Form of Work
Książki
(12)
E-booki
(8)
IBUK Libra
(8)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Artykuły
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(9)
unavailable
(2)
only on-site
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(10)
Czytelnia
(2)
Author
Bakiera Lucyna
(2)
Stelter Żaneta
(2)
Wolański Napoleon (1929- )
(2)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Brańka Zofia
(1)
Dąbrowska Anna
(1)
Gontarska Marta
(1)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(1)
Grzemny Dariusz
(1)
Hupp Stephen
(1)
Jewell Jeremy
(1)
Johnson Robert L
(1)
Karwowska Dorota
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kielak Elżbieta
(1)
Komisji Edukacji Narodowej Wyższa Szkoła Pedagogiczna im (Kraków )
(1)
Kośmicki Eugeniusz
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Lovato Marina
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
McCann Vivian
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Oficyna Wydawnicza Text Zdzisława Niewińska
(1)
Plandowska Magdalena
(1)
Poleszak Wiesław
(1)
Salejko Katarzyna
(1)
Twardowski Andrzej
(1)
Wajdenfeld Joanna
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(1)
Wojtalik Marcin
(1)
Woynarowska Barbara (1940- )
(1)
Zielińska Hanna
(1)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Ślifirska Olga
(1)
Świerszcz Jan
(1)
Year
2020 - 2021
(2)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(2)
Time Period of Creation
2001-
(8)
1945-1989
(2)
Country
Poland
(22)
Language
Polish
(21)
English
(1)
Audience Group
0-5 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Subject
Rozwój człowieka
(4)
Dziecko
(3)
Fizjologia człowieka
(3)
Ontogeneza
(3)
Psychologia
(3)
Rozwój zrównoważony
(3)
Anatomia człowieka
(2)
Biologia rozwoju
(2)
Człowiek
(2)
Genetyka
(2)
Prawa człowieka
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Środowisko człowieka
(2)
Biologia sanitarna
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Degradacja środowiska
(1)
Gerontologia
(1)
Gospodarka żywnościowa
(1)
Grupy społeczne
(1)
Grupy terapeutyczne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Ludzie starzy
(1)
Migracje
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagogika
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia rozwojowa 2DBN
(1)
Rodzina
(1)
Społeczeństwo ryzyka
(1)
Szewczyk, Emil (1937- )
(1)
Uchodźcy
(1)
Uczenie się
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wychowanie
(1)
Zachowanie
(1)
Subject: time
2001-
(2)
Genre/Form
Słownik języka polskiego
(2)
Słownik terminologiczny
(2)
Słowniki [Typ publikacji]
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Biologia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
22 results Filter
Book
In basket
Rozwój biologiczny człowieka / Napoleon Wolański. - Wydanie piąte zmienione - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1983 (Wroc : WZG ZG). - 707, [1] stron : mapy, rysunki, wykresy ; 21 cm.
Bibliografia strony 676-[708].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 25287 (1 egz.)
Book
In basket
Rozwój biologiczny człowieka. Cz. 1-2 / Napoleon Wolański. - Wydanie 6. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1986 (Łódź : ŁDD). - 2 części (331, [1] strona; [2], 333-707, [3] strony) : rysunki, wykresy ; 21 cm.
Bibliografia w części 2 s. 676-[708].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 29119 (2 egz.)
No cover
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41494 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 46417 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 226-233
Streszczenie: Podsumowano stan wiedzy nt. rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym, omówiono ekologiczną teorię rozwoju (modele), w tym teorię nisz ekologicznych. Przez niszę ekologiczną rozumie się tu najbliższe dziecku otoczenie społeczno-kulturowe pozostające z nim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37465 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
All copies are currently on loan: sygn. 41917 P (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45978 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 41916 P (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46348 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 35673 (1 egz.)
E-book
In basket
Każdy zna więcej mitów, niż mu się wydaje, ale każdy ma też zawsze do dyspozycji naukę, która podpowiada właściwą drogę. Czy na podstawie kształtu brzucha ciężarnej kobiety można odgadnąć płeć dziecka? Czy znieczulenie zewnątrzoponowe w trakcie porodu niesie ze sobą wysokie ryzyko powikłań? Czy wywołuje u dzieci nadaktywność? Czy dzięki chodzikom dzieci zaczynają szybciej chodzić? Czy przemawianie do dziecka pieszczotliwym językiem opóźnia moment, kiedy zaczyna ono normalnie mówić? Czy szczepionki powodują wzrost zachorowań na autyzm? Czy zmuszanie dzieci do zjedzenia „wszystkiego, co mają na talerzu”, sprzyja rozwijaniu zdrowych nawyków żywieniowych? Czy wyimaginowani przyjaciele są oznaką społeczno-emocjonalnych problemów u dziecka? Stehen Hupp i Jeremy Jewell opisują najbardziej rozpowszechnione mity dotyczące rozwoju i wychowania dziecka. Przedstawiają badania naukowe obalające niesłuszne i często szkodliwe przekonania dotyczące różnych aspektów rozwoju, proponują oparte na dowodach naukowych praktyki i zalecenia. Objaśniają źródła błędnych koncepcji i zachęcają do sceptycznego, krytycznego podejścia do literatury dla rodziców i sensacyjnych medialnych doniesień. Chcielibyśmy, aby nasza książka była dla rodziców i studentów pomocą w wyrobieniu sobie krytycznego podejścia do wyszukiwania wartościowych informacji, aby za jej przyczyną sięgnęli po poradniki i inne źródła, które czerpią z badań naukowych. Mamy nadzieję, że w ten sposób rodzice (i przyszli rodzice) będą mogli wykorzystać naszą książkę jako metaporadnik. Tradycyjne poradniki skupiają się na szczegółach jednego tematu, tymczasem nasz metaporadnik omawia szeroki zakres tematów i odsyła czytelników do poradników tradycyjnych (opartych na badaniach naukowych). Dużo miejsca poświęcamy tu tłumaczeniu, dlaczego nie zgadzamy się z wieloma inteligentnymi ludźmi, i dołożyliśmy starań, aby nie zamieszczać tu twierdzeń, które inni sceptycy mogliby obalić w przyszłości. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja prezentuje autorski model wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami lub zagrożonych niepełnosprawnością skoncentrowany na interakcjach rodzice – dziecko. Wyróżniono tu sześć cech, którymi powinny charakteryzować się interakcje wspomagające rozwój: okazywanie dziecku miłości, wrażliwe odpowiadanie na zachowania dziecka, podzielanie tematu interakcji, dopasowywanie oddziaływań do potrzeb i możliwości dziecka, wzajemność oraz kierowanie zachowaniem dziecka.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Nie jest to podręcznik dający tylko gotowe przepisy na przeprowadzenie zajęć. To zbiór wiedzy na temat wpływu zajęć arteterapeutycznych, a w szczególności plastykoterapeutycznych i plastykostymulacyjnych, dający twórczą inspirację do własnej pracy. Autorka przedstawia w tej książce swoje doświadczenia i pokazuje jak można połączyć je ze sobą i wykorzystywać plastykę do terapii i badań. Ukazuje jak sztuka może stać się prostym narzędziem o ogromnych możliwościach, wcale niekoniecznie w rękach artystów. Plastykostymulacja przedstawiona w książce nie ma nic wspólnego z edukacją plastyczną. Nie jest zadaniem zajęć plastykoterapeutycznych ani plastykostymulacyjnych zmienić podopiecznego w wielkiego artystę, ani nawet nauczyć go jakiś specyficznych technik plastycznych, ale pokazać mu jak może się rozwijać i wychodzić poza własne możliwości i ograniczenia oraz bawić się sztuką plastyczną i korzystać z niej dla poprawy własnego życia. Joanna Wajdenfeld - psycholog, plastyk i terapeuta zajęciowy, ukończyła Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie, specjalizację z Psychologii Twórczości oraz Socjoterapii i Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży. Posiada certyfikat Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, dyplom Terapeuty Zajęciowego i Instruktora Rekreacji Ruchowej. Pracuje w Wyższej Szkole Nauk Społecznych „Pedagogium” i w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Jest autorką książki „Kreatywna plastykostymulacja w rozwoju dziecka” oraz wielu publikacji, w tym: „Warsztaty plastyczne dla studentów pedagogiki i resocjalizacji”, „Wpływ oddziaływań poznawczych na twórczość dzieci w wieku szkolnym”, „Arteterapia, jako forma leczenia i wspierania rozwoju. Wybrane aspekty plastykoterapii i choreoterapii”, „Porównanie w badaniach neuroobrazowania pracy mózgu po oddziaływaniach plastykoterapeutycznych”.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Praca w sposób kompleksowy i rzetelny naukowo prezentuje aktualny stan wiedzy na temat dysleksji rozwojowej. Główną (i kontrowersyjną!) tezą autorki książki jest to, że dysleksja jest nie tylko zaburzeniem uczenia się, ale przede wszystkim zaburzeniem komunikacji. Dotyczy ona znacznej części populacji dzieci i staje się problemem społecznym. Profesor Kupis dokonuje przeglądu najnowszych dokonań naukowych zwłaszcza w dziedzinie wiedzy o patomechanizmach odpowiedzialnych za występowanie tego problemu. Autorka analizuje zagadnienie dysleksji z perspektywy psychologicznej i społecznej. Książkę ilustrują także studia przypadków zaczerpnięte z praktyki zawodowej autorki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Jaka jest sytuacja życiowa dorastającej jednostki w przestrzeni życiowej wyznaczonej przez rodzinę migracyjną? Czy istnieje zależność pomiędzy preferowanymi przez rodziców stylami wychowania a czasem rozłąki migracyjnej? Jaki jest obraz samego siebie osób dorastających w relacjach interpersonalnych w aspekcie cech wewnętrznych określonych stylami funkcjonowania? Na te i wiele innych pytań próbuje odpowiedzieć dr Anna Dąbrowska, której zainteresowania naukowe skupiają się wokół rodzin patologicznych, dysfunkcjonalnych oraz stojących w obliczu różnego typu kryzysów. Szczególną uwagę skupia na postrzeganiu rzeczywistości społecznej przez młodzież wychowującą się w tego rodzaju środowiskach rodzinnych. W niniejszej publikacji na podstawie wyników badań przeprowadzonych w 300 szkołach przedstawia sytuację życiową dorastających wychowują­cych się w rodzinach rozłączonych przestrzennie, a także nakreśla dla nich strategię działań wspierających w formie modelu realnego (zalecanego) oraz modelu wzorcowego. Książka jest kierowana do osób, które z racji wykonywanego zawodu i peł­nionych funkcji potrzebują rzetelnej wiedzy o rodzinie migracyjnej – dość nowym i wciąż jeszcze mało rozpoznanym typie środowiska wychowaw­czego. Anna Dąbrowska – dr nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Pra­cownik naukowo-dydaktyczny w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Ja­giellońskiego. '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again