Form of Work
Artykuły
(12)
Książki
(6)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Status
available
(6)
Branch
Wypożyczalnia
(6)
Author
Siemionow Justyna
(5)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bałandynowicz Andrzej (1952- )
(1)
Domarecka-Malinowska Elżbieta
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Gulczyńska Anita
(1)
Konaszewski Karol
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Piekut-Brodzka Danuta M
(1)
Poleszak Wiesław
(1)
Pospiszyl Kazimierz
(1)
Pytka Lesław
(1)
Sawicki Krzysztof (pedagogika)
(1)
Sołtysiak Teresa (1952- )
(1)
Szczepkowski Jacek (1970- )
(1)
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej (Lublin )
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Wysocka Ewa
(1)
Węgliński Andrzej
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Year
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(3)
Country
Poland
(21)
Language
Polish
(21)
Subject
Młodzież trudna
(13)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Dzieci i młodzież
(3)
Nieprzystosowanie społeczne
(3)
Resocjalizacja
(3)
Anonimowi alkoholicy
(1)
Domy dziecka
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niedostosowana społecznie
(1)
Nałóg
(1)
Ochotnicze Hufce Pracy
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagodzy
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Przestępczość
(1)
Przestępczość nieletnich
(1)
Resocjalizacja nieletnich
(1)
Rodzina niepełna
(1)
Rozwód
(1)
Schronisko dla nieletnich
(1)
Więziennictwo
(1)
Wychowankowie domów poprawczych i wychowawczych
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zakład poprawczy
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Subject: time
2001-
(4)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Raport z badań
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
21 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43011 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Readaptacja społeczna nieletnich w MOW / Justyna Siemionow // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. - 2012, nr 9, s.26-31.
Streszczenie: Działania podejmowane przez wychowawców Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego nr 1 w Malborku w celu przygotowania wychowanków do opuszczenia instytucji i prawidłowego funkcjonowania w środowisku społecznym. Badania.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41507 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45310 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Streszczenie: Analiza środowiska rodzinnego pod kątem przyczyn niedostosowania społecznego. Kształtowanie się systemu resocjalizacji nieletnich w Polsce. Skuteczność pracy instytucji resocjalizujących.
No cover
Article
In basket
Streszczenie: Pedagog rodzinny i podwórkowy - zadania. Program terapeutyczny "Teaching Family Program" - głowne zadania i cele. Analiza systemu resocjalizacyjnego w Polsce. Wychowanie w domach Korczaka wsparte na idei sumienia i autoodpowiedzialności a rodzinne domy terapeutyczne.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40370 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45264 (1 egz.)
E-book
In basket
Badanie nastoletnich chłopców w miejscu zamieszkania, przeprowadzane przez badacza-sąsiada towarzyszącego im w codzienności, było pogłębiającym się wglądem w kolejne wymiary ich rzeczywistości. Było to badanie, które wykorzystując oryginalność mojego usytuowania w świecie Badanych – wewnątrz opisywanych zdarzeń – jak i zaangażowaną, społeczno-pedagogiczną postawę badawczą, dotarło do odpodmiotowej rekonstrukcji sposobu teoretyzowania podmiotów na temat współtworzonych przez nich zjawisk, które we wstępnej fazie badania były jedynie delikatnie, intuicyjnie przeze mnie odczuwalne. Przedkładana praca nie jest więc efektem badania faktów, ale faktów w kontekście, które uchwycone zostały przez uczestniczącego badacza, rozumiejącego naukową wiarygodność, jako odwoływanie się do sposobów doświadczania świata przez Badanych. Dzięki takiej perspektywie udało mi się, mam wrażenie, wyrazić stanowiska moich Badanych w sprawach, w odniesieniu do których zwyczajowo wypowiadali się inni – zewnętrzni eksperci. z Wprowadzenia
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Proponowana publikacja stanowi drugą, uzupełniającą część monografii, dotyczącej diagnozy pozytywnej w resocjalizacji (Diagnoza pozytywna w resocjalizacji. Model teoretyczny i metodologiczny, UŚ, Katowice 2015). Autorka przedstawia w niej model diagnozy w ujęciu komplementarnym, jednak akcentującym podejście pozytywne do procesu poznania jednostki niedostosowanej społecznie. Wychodząc od ogólnych koncepcji człowieka i jego wychowania, proponuje model integralny, wielowymiarowy procesu jego stawania się oraz adekwatny do przyjętych założeń teoretycznych model diagnozy jego potencjałów. Publikacja składa się z dwóch części. Pierwsza jest rozbudowaną w stosunku do poprzedniej publikacji (2015) prezentacją założeń teoretyczno-metodologicznych diagnozy pozytywnej w resocjalizacji, zaś druga zawiera propozycje konkretnych modeli diagnozy indywidualnych właściwości i potencjałów człowieka, które należy zidentyfikować i wykorzystać w procesie wewnętrznej przemiany lub w procesie wspierania rozwoju jednostki. Druga część ma zatem wymiar bardziej praktyczny, obejmując modele diagnozy osobowości w ujęciu poznawczym i uzupełniające rozpoznanie modele diagnozy istotnych cech osobowości ważnych dla oceny niedostosowania społecznego, a także modele badania potencjału kreacyjnego jednostki wyznaczające wprost przebieg procesu rozwoju – procesu „stawania się” człowieka. Szczególny walor metodologiczny i jednocześnie metodyczno-praktyczny tej publikacji wiąże się z przedstawieniem w aneksie konkretnych i rozbudowanych diagnoz przypadków, dokonanych z wykorzystaniem wybranych narzędzi, które mogą służyć jako przykład modelowego postępowania diagnostycznego służącego bezpośrednio diagnozie projektującej. Zaprezentowane teoretyczne podejście pozytywne do diagnozy dla potrzeb resocjalizacji wraz z jego egzemplifikacją i konkretyzacją w formie przedstawienia modelowych rozwiązań w obszarze postępowania diagnostycznego, może być przydatne w rozwijaniu świadomości metodologicznej i diagnostycznej zarówno teoretyków jak i praktyków, zajmujących się edukacją i reedukacją. Podkreślić należy, że na polskim rynku wydawniczym nie ma kompleksowego opracowania obejmującego przedmiot, założenia teoretyczne i metodologiczne, oraz propozycje rozwiązań metodologicznych (zestaw technik i narzędzi) diagnozy resocjalizacyjnej w ujęciu pozytywnym. Ewa Wysocka, Prof. UŚ dr hab. nauk humanistycznych, pedagog i psycholog, pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Śląskiego i Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, profesor nadzwyczajny w Zakładzie Teorii Wychowania (UŚ) i Zakładzie Psychoprofilaktyki (AJD). Specjalizuje się w problematyce młodzieży, metodologii oraz diagnostyce psychopedagogicznej. Autorka, współautorka i redaktorka 22 opracowań zwartych i ponad 350 artykułów. Do najważniejszych książek zalicza: Młodzież a religia. Społeczny wymiar religijności młodzieży (Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2000); Religijność a tolerancja – obszary zależności (Wydawnictwo Nomos, Kraków 2000); Człowiek a środowisko życia – podstawy teoretyczno-metodologiczne diagnozy (Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2007); Diagnoza w resocjalizacji. Obszary problemowe i modele rozwiązań w ujęciu psychopedagogicznym (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008/2009); Doświadczanie życia w młodości – problemy, kryzysy i strategie ich rozwiązywania (Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2009/2010); „Kim jestem i kim mogę się stać”. Niektóre problemy okresu dorastania związane z wyborem zawodu (Ministerstwo Edukacji Narodowej, Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków 2011); Problemy i zagrożenia społeczne we współczesnym świecie (Wydawnictwo Śląsk, Katowice 2001; współautor A. Nowak); Diagnoza psychopedagogiczna (Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2006; współautor E. Jarosz); Dzieci i młodzież w niegościnnym świecie – zagrożenia rozwojowe i społeczne (redakcja; Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2012); Diagnostyka pedagogiczna, Oficyna Impuls, Kraków 2013), Diagnoza pozytywna w resocjalizacji, Wyd. UŚ, Katowice 2015). Autorka wielu wystandaryzowanych narzędzi dia (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again