Form of Work
Artykuły
(5)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Author
Kruszewski Zbigniew P
(1)
Kruszewski Zbigniew Paweł (1949- )
(1)
Przepiórkowski Mikołaj
(1)
Sławiński Stanisław
(1)
Woźnicki Jerzy
(1)
Year
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(7)
Language
Polish
(7)
Subject
Szkolnictwo wyższe
(6)
Oświata
(3)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja medialna
(1)
Informatyka
(1)
Matura (2005- )
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauki humanistyczne
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Reforma edukacji
(1)
Reformy nauki i szkolnictwa wyższego
(1)
Szkolnictwo ponadgimnazjalne
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Subject: time
2001-
(2)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Programy nauczania
(1)
Domain
Nauka i badania
(1)
7 results Filter
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37476 (1 egz.)
No cover
E-book
In basket
Od Redakcji Niniejszy tom zawiera teksty dotyczące szerokiego spectrum zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem systemu edukacji w nowym typie społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy. Większość artykułów dotyczy szkolnictwa wyższego, które zarówno w Strategii Lizbońskiej, jak i w Procesie Bolońskim, zostało uznane za główny motor rozwoju społeczno-ekonomicznego. W nurcie tych rozważań mieszczą się teksty następujących Autorów: M. Wójcickiej, J. Kochanowskiego, K. Karczmarczuka, A. Boczkowskiego. Z kolei K. Musiał i A. Dziedziczak-Foltyn opisują próby wprowadzenia zmian w różnych systemach szkolnictwa wyższego. Tym niemniej jakość szkolnictwa wyższego i jego rola w modernizacji społecznej zależy od wcześniejszych etapów kształcenia, stąd też reformy dotyczą także innych elementów systemu edukacji. Dobitnie pokazuje to artykuł M. Zahorskiej omawiający przebieg i rezultaty reformy oświatowej w Polsce. W tym kontekście interesujący wydaje się tekst E. Wejbert-Wąsiewicz i E. Pęczkowskiej opisujący wydawałoby się uboczny problem (z punktu widzenia modernizacji społecznej), ale faktycznie dość kluczowy, gdyż pokazujący społeczno-kulturowe bariery wprowadzania zmian w systemie edukacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again