Forma i typ
Książki
(20)
Publikacje naukowe
(19)
Artykuły
(13)
Publikacje fachowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(20)
Autor
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(3)
Winczura Barbara (1969- )
(3)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Korendo Marta
(2)
Lansing Margaret
(2)
Schopler Eric (1927-2006)
(2)
Wojciechowska Aneta (pedagog)
(2)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bashford Ann
(1)
Blok Beata
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Brzeska Zofia
(1)
Bułaś Marta
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Davis Judith H
(1)
Dawson Geraldine (1951- )
(1)
Dufner Hanna
(1)
Frith Uta (1941- )
(1)
Gołaska Paulina
(1)
Grand Claire
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hernik Mikołaj
(1)
Jagielska Gabriela
(1)
Kaufman Raun K. (1973- )
(1)
Kleszcz Anna
(1)
Kohut Dorota
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Kosewska Bernadetta
(1)
Kossewska Joanna (1963- )
(1)
Krajewski Grzegorz (psycholog)
(1)
Krantz Patricia J
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Krzyśpiak Wiktoria
(1)
Leśniak Joanna Maria
(1)
Lubomirska Anna
(1)
Marcus Lee M
(1)
Markiewicz Katarzyna (psycholog)
(1)
Marszałek Małgorzata (pedagog)
(1)
McClannahan Lynn E
(1)
McPartland James
(1)
Micheli Enrico (1949- )
(1)
Mil Sławomir
(1)
Nedaškìvs'ka Ol'ga
(1)
Ozonoff Sally
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Pszczółkowska Aleksandra
(1)
Radtke-Michalewska Katarzyna
(1)
Reichler Robert Jay (1937- )
(1)
Sher Barbara (1943- )
(1)
Skrypnyk Tetiana
(1)
Składanowska Kinga
(1)
Solecka-Nowak Dominika
(1)
Szewczyk Andrzej (tłumacz)
(1)
Słopień Agnieszka
(1)
Taran Oksana
(1)
Timms Lisa A
(1)
Twardysz Celina
(1)
Waters Leslie
(1)
Xaiz Cesarina
(1)
Zdral Zofia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(33)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(9)
Terapeuci
(4)
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Psycholodzy
(3)
Logopedzi
(2)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Lekarze
(1)
Pedagodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Terapeuci środowiskowi
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(24)
Autyzm
(22)
Dziecko autystyczne
(21)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(13)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(11)
Dziecko z zespołem Aspergera
(6)
Integracja sensoryczna
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Diagnoza psychologiczna
(3)
Leczenie
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Rozwój emocjonalny
(3)
Teoria umysłu
(3)
Wspomaganie rozwoju
(3)
Alalia
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Psycholingwistyka
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Terapia zabawą
(2)
Uczucia
(2)
Wczesna interwencja
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Afazja dziecięca
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Diagnoza
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko ryzyka dysleksji
(1)
Dziecko z alalią
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Jąkanie
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Logopedia
(1)
Logoterapia
(1)
Metoda Krakowska
(1)
Metody nauczania
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Nastolatki
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Program Son-Rise
(1)
Przyjaźń
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój motoryczny
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Samodzielność
(1)
Samokontrola
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Trening koncentracji
(1)
Uczniowie szkół specjalnych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zabawa
(1)
Zaburzenia autystyczne
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia poznawcze
(1)
Zdolność do rozumienia emocji
(1)
Zespół Retta
(1)
Zespół łamliwego chromosomu X
(1)
Zmysły
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Ukraina
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(9)
Artykuł problemowy
(8)
Poradnik
(8)
Opracowanie
(5)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Podręcznik
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Raport z badań
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(20)
Edukacja i pedagogika
(15)
Psychologia
(12)
Językoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44411 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48217 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapie wspomagające rozwój osób z autyzmem / pod redakcją Jacka J. Błeszyńskiego. - Wydanie 2. zmienione. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2005. - 229, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Tytuł wydanie 1: Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem : teoria, metodyka, przykłady.
Bibliografia przy rozdziałch.
Publikacja stanowi próbę przybliżenia rodzicom i profesjonalistom tych procedur i technik, które łączą w sobie troskę o pozyskanie dziecka z autyzmem do współpracy na zasadzie dostarczania mu atrakcyjnych sytuacji, w których czynnik zabawowy odgrywa istotną rolę. Omówiono uwarunkowania efektywnego oddziaływania terapeutycznego w pracy z osobami autystycznymi. Zaproponowano Metodę Integracji Sensorycznej, muzykoterapię, Metodę Knillów z elementami stymulacji polisensorycznej, metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Metodę dobrego Startu, Metodę Felicie Affolter, Metodę Stymulowanych Seryjnych Powtórzeń Ćwiczeń (SSP) do pracy z dziećmi autystycznymi. Zamieszczono także program autorski dla dzieci ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39872 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 269-281. Indeks.
Streszczenie: Publikacja przedstawia współczesne kryteria diagnostyczne w rozpoznawaniu autyzmu, zespół Aspergera, przypadki autyzmu w przeszłości. Omawia wyniki badań nad autyzmem. Zwraca uwagę na autystyczną izolację, problemy językowe, inteligencję, doznawanie i powtarzanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48214 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40900 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48232 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm u dzieci / Ewa Pisula. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2000. - 156, [4] strony : tablice ; 21 cm.
Bibliografia strony 139-[153].
Książka poświęcona została problemom rozpoznawania autyzmu, klasyfikacji, psychologicznej oceny rozwoju dziecka z autyzmem. Omówiono w niej różne typologie osób autystycznych, a także zagadnienia związane z etiologią i epidemiologią. Autorka dokonuje przeglądu najważniejszych koncepcji autyzmu przedstawiając różnorodność poglądów na temat jego diagnozy, genezy i dynamiki przebiegu. Podaje bardzo bogatą i najnowszą bibliografię z tej dziedziny. Na końcu pracy znajdują się konkretne wskazówki dla psychologów, a także dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36107 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na obwolucie: pakiet edukacyjny. Całość w obwolucie w pakiecie z: Uczę się rozumieć innych : mówienie i myślenie / Beata Blok, Zofia Brzeska, Małgorzata Marszałek, Katarzyna Radtke-Michalewska, Uczę się rozumieć innych : emocje i gesty / Beata Blok, Zofia Brzeska, Małgorzata Marszałek, Katarzyna Radtke-Michalewska, Uczę się rozumieć innych : historie mentalistyczne dla dzieci ze spektrum autyzmu / Beata Blok, Zofia Brzeska, Małgorzata Marszałek, Katarzyna Radtke-Michalewska.
Bibliografia na stronie [162].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47589 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42065 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46457 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [163]-177.
Prezentacja teorii i badań prowadzonych w Polsce i krajach Europy Zachodniej nad rozwojem sprawności komunikacyjnej osób z autyzmem, jak również wskazanie, jak teorie psychologiczne i praktyka mogą być efektywnie i celowo stosowane w organizowaniu pracy terapeutycznej z dziećmi autystycznymi. Omówienie istoty autyzmu wczesnodziecięcego (teorii umysłu, centralnej koherencji oraz funkcji wychowawczych) oraz problematyki rozwoju językowego i kompetencji komunikacyjnych. Analiza możliwości komunikacyjnych dzieci autystycznych. Przedstawienie wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38852 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zindywidualizowana Ocena i Terapia Dzieci Autystycznych oraz Dzieci z Zaburzeniami Rozwoju ; t. 1)
Bibliografia na stronach 213-[215].
Poprawiony Profil Psychoedukacyjny (PEP-R) jest środkiem służącym do oceny możliwości dziecka z zaburzeniami rozwoju - głównie z autyzmem. PEP-R został stworzony w ramach programu Terapii i Edukacji Dzieci Autystycznych i Dzieci z Zaburzeniami Komunikacji (TEACCH) w Instytucie Psychiatrii Akademii Medycznej Uniwersytetu Północnej Karoliny w Chapel Hill w USA pod kier. prof. E. Schoplera. PEP-R to narzędzie diagnozy, którym mogą posługiwać się profesjonaliści i rodzice dziecka przygotowując indywidualny program nauczania dziecka. Test dot. poziomu rozwoju psychoruchowego (Skala Rozwoju) i zachowania dziecka (Skala Zachowań). Przeznaczony jest przede wszystkim dla dzieci funkcjonujących na poziomie przedszkolnym lub niższym, a więc w wieku od 6 miesięcy do 7 lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35017, 34223 (2 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42907 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47830 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej