Form of Work
Artykuły
(6)
Publikacje fachowe
(5)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Author
Majkusiak Danuta
(2)
Czeszejko-Sochacka Roksana
(1)
Gołdyn Piotr
(1)
Pranczke Monika
(1)
Russek Hanna
(1)
Szostak Anita
(1)
Wlazło Stefan
(1)
Year
2020 - 2022
(4)
2010 - 2019
(3)
Time Period of Creation
2001-
(5)
Country
Poland
(7)
Language
Polish
(7)
Audience Group
Bibliotekarze
(4)
Szkoły podstawowe
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Subject
Biblioteki szkolne
(4)
Sprawozdanie
(2)
Dzień Kota (17 lutego)
(1)
Edukacja globalna
(1)
Ekologia
(1)
Imprezy szkolne
(1)
Język polski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Koty
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Oceny szkolne
(1)
Promocja czytelnictwa
(1)
Sprawozdania z konferencji
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Woda
(1)
Zjazdy i konferencje
(1)
Śmieci
(1)
Subject: time
2001-
(5)
Subject: place
Polska
(3)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł problemowy
(2)
Sprawozdanie
(2)
Sprawozdanie z konferencji
(1)
Domain
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
7 results Filter
No cover
Article
In basket
Article
In basket
Article
In basket
Sprawozdanie z pracy biblioteki szkolnej / Danuta Majkusiak W: Biblioteka w Szkole. 2021, nr 1, s. 8-11. - 2021.
Artykuł z czasopisma "Biblioteka w Szkole".
E-book
In basket
Źródeł do dziejów szkolnictwa jest wiele. W proponowanej publikacji uwaga zostanie skupiona na trzech najbardziej popularnych. Pierwsze to sprawozdania szkolne, które wydane były przede wszystkim w pierwszej połowie XX wieku. Zawierają one z jednej strony obraz szkoły, z drugiej również materiał o charakterze naukowym, bowiem najczęściej rozpoczynano takie sprawozdania artykułami o charakterze naukowym. Drugim źródłem są protokoły rad pedagogicznych, które zawierają ciekawe dane choćby co do problemów wychowawczych z jakimi borykano się w szkole czy też działalnością poszczególnych organizacji szkolnych, których sprawozdania dołączono do protokołów. Trzecim, najbardziej popularnym jest kronika szkolna – rozpoczynając pracę nad monografią najczęściej sięga się do tego właśnie źródła. Jak wspomniano wcześniej kroniki szkolne ewoluują i dziś często zamiast opisu wydarzenia umieszcza się bogatą dokumentację fotograficzną, która nie jest niestety podpisana. Monografia ma na celu przede wszystkim charakterystykę tych żródeł, jak również wskazówki metodologiczne w jaki sposób owe źródła wykorzystywać. Wydaje się, że będzie przydatną dla studentów podejmujących tego typu badania czy też innych zainteresowanych badaczy zajmujących się tematyką dziejów szkolnictwa. Dodatkowo z jednej strony porządkuje dotychczasową wiedzę na ten temat, z drugiej zaś wnosi wiele nowych i ciekawych wątków.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again