Form of Work
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Artykuły
(1)
Author
Adler Donata
(1)
Baraniewicz-Kotasińska Sabina
(1)
Góźdź Joanna
(1)
Kotarba Bogusław
(1)
Kołomycew Anna
(1)
Krakowiak-Drzewiecka Monika
(1)
Matczak Magdalena
(1)
Mazurek Damian
(1)
Mazurkiewicz Marek
(1)
Mytlewski Adam
(1)
Pardus Joanna
(1)
Sobol Agnieszka
(1)
Szczęch Adam
(1)
Witkowska Joanna
(1)
Zaucha Jacek
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Śleszyński Przemysław
(1)
Year
2020 - 2022
(1)
2010 - 2019
(2)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Subject
Konkurencja
(1)
Rywalizacja
(1)
Współpraca szkoła
(1)
Współzawodnictwo w szkole
(1)
4 results Filter
No cover
Article
In basket
E-book
In basket
Celem niniejszej pracy było zaprezentowanie problematyki ściągania w szkole ponadgimnazjalnej na gruncie teoretycznym i w oparciu o wyniki dotychczasowych badań nad tą problematyką, jak również przedstawienie rezultatów badań własnych. Przestawiono szkołę jako podstawowe środowisko rozwoju psychospołecznego ucznia oraz omówiono podstawowe teorie motywacji w edukacji ze szczególnym uwzględnieniem koncepcji Self Determination Theory, a także rolę czynników percepcyjnych w kontekście zachowań nauczycieli, rodziców (w wymiarze kontroli i wspierania autonomii) oraz relacji w klasie (w wymiarze współpracy i wsparcia oraz rywalizacji). Praca ukazuje również szkołę jako przestrzeń uczenia się zachowań pozanormatywnych, nawiązując do wybranych teorii dewiacji w odniesieniu do zjawiska ściągania, w tym do teorii neutralizacji, a także omawia teoretyczne podstawy problemu ściągania, jego źródła i motywację do ściągania wśród uczniów. Odnosi również ściąganie do kategorii ryzyka oraz moralności. W niniejszej pracy przedstawiono sześć skonstruowanych na potrzeby badania narzędzi: Kwestionariusz percepcji zachowań rodziców (matki i ojca), nauczyciela, Kwestionariusz percepcji relacji w klasie, Kwestionariusz motywacji do nauki, „Sprawdziany” oraz „Normy”, które zostały sprawdzone pod względem psychometrycznym na dużej próbie. Zastosowanie analizy czynnikowej pozwoliło na określenie składowych skal. Narzędzia diagnostyczne mogą być wykorzystywane do badań o tematyce edukacyjnej. Podjęto próbę opisu i usystematyzowania zjawiska ściągania i nieuczciwości szkolnej oraz związanych z nim doświadczeń w percepcji uczniów, a także zaprezentowania roli motywacji do nauki, oraz percepcji zachowań otoczenia w ściąganiu ujętym w ramach trzech czynników - jako ściąganie sprawcze, pomoc w ściąganiu oraz niechęć do pomocy w ściąganiu. Wyniki badań odniesiono do praktyki edukacyjnej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
„Studia Wyborcze” to półrocznik ukazujący się od 2006 r. Jest to interdyscyplinarne forum wymiany wiedzy i poglądów w zakresie szeroko pojętej tematyki wyborczej i referendalnej: na jego łamach publikują prawnicy, socjologowie oraz politolodzy i jako takie jest unikalne na polskim rynku wydawniczym. Teksty ukazujące się w „Studiach Wyborczych” stanowią źródło wiedzy o prawie wyborczym, systemach wyborczych oraz referendum i praktycznych aspektach funkcjonowania określonych rozwiązań w Polsce i na świecie. Czasopismo to stanowi także forum wymiany myśli i poglądów na temat obowiązujących i postulowanych rozwiązań, adresowane nie tylko dla osób zajmujących się naukowo zagadnieniami wyborczymi, ale i także dla tych, którzy zgłaszają postulaty zmian w zakresie rozwiązań prawa wyborczego i referendalnego, obowiązującego w Polsce. W „Studiach Wyborczych” publikują nie tylko autorzy rodzimi, ale znaczna część tekstów nadsyłana jest przez autorów z innych państw. Taka perspektywa pozwala czytelnikowi spojrzeć z dystansem na rozwiązania polskie i dyskusję, jaka toczy się na temat prawa wyborczego i wyborów oraz instytucji referendum wśród polskich przedstawicieli nauki, polityków i dziennikarzy. Głównym odbiorcą jest jednak krajowe i zagraniczne środowisko naukowe.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
A R T Y K U Ł Y Jacek Zaucha, Magdalena Matczak, Joanna Witkowska, Adam Szczęch, Adam Mytlewski, Joanna Pardus: Maritime spatial rent for modelling maritime spatial development [Morska renta przestrzenna a zagospodarowanie przestrzeni obszarów morskich], doi 10.7366/1509499517901, s. 5-29 Przemysław Śleszyński, Damian Mazurek: Obszary strategicznej interwencji…, problemowe i funkcjonalne w dokumentachstrategicznych szczebla krajowego i wojewódzkiego [Strategic intervention, problem and functional areas in national and regional strategic documents], doi 10.7366/1509499517902, s. 30-59 Agnieszka Sobol, Monika Krakowiak-Drzewiecka: Znaczenie mieszkańców w polityce inwestycyjnej… miast województwa śląskiego [The importance of residents in the investment policy of cities in the Śląskie Voivodeship], doi 10.7366/1509499517903, s. 60-76 Anna Kołomycew, Bogusław Kotarba: Zarządzanie konfliktem na tle likwidacji szkół [Conflict management and closing down of schools], doi 10.7366/1509499517904, s. 77-96 Marek Mazurkiewicz: Wybory niekonkurencyjne w Polsce na poziomie lokalnym… – wstępne oceny [Non-competitive elections in Poland at the local level – preliminary assessments], doi 10.7366/1509499517905, s. 97-113 Sabina Baraniewicz-Kotasińska, Donata Adler: Wartość społeczna w międzysektorowych projektach… zrównoważonego rozwoju. Studium przypadku [Social value in intersectoral sustainable development projects. Case study], doi 10.7366/1509499517906, s. 114-130 Uwagi: prof. dr hab. Grzegorz Gorzelak – redaktor naczelny periodyk redagowany wraz z Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych UW
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again