Form of Work
Artykuły
(11)
Publikacje naukowe
(10)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Książki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(4)
Branch
Wypożyczalnia
(4)
Author
zbiorowa Praca
(3)
Abriszewski Krzysztof (1972- )
(1)
Andrzejewski Adam (pedagog)
(1)
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Bednarek Józef
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Gołek Bartłomiej (1979- )
(1)
Jeruszka Urszula
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Korzeniowski Janusz
(1)
Kozak Wioletta
(1)
Kupiec Monika
(1)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(1)
Miczka-Pajestka Monika
(1)
Nowak Andrzej W. (1974- )
(1)
Ostrowicka Helena
(1)
Roszkowska Dorota
(1)
Stańczyk Piotr
(1)
Szacki Jerzy (1929-2016)
(1)
Wróblewski Michał (filozof)
(1)
Znaniecki Florian (1882-1958)
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(1)
1980 - 1989
(1)
Time Period of Creation
2001-
(11)
Country
Poland
(19)
Language
Polish
(19)
Audience Group
Nauczyciele wychowania obywatelskiego
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Subject
Społeczeństwo wiedzy
(4)
Wiedza
(4)
Młodzież
(3)
Nauczyciele
(3)
Zarządzanie wiedzą
(3)
Nauka
(2)
Praca
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Uczenie się
(2)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Dzieci
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Klasa 4.
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Kultura wiedzy
(1)
Menedżerowie
(1)
Metody nauczania
(1)
Multimedia
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Nauki społeczne
(1)
Organizacja
(1)
Otwartość poznawcza
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pluralizm społeczny
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Podstawa programowa
(1)
Polska
(1)
Postęp techniczny
(1)
Raport z badań
(1)
Reprezentacja wiedzy
(1)
Rozumienie
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Różnorodność
(1)
Socjologia edukacji
(1)
Socjologia nauki
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(1)
Studenci
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Uczniowie
(1)
Wiedza o kulturze
(1)
Wiedza o społeczeństwie (przedmiot szkolny)
(1)
Zarządzanie
(1)
Zbróg, Zuzanna
(1)
Życie codzienne
(1)
Subject: work
Wiedza pedagogiczna przyszłych nauczycieli w perspektywie teorii reprezentacji społecznych
(1)
Subject: time
2001-
(9)
Subject: place
Polska
(4)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(7)
Artykuł z pracy zbiorowej
(6)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Opracowanie
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Vademecum
(1)
Domain
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Edukacja i pedagogika
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
19 results Filter
No cover
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 26587 (1 egz.)
No cover
No cover
Book
In basket
(Badania Interdyscyplinarne / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 42)
Bibliografia, netografia na stronach 219-232.
Streszczenie angielskie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46523 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 160)
Bibliografia strony 283-295.
Streszczenie w języku angielskim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46504 (1 egz.)
Article
In basket
Book
In basket
(Vademecum nauczyciela. Wdrażanie podstawy programowej w szkole ponadpodstawowej)
Opracowano na podstawie materiałów przygotowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46022 (1 egz.)
Article
In basket
E-book
In basket
OD REDAKCJI "Zaczęła się wprawdzie przed 30 laty, ale wiek XXI przynosi jej wyraźną intensyfikację i konkretyzację. Chodzi o debatę na temat znaczenia wiedzy dla gospodarki i życia społecznego. Debata jest tym bardziej potrzebna, że problem nie jest jednoznaczny, a rozmaite perspektywy badawcze i praktyczne, niekiedy bardzo różniące się między sobą, wzbogacają argumentację. Niniejszy zeszyt „Przeglądu Socjologicznego” poświęcamy zagadnieniu „społeczeństwa wiedzy” (knowledge-based society) w zróżnicowanym interdyscyplinarnie i analitycznie ujęciu".(fragment)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka przedstawia wyniki przedsięwzięcia badawczego, którego przedmiotem stały się znaczenia nadawane pracy oraz samookreślenia tożsamości podmiotów pracy. Kontrastywna fenomenografia uzupełniona Krytyczną Analizą Dyskursu pozwala określić ponadindywidualne sensy pracy, a także prześledzić przekształcenia się znaczeń pracy w cyklu życia. Badania osadzone są w paradygmacie krytycznym pedagogiki, a także inspirowane są rozwiązaniami przyjmowanymi w studiach kulturowych. Główny zamysł książki – do czego nawiązuje tytuł – polega na zbudowaniu dystansu względem tradycyjnej pedagogiki pracy, która redukuje funkcje szkoły do odpowiadania na zapotrzebowania rynku pracy. Zderzenie założeń paradygmatu konserwatywnego w pedagogice pracy ze znaczeniami nadawanymi pracy nie pozostawia wątpliwości, iż główny problem na styku człowiek-wychowanie-praca jest problemem demokratycznej kontroli nad gospodarką w ogóle, a miejscem pracy w szczególności.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Wspólną ramą odniesienia dla artykułów zamieszczonych w tomie 64/3 Przeglądu Socjologicznego jest szeroko rozumiana problematyka kultury rozważana w odniesieniu do różnych aspektów współczesności. Autorzy tekstów koncentrują się zwłaszcza na tematyce konsumpcji kulturowej, socjologii muzyki oraz przemianach religijności. Punktem wyjścia dla rozważań na temat, często ostatnio dyskutowanego, zjawiska konsumpcji kulturowej jest analiza oparta o charakterystykę struktury współczesnego społeczeństwa (po)nowoczesnego i związanej z tym płynności gustów odbiorców. Na uwagę zasługuje tu zwłaszcza dyskutowane w tekstach pojęcie wszystkożerności, jak się zdaje, niewystarczająco wykorzystywane w polskiej socjologii kultury. Z kolei intencją Autorów artykułów prezentujących dorobek socjologii muzyki było przede wszystkim przedstawienie Czytelnikowi tej, ciągle mało znanej w socjologii polskiej, subdyscypliny. Teksty mają charakter informacyjno-analityczny. Ich lektura daje wyobrażenie o pracach badawczych i zainteresowaniach teoretycznych socjologów muzyki oraz umożliwia wgląd do szerokiej literatury przedmiotu. Ostatni zamieszczony w tym tomie Przeglądu Socjologicznego tekst poświęcony jest problematyce religijności w Rosji. W artykule przedstawiony jest zarówno kontekst historyczny jak i zachodzące współcześnie w społeczeństwie rosyjskim procesy przemian religijności. Rozpatrywane tu kwestie, w perspektywie szerzej rozumianych zmian kulturowych i społecznych, można rozważać nie tylko w odniesieniu do zaprezentowanego studium przypadku.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
OD REDAKCJI JAK KSZTAŁCIĆ SOCJOLOGÓW? Niniejszy zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony problemom dydaktycznym. Jakkolwiek dydaktyka dominuje w codziennej działalności nauczycieli akademickich, rzadko jest przedmiotem debaty ponadlokalnej (czyli dotyczącej bieżących spraw organizacyjnych), analizującej sens i charakter studiów socjologicznych. Jesteśmy w trakcie przemian szkolnictwa wyższego ze względu na nowe Ustawy oraz wdrażanie doświadczeń i ustaleń Unii Europejskiej (proces boloński, krajowe ramy kwalifikacyjne). Przemiany te są odpowiedzią na wyzwania współczesności. Są też przedmiotem dyskusji w środowisku socjologów, w ramach Konferencji Instytutów Socjologii, na konferencjach (m.in. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej – listopad 2010) i na Zjeździe w Krakowie (wrzesień-2010). Takie właśnie są źródła prezentowanych tekstów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again