Forma i typ
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Autor
zbiorowa Praca
(2)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
angielski
(1)
polski
(1)
2 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Tomasz Kurasiński, Kalina Skóra Słowo wstępne ........5 Marcin S. Przybyła Społeczne hierarchie i archeologiczne rankingi grobów. Dyskusja w oparciu o analizy dwóch cmentarzysk z końca epoki brązu w Polsce południowej .....7 Jacek Woźny Przestrzeń cmentarzysk pradziejowych w teorii i praktyce archeologicznej ...............29 Katarzyna Czarnecka W środku paradnej tarczy. Ciekawy grób z cmentarzyska kultury przeworskiej w Czersku, pow. piaseczyński ...................35 Kalina Skóra Trup nieobecny?... czyli o brakujących szczątkach kostnych w grobach kultury wielbarskiej ........45 Joanna Zagórska-Telega, Jacek Pikulski Uwagi na temat rozplanowania przestrzennego cmentarzyska w Michałowicach. Możliwości interpretacji funkcji obiektów rowkowych .................69 Elżbieta Dąbrowska W kościele czy poza kościołem – lokalizacja pochówków w Polsce piastowskiej .............81 Michał Dzik Uwagi o funkcji i symbolice konstrukcji wczesnośredniowiecznych grobów w obudowach kamiennych .............87 Leszek Gardeła, Kamil Kajkowski Groby podwójne w Polsce wczesnośredniowiecznej. Próba rewaluacji ..................103 Andrzej Janowski Przestrzeń rozświetlona. Znaleziska świec i wosku w grobach komorowych na terenie Europy Środkowowschodniej.........................121 Joanna Kalaga Groby z płytami na cmentarzysku przy kościele pod wezwaniem św. Mikołaja w Wiślicy. Aspekt archeologiczny i społeczny ..............131 Andrzej Krzyszowski Naczynia ceramiczne i wiaderka klepkowe z wczesnopiastowskiego cmentarzyska w Sowinkach k. Poznania ..............137 Tomasz Kurasiński Grotem w dół, grotem w górę. Deponowanie włóczni w grobach wczesnośredniowiecznych na ziemiach polskich .....................159 Marian Rębkowski Cmentarz w chrześcijańskiej przestrzeni średniowiecza........................191 Anna Wrzesińska, Jacek Wrzesiński Kto się nie leni, zrobi złoto z kamieni – osełki w grobach wczesnego średniowiecza ......................197 Paweł Duma Groby przestępców na Śląsku w świetle najnowszych badań archeologicznych ..............225
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Temat: Przeszłość ; Granice płci ; Skandal ; Historia ; Somaestetyka ; Sztuka ; Moda ; Instalacja ; History ; Performing arts ; Performative turn in art ; Performative concept of artist ; Joseph Beuys ; Sophie Calle ; Nowe media ; Performatywna koncepcja artysty ; Aestheticization ; The past ; Happening ; Narrative ; Defacement ; Ritual ; Desemantization ; Profanation ; Face ; Potwarz ; Desemantyzacja ; Sztuka performansu ; Performatyka ; Życie a sztuka ; Generative art ; Interactive art ; Avant-garde cinema ; Installation art ; Permutation art ; Sztuka generatywna ; Sztuka interaktywna ; Sztuka wideo ; Film awangardowy ; Sztuka instalacji ; Sztuka permutacyjna ; Performance in public space ; Żydzi ; Gender boundaries ; Somaaesthetics ; Performance w przestrzeni publicznej ; Żywe dzieło sztuki ; Sztuka performance ; Theater ; Music ; Song ; Literature ; Paintings ; Object ; Tale ; Melancholy ; Sarcasm ; Performativity (performatives) ; Jews ; Promise ; Allegories of reading (unreadability) ; Asteism ; Performatywność (performatywny) ; Akty mowy (lokucyjne ; Illokucyjne ; I perlokucyjne akty) ; Obietnica ; Alegoria czytania (odczytania) ; Asteizm ; Popular art ; Muzyka ; Blind spot aesthetics ; Communal artwork ; Sports as art ; Estetyka ślepej plamki ; Komunalne dzieło sztuki ; Performatywność ; Przemysł artystyczny ; Sztuka popularna ; Holocaust ; Widowisko sportowe jako dzieło sztuki ; Space ; Erika Fischer-Lichte ; Installation ; Environment ; Public art ; Performative architecture ; Interactive architecture ; Digital design ; Architektura interaktywna ; Projektowanie cyfrowe ; Visual event ; Internet-mediated communication ; Net art ; Communitas ; Zdarzenie wizualne ; Komunikacja zapośredniczona przez Internet ; Performative ; Set design ; Prague Quadrennial of Performance Design (PQ) ; Scenografia ; Praskie Quadrennial Scenografii ; PQ ; Aesthetic of performance ; Social rituals ; Spectacle ; Patriotism ; Estetyka performansu ; Rytuał społeczny ; Elitist art ; Fashion ; Dress-sculpture ; Performatywność płci ; Hate speech ; Speech acts ; Pamięć ; Infelicity ; Satire ; Scandal ; Mowa nienawiści ; Akty mowy ; Interpelacja ; Niefortunność ; Identity ; Twarz ; Media ; Kultura wizualna ; Przestrzeń ; Tradycja ; Literatura ; Opowieść ; Rytuał ; Tożsamość ; Image ; Satyra ; New media ; Reprezentacja ; Performans ; Teatr ; Body ; Video art ; Przedmiot ; Obraz ; Ciało ; Spektakl ; Narracja ; Ironia ; Śpiew ; Performance art ; Representation ; Performativity ; Performance studies ; Tradition ; Art industry ; Wojciech Bruszewski ; Patriotyzm ; Terroryzm ; Gender performativity ; Melancholia ; Performance ; Speech acts (locutionary ; Illocutionary ; And perlocutionary acts) ; Interpellation ; Estetyzacja ; Malarstwo ; „zwrot performatywny” w sztuce ; Terrorism ; Visual culture ; Memory ; Sztuka elitarna ; Art ; Profanacja ; Living work of art
PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej