Forma i typ
Artykuły
(3)
Książki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Chełkowska-Zacharewicz Maria
(1)
Collins Anita
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Gulińska-Grzeluszka Diana (1978- )
(1)
Jarkowska Agnieszka Ewa
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Kłysz-Sokalska Natalia
(1)
Suświłło Małgorzata (1955- )
(1)
Łuczak Anna (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Muzykoterapeuci
(2)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Temat
Edukacja muzyczna
(5)
Nauczanie początkowe
(3)
Muzykoterapia
(2)
Rozwój poznawczy
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Agresywność
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950)
(1)
Kniess, Alfred
(1)
Kodály, Zoltán (1882-1967)
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Laban, Rudolf von (1879-1958)
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Mobilna Rekreacja Muzyczna
(1)
Muzyka
(1)
Muzykowanie
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Orff, Carl (1895-1982)
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Ruch
(1)
Rytmika
(1)
Spostrzeganie
(1)
Szkoły muzyczne
(1)
Słuchanie
(1)
Taniec
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Śpiew
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr.: s.287-296
Streszczenie: Temat książki szczególnie aktualny w chwili obecnej, gdyż w dokonującej się w Polsce reformie oświaty wyjątkowo niekorzystnie zostało potraktowane wychowanie estetyczne. Praca przybliża wiele ciekawych danych z literatury w różnych publikacjach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37607 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Specjalna)
Pierwsza część książki stanowi skróconą wersję pracy magisterskiej.
Bibliografia na stronach 113-124.
Autorka podejmuje problematykę człowieka widzianego przez pryzmat personalizmu. Dokonuje analizy rozwoju dziecka z niepełnosprawnością w aspekcie osobowościowym i osobowym. Wskazuje na walory terapeutyczne muzykoterapii dziecięcej. Ukazuje wartości wychowawcze muzyki w rozwoju dziecka z niepełnosprawnością, odwołuje się między innymi do metod pomocnych w rozwoju osobowym. Zajmuje się wpływem zajęć muzycznych na wybrane typy niepełnosprawności, takie jak: obniżony poziom funkcjonowania intelektualnego, uszkodzenie wzroku i słuchu, dysfunkcje narządów ruchu oraz zaburzenia w zachowaniu. W końcowej części książki zawarła scenariusze zajęć muzycznych i muzyczno-plastycznych dla dzieci (w wieku przedszkolnym i szkolnym) o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41453 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 192-199.
Publikacja w części teoretycznej przedstawia m.in. charakterystykę zjawiska agresji u dzieci, charakterystykę rozwoju fizycznego i psychicznego dzieci w młodszym wieku szkolnym oraz wpływ rodziny na agresję. Autorka omawia znaczenie muzykoterapii w pracy z dziećmi mającymi problemy z zachowaniem, w szczególności Model Mobilnej Rekreacji Muzycznej (muzykoterapia wychowawcza). W swoich badaniach analizuje zastosowanie Modelu Mobilnej Rekreacji Muzycznej w zajęciach obniżających zachowania agresywne dzieci 10-12 letnich. Książka zawiera 9 scenariuszy takich zajęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43337 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Liczne badania naukowe potwierdzają, że istnieje aktywność, której podejmowanie wspiera nasze funkcje poznawcze, pamięć, wspomaga uczenie się języka i kontrolowanie własnych stanów emocjonalnych. Aktywność tę można podjąć w każdym wieku, ale najlepiej zrobić to przed 7. rokiem życia. W dodatku zajmowanie się nią to sama przyjemność! Czy chodzi o specjalny rodzaj ćwiczeń, magiczną pigułkę lub posiłek? Nie! Tą aktywnością jest edukacja muzyczna! Dr Anita Collins, nauczycielka muzyki, przez lata obserwowała swoich uczniów, zadając sobie pytanie: czy edukacja muzyczna może wpływać na inne obszary naszego funkcjonowania? Poszukiwania zaprowadziły ją w obszar fascynujących odkryć neuronauki. W książce Wszystko gra! Jak muzyka wspiera rozwój dziecka w przystępny sposób relacjonuje wyniki badań i pokazuje, jak ważnym elementem naszego życia jest świat dźwięków. Choć jestem nauczycielką uczniów szkół średnich, jestem zdumiona tym, jak słuchanie muzyki i edukacja muzyczna w każdym wieku, od pierwszego do ostatniego dnia życia, wpływa na rozwój naszego mózgu, na zmiany w nim i jego regenerację. (…) Dowiedziałam się, że niemowlęta słyszą głos matki, jakby to była muzyka, że połączenia neuronowe niezbędne, aby móc czytać, są aktywne, gdy maluch jest w stanie utrzymać stały rytm gry na bębnie, i że muzyka może kształtować mózg po urazie lub traumie. Okazuje się, że nauczanie muzyki – sekwencje akordów, niepokój związany z występami, zdolność efektywnego ćwiczenia – to nie tylko wiedza i umiejętności. Te elementy w rzeczywistości przyczyniają się do rozwoju człowieka. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ostatni podręcznik psychologii muzyki ukazał się w Polsce w 1970 roku. Psychologia muzyki stanowi pierwsze od półwiecza interdyscyplinarne kompendium psychologii muzyki, pisane z perspektywy psychologii, muzykologii, akustyki, neurologii, pedagogiki i antropologii kulturowej. Podręcznik jest napisany przez ekspertów – naukowców i praktyków, zmagających się na co dzień z problematyką percepcji, emocji i stresu w muzyce, czy działających na różnych polach medium muzycznego. Napisano go jasnym, przystępnym językiem, co czyni publikację dostępną szerszemu gronu odbiorców zainteresowanych relacjami psychologii i muzyki. Autorzy prezentują zagadnienia związane z odbiorem wrażeń muzycznych, aktywnością muzyczną, ćwiczeniem i wykonawstwem. W kolejnych rozdziałach Czytelnik znajdzie podstawową wiedzę na temat działania ludzkiego systemu słuchowego, mózgowych korelatów aktywności muzycznej, ruchu ciała w kontekście percepcji muzyki. Osobną część poświęcono emocjonalnym oraz terapeutycznym aspektom odbioru muzyki. Omówiono tu także psychologiczne aspekty aktywności muzycznej: ćwiczenia gry na instrumencie oraz przeżywania tremy i regulacji emocji podczas publicznego występowania. "Wartością książki jest zarys nowych, obiecujących sposobów opisu i wyjaśniania zjawiska rozwoju muzycznego, odbioru czy przeżycia muzycznego oraz nowych możliwości zastosowania wyników badań do nauczania muzyki, wykonawstwa dzieł muzycznych czy w pracy kompozytorskiej. (…) Psychologia muzyki skłania do rozważań na temat związków teorii z praktyką, inspirując uważnego czytelnika do zadawania kolejnych pytań, które mogą się w przyszłości przyczynić do rozwoju psychologii muzyki." Z recenzji dr hab. Aleksandry Rogowskiej, prof. UO
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej