Form of Work
E-booki
(16)
IBUK Libra
(16)
Artykuły
(6)
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Status
available
(6)
Branch
Wypożyczalnia
(6)
Author
zbiorowa Praca
(5)
Kozioł Leszek
(3)
Knosala Ryszard (1949- )
(2)
Bytniewski Andrzej
(1)
Chomiak-Orsa Iwona
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Czekaj Janusz
(1)
Dudek Andrzej
(1)
Hoffmann-Burdzińska Kinga
(1)
Januszko Wojciech
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Klimas Patrycja
(1)
Kowalska Samanta
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Krawczyk-Sokołowska Izabela
(1)
Krawiec Jerzy
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Mesjasz-Lech Agata
(1)
Niedzielska Elżbieta (1934- )
(1)
Nowicka-Skowron Maria (1950- )
(1)
Nowicki Adam
(1)
Pańkowska Małgorzata
(1)
Perechuda Kazimierz
(1)
Pyszka Adrian
(1)
Sroka Henryk
(1)
Trzaskalik Tadeusz (1950- )
(1)
Wachowicz Tomasz
(1)
Walczak Marian (1946-2015)
(1)
Zalewska-Turzyńska Magdalena
(1)
Zbiorowa Praca
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(7)
Time Period of Creation
2001-
(7)
Country
Poland
(28)
Language
Polish
(26)
English
(2)
Subject
Systemy informatyczne zarządzania
(8)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Badania operacyjne
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Innowacje
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Organizacje sportowe
(1)
Prawo autorskie
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przedsiębiorstwo wirtualne
(1)
Rynek pracy
(1)
Systemy informacyjne
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Systemy wspomagania decyzji
(1)
Szkoła
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Subject: time
2001-
(5)
Subject: place
Europa
(1)
Polska
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(5)
Artykuł z pracy zbiorowej
(5)
Monografia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(7)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
28 results Filter
No cover
Book
In basket
Bibliogr. przy ref. - Mater. z V Konferencji Komputerowo Zintegrowane Zarządzanie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41615 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. przy ref. - Mater. z III Konferencji Komputerowo Zintegrowane Zarządzanie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41616 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Metody zarządzania informacją w przedsiębiorstwie / Janusz Czekaj. - Kraków : Wydaw. AE, 2000. - 246 s., [1] k. tabl. złoż. : il. ; 24 cm.
(Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie. Seria Specjalna ISSN Monografie, ISSN 0209-1674 nr 143)
Bibliogr. - Streszcz. ang
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41268 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45805 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45801 (1 egz.)
E-book
In basket
W książce Władysława Januszki "Systemy informacji gospodarczej" podjęto próbę systematyzacji pojęć z zakresu informacji gospodarczej. Pokazano czym jest informacja gospodarcza oraz wprowadzono alokacyjny model rozległego systemu informacji gospodarczej. Omówiono także zagadnienia dotyczące użytkowników informacji gospodarczej, w tym występujące między nimi relacje. W celu obrazowania procesów alokacyjnych zaproponowano metodę tworzenia "pejzażu" informacji gospodarczej. Rozważania szczegółowe poprzedzono opisem kontekstu historycznego, który ukazuje zjawisko wykształcenia się społeczeństwa informacyjnego/konekcjonistycznego ze zwróceniem uwagi na specyficzne cechy tworzenia się takiego społeczeństwa, w tym także na występujące zagrożenia. Publikacja darmowa
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Najnowsza publikacja X Konferencji Naukowo-Dydaktycznej NTIE organizowanej przez Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu pt.: Systemy informacyjne w zarządzaniu. Przegląd naukowo-dydaktyczny skłania do refleksji nad tym, co dotychczas udało się osiągnąć w środowisku oraz jakie działania należałoby podjąć, aby w pełni wykorzystać możliwości zmian, które wnosi technologia informacyjna do kształcenia akademickiego. Opracowanie składa się z dwóch obszernych części. Pierwsza poświęcona została zastosowaniom systemów informatycznych w dydaktyce. W drugiej części zawarto artykuły obejmujące rozważania dotyczące systemów informatycznych w nauce.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Niniejsza praca dzieli się na trzy części tematyczne. W pierwszej części Systemy informacyjne zarządzania znajdują się prace dotyczące takich zagadnień, jak: koncepcja systemu klasy CRM, zastosowanie systemów informacyjnych zarządzania w opiece zdrowotnej, zarządzanie zasobami informacyjnymi w przedsiębiorstwie, metody oceny ontologii w systemach informatycznych zarządzania, wykorzystanie intuicji w podejmowaniu decyzji menedżerskich, reinżyniering systemu informacyjnego, zastosowanie deskrypcji przestrzennej w modelowaniu procesów gospodarczych oraz przegląd systemów klasy Business Intelligence. W drugiej części Projekty informatyczne zostały zgrupowane artykuły poświęcone takim zagadnieniom, jak: ocena projektów informatycznych, rola użytkownika w zarządzaniu jakości oprogramowania, wdrażanie zintegrowanego systemu informatycznego, wykorzystanie narzędzi informatycznych do zarządzania wiedzą, czynniki powodzenia projektu informatycznego, metody analizy ryzyka w ocenie bezpieczeństwa systemów informatycznych czy modelowanie procesów zarządzania wiedzą. W trzeciej i ostatniej części Technologie internetowe zawarte są artykuły poświęcone takim szczegółowym zagadnieniom, jak: efektywność serwisów internetowych, czynniki determinujące wartość serwisów internetowych, techniki wzbogacania semantycznego serwisów internetowych dla społeczności uniwersyteckich, informatyczne aspekty funkcjonowania serwisów internetowych oraz analiza użyteczności wybranych serwisów internetowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka niniejsza jest podręcznikiem do przedmiotu informatyka w zarządzaniu prowadzonego dla studentów kierunku zarządzanie Wydziału Gospodarki Regionalnej i Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Książka jest podzielona na dwie części. Część pierwsza, zawierająca pierwsze cztery rozdziały tego podręcznika, prezentuje zagadnienia teoretyczne związane z systemami informatycznymi zarządzania w formie odpowiadającej zawartości wykładu. Pierwszy rozdział przedstawia najważniejsze pojęcia związane z systemami informatycznymi zarządzania, ewolucję tych systemów oraz opisuje standardy MRP I, MRP II, ERP, ERP II, CRM i SCM. Rozdział drugi koncentruje się na procesie wdrażania systemu informatycznego w przedsiębiorstwie: od opisu metod modelowania danych przez wybór strategii informatyzacji, systemu i jego dostawcy po odpowiednią organizację prac wdrożeniowych i czynniki krytyczne dla procesu wdrożenia. Rozdział trzeci charakteryzuje środowisko funkcjonowania systemów informatycznych w przedsiębiorstwie w sieci Internet: opisuje standardy techniczne sieci, protokoły służące do elektronicznej wymiany danych oraz zagadnienia związane z bezpieczeństwem systemów komputerowych w Internecie. Rozdział czwarty opisuje najważniejsze technologie związane z bazami danych wykorzystywane w systemach klasy ERP: opisuje relacyjny model danych, hurtownie danych, algorytmy data mining oraz protokół OLAP. Rozdziały od piątego do dziesiątego, stanowiące drugą część podręcznika, opisują jeden z systemów informatycznych zarządzania klasy ERP – Microsoft Business Solutions Navision. Jest to system, którego zasad obsługi, dzięki uprzejmości firmy Microsoft i programowi Microsoft Dynamics NAV Academic Alliance, studenci uczą się na zajęciach laboratoryjnych. Rozdział piąty zawiera opis interfejsu programu i najważniejsze zasady związane z jego obsługą. Pozostałe rozdziały opisują zastosowanie systemu Microsoft Business Solutions Navision do zarządzania finansami, gospodarką materiałową, zakupami i sprzedażą, produkcją i serwisem. Każdy z nich zawiera wprowadzenie opisujące najważniejsze pojęcia i zasady obowiązujące w pracy z danym modułem, krótki opis funkcjonalności modułu, część praktyczną zawierającą ćwiczenia do wykonania na stanowiskach laboratoryjnych, a zakończony jest zadaniami sprawdzającymi, przeznaczonymi do samodzielnego wykonania przez czytelnika. Rozdziały od piątego do dziesiątego mogą być traktowane jako kurs obsługi programu na poziomie podstawowym. Książka zawiera jeden załącznik opisujący konwencję „Litera-2-Litera”, często wykorzystywany do opisu systemów informatycznych e-biznesu. Andrzej Dudek
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer czasopisma „Nauki o Zarządzaniu”. Zawiera on zbiór różnorodnych problemowo artykułów, choć dominuje w nim głównie nurt związany z zarządzaniem strategicznym. Tak jest choćby w teoriopoznawczym artykule „Klient w strategiach organizacji biznesowych”. Jego autorzy (E. Stańczyk-Hugiet oraz J. Niemczyk) poszukują głównego wyznacznika strategii organizacji biznesowych. Prowadząc swoją analizę, wskazani badacze przyjmują perspektywę historyczną kształtowania się poszczególnych koncepcji zarządzania strategicznego i w tych perspektywach lokują klienta. Całość rozważań zakończona jest przedstawieniem koncepcji ekosystemu organizacji, w której to klient jest centralnym węzłem wpływającym na strategię zarządzania organizacjami biznesowymi. W artykule „Ewolucja koncepcji przewagi konkurencyjnej – od podejścia planistycznego do zwinnego przedsiębiorstwa” zastosowano metodę analizy krytycznej wybranej literatury z zakresu zarządzania strategicznego. K. Malewska i M. Sajdak opisują ewolucję koncepcji przewagi konkurencyjnej z perspektywy zmian zachodzących w wa-runkach funkcjonowania przedsiębiorstw. Autorki podejmują również próbę sformułowania definicji przewagi konkurencyjnej dla współczesnej koncepcji zwinnego przedsiębiorstwa. Artykuł E. Kanak pt. „Identyfikacja i ocena strategii rynkowych deweloperów na wrocławskim rynku nieruchomości mieszkaniowych” ma charakter empiryczny. Autorka przedstawia w nim wyniki swoich badań przedsiębiorstw deweloperskich realizujących inwestycje związane z budownictwem mieszkaniowym na rynku wrocławskim oraz podejmuje się identyfikacji i oceny misji, celów rynkowych oraz rodzajów strategii rynkowych tych przedsiębiorstw. Z kolei S. Urban oraz M. Michałowska w swoim artykule identyfikują działania podejmowane przez sektor małych i średnich przedsiębiorstw w województwie lubuskim w warunkach koncentracji i integracji w handlu wewnętrznym. Przeprowadzone przez autorów analizy wskazują na wyróżniające sposoby wzmacniania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw sektora MSP oraz identyfikują kluczowe czynniki sukcesu branży. T. Dyczkowski i J. Dyczkowska, autorzy artykułu pt. „Zarządzanie partycypacyjne a satysfakcja z pracy w małych i średnich przedsiębiorstwach”, prezentują wyniki swoich badań empirycznych dotyczących relacji między stopniem włączenia pracowników przedsiębiorstw sektora MSP w działania zarządcze a strategiami wynagradzania oraz satysfakcją pracowników z wynagrodzeń. W artykule „Zastosowanie koncepcji organizacji uczącej się w procesie zarządzania organizacją pozarządową” E. Gałka na podstawie analizy literatury przedmiotu wskazuje zalecenia dotyczące skutecznego zarządzania organizacją pozarządową z perspektywy koncepcji organizacji uczących się. Z kolei P. Bandurowski w swoim artykule „Polityka migracyjna Unii Europejskiej w kontekście różnic kulturowych na przykładzie Polski” podejmuje problemy związane z kreowaniem polityki migracyjnej. Ta istotna w kontekście zjawiska starzenia się społeczeństw Unii Europejskiej kwestia rozpatrywana jest przez autora z perspektywy różnic kulturowych. W artykule „Ana-liza sieci w badaniach struktury organizacji” A. Zbieg, B. Żak i P. Zaręba przedstawiają metodę prowadzenia badań i analiz sieci społecznych w organizacji. Celem tych badań jest zdefiniowanie relacji pomiędzy pracownikami wewnątrz firmy. Przedstawiona na wybranym przykładzie przez autorkę metoda analizy służyć może określeniu wybranych relacji między uczestnikami organizacji, w tym sposobów przepływu informacji oraz koordynacji w strukturach organizacyjnych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer kwartalnika „Nauki o Zarządzaniu”. W zbiorze niniejszym przeważają artykuły o charakterze metodycznym oraz empirycznym, skupione wokół trzech obszarów tematycznych: zarządzania publicznego, zarządzania zasobami ludzkimi oraz zarządzania projektami. Kilka z publikowanych w niniejszym zbiorze tekstów dotyka aspektów szeroko pojętego zarządzania publicznego. Tak na przykład można scharakteryzować artykuł K. Błońskiego, w którym autor – na podstawie przeprowadzanych badań – poszukuje związku pomiędzy zaangażowaniem społecznym i przywiązaniem do miejsca zamieszkania a satysfakcją z usług świadczonych przez JST. A. Sztando z kolei prezentuje współczesne bariery zarządzania strategicznego rozwojem lokalnym, cha-rakterystyczne dla polskich gmin, zidentyfikowane dzięki wykorzystaniu metody jakościowych badań terenowych. W innym opracowaniu S. Cyfert oraz W. Szumowski opisują wybrane dobre praktyki wykorzystywane w procesach zarządzania urzędami administracji samorządowej. Kolejny autor publikujący w tym numerze czasopisma – P. Banasik – w artykule zatytułowanym Zarządzanie partycypacyjne czy imperatywne władztwo w wymiarze sprawiedliwości na gruncie teoretycznym rozpatruje zagadnienie możliwości wykorzystania wybranych koncepcji zarządzania publicznego w organizacji wymiaru sprawiedliwości. W niniejszym zbiorze znajdą Państwo również opracowania dotykające problematyki zarządzania zasobami ludzkimi. Zagadnienia poruszające ten aspekt omówiła D. Łochnicka, która na podstawie badań własnych zidentyfikowała uwarunkowania organizacyjne sprzyjające rozwojowi przedsiębiorczości pracowniczej. K. Olek z kolei opisał ewolucję metod wartościowania stanowisk pracy.Możliwościami wykorzystania narzędzi informatycznych inteligencji biznesowej w usprawnieniu zarządzania projektami zajęła się J. Pondel. Tematykę zarządzania projektami porusza również Ch. Winter, zgłębiając to zagadnienie w swoim artykule pt.: A new approach to avoiding cost overruns and implementation delays in future large projects in aerospace business. Mam nadzieję, że przedstawione publikacje okażą się inspiracją dla Państwa badań naukowych bądź też przyczynią się do usprawnienia procesów zarządzania w praktyce. Jednocześnie w imieniu komitetu redakcyjnego zachęcam Szanownych Czytelników do publikowania wyników własnych badań naukowych. Witold Szumowski
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer czasopisma „Man-agement Forum”. Proponujemy – zgodnie z przyjętą koncepcją – zróżnicowaną tematykę, tak aby stworzyć forum wymiany poglądów na temat różnych koncepcji i aspektów zarządzania W pierwszym artykule zapoznacie się Państwo z japońskim systemem zarządzania przedsiębiorstwami i łańcuchami do¬staw w warunkach spowolnienia gospodarczego oraz innych okolicznościach drastycznie zmieniających warunki ich funkcjonowania. Rozważania przedstawione w publikacji podzielone zostały na dwie zasadnicze części. W pierwszej przedstawiono makroekonomiczne i społeczne uwarunkowania, które w istotnym stopniu wpływają na zmiany w japońskim systemie zarządzania po 1989 roku, czyli od zakończenia okresu spektakularnego wzrostu, tzw. ekonomii bańki mydlanej (bubble economy). W drugiej części z kolei scharakteryzowano najistotniejsze zmiany w japońskim systemie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem zmian w zarządzaniu zasobami ludzkimi i ryzykiem w łańcuchach dostaw. Kolejne opracowanie poświęcone jest funkcjonowaniu struktur piramidowych stosowanych przez spółki giełdowe kontrolowane lub cechujące się znacznym udziałem rodziny, bądź w szczególnym przypadku założyciela, we własności. Struktury piramidowe wykorzystywane są w tego typu spółkach w celu zwiększenia kontroli przy jednoczesnym obniżeniu zaangażowania kapitałowego. Przedmiotem zainteresowania prowadzonej dyskusji są zatem spółki obecne na rynku kapitałowym, których akcje pozostają w obrocie giełdowym. Artykuł ma charakter teoretyczny i oparty jest na przeglądzie literatury światowej. Ważnym tematem z punktu widzenia gospodarki jest problem identyfikacji sposobu budowania potencjału innowacyjnego systemu zarządzania przez spojrzenie na elementy systemu w powiązaniu z cechami relacji sieci organizacyjnych. Przed-stawiony artykuł wskazuje na fazy i czynniki innowacji w tworzeniu potencjału innowacyjnego organizacji. Bierze pod uwagę wiedzę jawną i ukrytą oraz uwarunkowania ich wymiany pomiędzy pracownikami w zakresie wzajemnego rozumienia się, angażowania i zaufania. Innym spojrzeniem na problem innowacji jest identyfikacja i analiza modeli zarządzania innowacjami. W artykule wykorzystano krytyczną analizę piśmiennictwa dotyczącą biznesowych modeli innowacji (business model innovation, innovation governance models) i ich klasyfikacji, zawierającą syntezę ba¬dań nad tymi modelami pochodzących z ostatnich kilku lat. Ciekawe ujęcie dążenia do doskonałości organizacyjnej zaprezentowano w artykule opisującym model doskonałości EFQM i systemy zarządzania jakością zgodne z ISO 9001. Pytanie kluczowe, jakie jest postawione, to określenie, czy porównanie tych dwóch narzędzi jest zasadne i na jakie elementy należy zwrócić uwagę, prowadząc takie analizy. Na koniec przedstawiono wyniki badań dotyczące realizacji celów projektów i organizacji przez kierowników projektu. Holistyczne spojrzenie na organizację pozwala na podnoszenie sprawności i skuteczności działań. Nie skupiamy się wtedy na maksymalizowaniu korzyści płynących z pojedynczych projektów, ale najważniejszy jest dla nas jak najlepszy wynik portfela projektów, a w konsekwencji całej organizacji. Mamy nadzieję, że przedstawiona tematyka okaże się dla Państwa interesującą i wartościową lekturą.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja poświęcona jest podnoszeniu sprawności organizacji przez komunikowanie wewnętrzne. Autorka uznaje bowiem niewłaściwą komunikację wewnątrzorganizacyjną za główną przyczynę nieprawidłowego funkcjonowania organizacji. Zaprezentowany w monografii autorski model organizacji jako systemu sieci zintegrowanych relacji komunikowania stanowi propozycję opisu i analizy organizacji przez pryzmat komunikowania. Komunikacja odgrywa w nim rolę służebną wobec koordynacji, im lepsze jest narzędzie - komunikacja, tym lepszy efekt koordynacyjny. Model koordynacji organizacyjnej wraz z grupami wskaźników pozwala natomiast określić poziom sprawności organizacji oraz wskazuje obszary, w których wymaga ona poprawy. Oba modele zastosowane łącznie pozwalają na oznaczenie dynamiki zmian sprawności organizacji w czasie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again