Form of Work
Książki
(8)
Publikacje fachowe
(8)
Artykuły
(7)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
available
(4)
unavailable
(4)
Branch
Wypożyczalnia
(8)
Author
Szurowska Beata (1973- )
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Deman Isabelle
(1)
Gindrich Piotr (1968- )
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jerzak Marta
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Panfil Katarzyna (1986- )
(1)
Pietras Izabela
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Radwańska Anna (pedagogika)
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Skrzetuska Ewa (1951- )
(1)
Zając Magdalena
(1)
Zmysłowska Magdalena
(1)
Year
2020 - 2021
(7)
2010 - 2019
(9)
Time Period of Creation
2001-
(13)
Country
Poland
(16)
Language
Polish
(16)
Audience Group
Nauczyciele
(5)
Rodzice
(4)
Szkoły podstawowe
(2)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Subject
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(11)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(7)
Dysleksja i dysgrafia
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Wsparcie edukacyjne
(5)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Trudności wychowawcze
(3)
Czytanie
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Pisanie
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dysortografia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko niesłyszące
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko zaniedbane
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Gry i zabawy
(1)
Języki
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja
(1)
Licea
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Mózg
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Poczucie umiejscowienia kontroli
(1)
Poczucie własnej skuteczności
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Prawo oświatowe
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Samodzielność
(1)
Socjalizacja
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Trudności szkolne
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Wyuczona bezradność
(1)
Zaburzenia
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Subject: time
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(5)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(4)
Poradnik
(4)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Podręcznik
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(14)
Psychologia
(6)
Matematyka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
16 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46237 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 45848 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 46460 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43842 (1 egz.)
Book
In basket
Szkoła w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą / redakcja naukowa Beata Szurowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 348 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami, są dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie przy pracach.

W publikacji zawarto artykuły:
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46078 (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Bibliografia na stronach 257-258.
Książka przeznaczona dla terapeutów i nauczycieli pracujących na co dzień z dziećmi mającymi różne dysfunkcje. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach, oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: wzrokową, słuchowo-językowoą i koordynację wzrokowo-ruchową, a także dla uczniów z zaburzeniami, m. in. zespolem Aspergera, autyzmem, upośledzeniem w stopniu lekkim, z niedosłuchem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 45750 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45527 (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Stanowi uzupełnienie do materiałów szkoleniowych MEN w 2010 r.
Bibliografia przy rozdziałach.
Wychowanie emocjonalno-społeczne jest trudnym zadaniem, jakie stoi przed dorosłymi, zajmującymi się dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ten obszar rozwojowy powinien być wspierany zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole. Istotne jest położenie nacisku na rozwijanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z odreagowywaniem napięcia fizycznego i emocjonalnego oraz wspieranie umiejętności z zakresu budowania relacji w grupie. Takim dzieciom łatwiej jest sprostać nowym wyzwaniom oraz żyć w zgodzie ze sobą i innymi. Książka jest adresowana do osób zajmujących się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dzieciom ze specjalnymi potrzebami. Intuicyjne podążanie za rozumowaniem dziecięcym i tłumaczenie społecznego świata jest bowiem ważnym elementem wspomagania dziecięcego rozwoju. [Nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 45267 (1 egz.)
E-book
In basket
Prezentowana publikacja wpisuje się w obszar zagadnień dotyczących trudności w nauce oraz niepowodzeń szkolnych, które na gruncie polskim stały się przedmiotem szczególnych analiz dopiero na początku lat sześćdziesiątych. Zawiera dwadzieścia tekstów o charakterze interdyscyplinarnym, dotyczących genezy edukacyjnych sytuacji trudnych dzieci, konsekwencji jakie z sobą niosą w wymiarze indywidualnym i społecznym, a także sposobów ich minimalizowania i przezwyciężania oraz konstruktywnego wykorzystania w celu osiągania przez uczniów sukcesu szkolnego i życiowego. Przeciwwagą dla niepowodzeń szkolnych, trudnych przestrzeni edukacyjnych dzieci jest edukacja wsparcia, chroniąca dziecko przed samotnością związaną ze złożonością obszarów sytuacji niepomyślnych, z którymi się ono zmaga, wychodząca naprzeciw „pedagogii szkolnego sukcesu” i wykorzystywania potencjału rozwojowego każdego ucznia. W zasygnalizowaną problematykę wpisują się poszczególne obszary edukacyjnych przestrzeni sytuacji trudnych dzieci rozpatrywane w niniejszej publikacji, odnoszące się do wymiaru kulturowego i cywilizacyjnego, uwarunkowań rodzinnych i szkolnych, wybranych obszarów nauczania, a także niepełnosprawności i rozwiązywania problemów społecznych. Interdyscyplinarny wymiar tekstów (pedagogiczny, psychologiczny, socjologiczny, terapeutyczny) ukazuje wieloaspektowość poruszanych, niezwykle istotnych wątków, ważących o edukacyjnych i biograficznych losach współczesnych dzieci.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again