Form of Work
Artykuły
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Książki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Author
Chełkowska-Zacharewicz Maria
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Kłysz-Sokalska Natalia
(1)
Sienkiewicz-Wilowska Julia Anastazja
(1)
Suświłło Małgorzata (1955- )
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Audience Group
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Subject
Dziecko
(2)
Edukacja muzyczna
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Jaques-Dalcroze, Emile
(1)
Kniess, Alfred
(1)
Kodály, Zoltán
(1)
Laban, Rudolf von
(1)
Muzyka
(1)
Orff, Carl
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Ruch
(1)
Rytmika
(1)
Taniec
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Śpiew
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
4 results Filter
No cover
Article
In basket
Muzyka a rozwój dziecka / Julia Anastazja Sienkiewicz-Wilowska // WYCHOWANIE W PRZEDSZKOLU. - 2012, nr 2, s.18-22.
Streszczenie: Funkcje muzyki we wspieraniu rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym. Rozwijanie zainteresowań muzycznych dziecka. Kształtowanie podstawowych umiejętności muzycznych.
No cover
Book
In basket
Bibliogr.: s.287-296
Streszczenie: Temat książki szczególnie aktualny w chwili obecnej, gdyż w dokonującej się w Polsce reformie oświaty wyjątkowo niekorzystnie zostało potraktowane wychowanie estetyczne. Praca przybliża wiele ciekawych danych z literatury w różnych publikacjach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37607 (1 egz.)
E-book
In basket
Ostatni podręcznik psychologii muzyki ukazał się w Polsce w 1970 roku. Psychologia muzyki stanowi pierwsze od półwiecza interdyscyplinarne kompendium psychologii muzyki, pisane z perspektywy psychologii, muzykologii, akustyki, neurologii, pedagogiki i antropologii kulturowej. Podręcznik jest napisany przez ekspertów – naukowców i praktyków, zmagających się na co dzień z problematyką percepcji, emocji i stresu w muzyce, czy działających na różnych polach medium muzycznego. Napisano go jasnym, przystępnym językiem, co czyni publikację dostępną szerszemu gronu odbiorców zainteresowanych relacjami psychologii i muzyki. Autorzy prezentują zagadnienia związane z odbiorem wrażeń muzycznych, aktywnością muzyczną, ćwiczeniem i wykonawstwem. W kolejnych rozdziałach Czytelnik znajdzie podstawową wiedzę na temat działania ludzkiego systemu słuchowego, mózgowych korelatów aktywności muzycznej, ruchu ciała w kontekście percepcji muzyki. Osobną część poświęcono emocjonalnym oraz terapeutycznym aspektom odbioru muzyki. Omówiono tu także psychologiczne aspekty aktywności muzycznej: ćwiczenia gry na instrumencie oraz przeżywania tremy i regulacji emocji podczas publicznego występowania. "Wartością książki jest zarys nowych, obiecujących sposobów opisu i wyjaśniania zjawiska rozwoju muzycznego, odbioru czy przeżycia muzycznego oraz nowych możliwości zastosowania wyników badań do nauczania muzyki, wykonawstwa dzieł muzycznych czy w pracy kompozytorskiej. (…) Psychologia muzyki skłania do rozważań na temat związków teorii z praktyką, inspirując uważnego czytelnika do zadawania kolejnych pytań, które mogą się w przyszłości przyczynić do rozwoju psychologii muzyki." Z recenzji dr hab. Aleksandry Rogowskiej, prof. UO
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again