional Internet use – Review of research], doi: 10.7366/1896180020143101, s. 378–395; Anna Studzińska, Bogdan Wojciszke: Przekonania o genezie różnic płci a legitymizacja nierówności kobiet i mężczyzn [Beliefs in origins of sex differences and legitimization of inequality of men and women], doi: 10.7366/1896180020143102, s. 396–408; Edyta Biełous, Jerzy Trzebiński: Nadzieja podstawowa a wizje świata społecznego [Basic trust and beliefs about social world], doi: 10.7366/1896180020143103, s. 409–421; Klara Królewiak, Monika Wróbel: Poczuję to, co ty, jeśli cię polubię? Wpływ atrakcyjności interpersonalnej na zarażanie afektywne [Will I feel the way you do, because I like you? The influence of interpersonal attraction on affect contagion], doi: 10.7366/1896180020143104, s. 422–436; Joanna Barlińska, Piotr Szarota: Światopogląd a style randkowania [Worldview and dating styles], doi: 10.7366/1896180020143105, s. 437–444; Małgorzata Niesiobędzka: Jak wzmocnić dyscyplinę podatkową? Wpływ charakteru komunikatu perswazyjnego i moralności podatkowej na zachowanie podatników [How to enhance fiscal discipline? The impact of nature of persuasive message and tax morale on taxpayers’ behavior], doi: 10.7366/1896180020143106, s. 445–454; Kamil Imbir, Magdalena Rutniewska: Rola emocji (automatycznych vs. refleksyjnych) w procesach intuicyjnych ocen społecznych [The role of automatic vs. reflective emotions in intuitive social judgents], doi: 10.7366/1896180020143107, s. 455–465.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Spis treści [Contents] Artykuły [Articles] Janusz Reykowski: Przemoc a realizacja celów grupowych: perspektywa makropsychologiczna [Violence as the recurring means of reaction in group conflicts: Societal perspective], doi 10.7366/1896180020174101, s. 112–129; Paulina Szostek: Zazdrość romantyczna: kluczowe koncepcje teoretyczne i narzędzia pomiaru [Romantic jealousy: Main theoretical conceptions and measurement instruments], doi 10.7366/1896180020174102, s. 130–141; Robert Balas, Joanna Sweklej: Rola procesów asocjacyjnych i formułowania sądów w nabywaniu i ekspresji postaw [The role of associative and propositional processes in attitude acquisition and expression], doi 10.7366/1896180020174103, s. 142–155; Andrzej Falkowski, Maria Sidoruk-Błach: Siła cech negatywnych w kształtowaniu się podobieństwa: implikacje dla budowania wizerunku marki miasta [The strength of negative features in shaping similarity: Implications for creating the brand image of a city], doi 10.7366/1896180020174104, s. 156–165; Aleksandra Pilarska, Anna Suchańska: Problem adaptacyjnej wartości empatii w kontekście jej związków z poziomem organizacji osobowości [The adaptive value of empathy in the context of its relation to the personality organization level], doi 10.7366/1896180020174105, s. 166–174; Nina Ogińska-Bulik, Magdalena Kobylarczyk: Rola zasobów osobistych i społecznych w kształtowaniu poczucia jakości życia u nastolatków – wychowanków domów dziecka [The role of personal and social resources in the development of a sense of the quality of life in adolescents-children’s homes], doi 10.7366/1896180020174106, s. 175–184. Metody [Methods] Alan Mandal, Marcin Moroń: Skala typów przywiązania do miejsca według typologii Davida M. Hummona (1992): ustrukturyzowana jakościowa metoda badania przywiązania do miejsca zamieszkania [Type of Place Attachment Scale based on Hummon’s (1992) typology: A structured qualitative method of place attachment measurement], doi 10.7366/1896180020174107, s. 185–204; Gabriela Czarnek, Piotr Dragon, Paulina Szwed, Bogdan Wojciszke: Kwestionariusz przekonań politycznych: własności psychometryczne [Political Beliefs Questionnaire: Psychometric properties], doi 10.7366/1896180020174108, s. 205–222; Anita Zbieg, Aleksandra Słowińska, Błażej Żak: Siła relacji interpersonalnej: wstępna weryfikacja koncepcji i metody pomiarowej [Strength of interpersonal relations: Introductory verification of the concept and measurement method], doi 10.7366/1896180020174109, s. 223–239.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again