Form of Work
Publikacje naukowe
(12)
Artykuły
(11)
Książki
(4)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(2)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(4)
Author
Bobik Bogumiła
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Fryszkiewicz Marzena
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Godawa Joanna (pedagogika)
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jurkiewicz Patrycja
(1)
Kamyk-Wawryszuk Agnieszka
(1)
Kubieniec Łukasz
(1)
Lipińska-Lokś Jolanta
(1)
Marcinkowska Barbara
(1)
Moczia Krystyna
(1)
Myśliwczyk Iwona (1978- )
(1)
Radwańska Anna (pedagogika)
(1)
Siemionow Justyna
(1)
Szafrański Mateusz
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Wos Klaudia
(1)
Year
2020 - 2021
(3)
2010 - 2019
(13)
Time Period of Creation
2001-
(13)
Country
Poland
(16)
Language
Polish
(16)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Subject
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(11)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(5)
Integracja społeczna
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Metody nauczania
(2)
Niepełnosprawność intelektualna
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Socjalizacja
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Aspiracje
(1)
Autonomia (pedagogika)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko niesłyszące
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z mukopolisacharydozą
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zespołem kociego krzyku
(1)
Dziecko zaniedbane
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Gry i zabawy
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Mukopolisacharydoza
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczanie indywidualne
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Postawy
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Strategie uczenia się
(1)
Szkoły
(1)
Szkoły branżowe I stopnia
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wybór kierunku kształcenia
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Zespół Szkół Specjalnych nr 4 (Sosnowiec)
(1)
Zespół kociego krzyku
(1)
Subject: time
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(6)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(6)
Artykuł problemowy
(5)
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Raport z badań
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Poradnik
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Psychologia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
16 results Filter
Book
In basket
(W Przestrzeni Niepełnosprawności ; t. 2)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.

W publikacji zawarto artykuły:
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 46097 (1 egz.)
Book
In basket
(W Przestrzeni Niepełnosprawności ; t. 1)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.

W publikacji zawarto artykuły:
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45284 (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Bibliografia na stronach 257-258.
Książka przeznaczona dla terapeutów i nauczycieli pracujących na co dzień z dziećmi mającymi różne dysfunkcje. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach, oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: wzrokową, słuchowo-językowoą i koordynację wzrokowo-ruchową, a także dla uczniów z zaburzeniami, m. in. zespolem Aspergera, autyzmem, upośledzeniem w stopniu lekkim, z niedosłuchem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 45750 (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Stanowi uzupełnienie do materiałów szkoleniowych MEN w 2010 r.
Bibliografia przy rozdziałach.
Wychowanie emocjonalno-społeczne jest trudnym zadaniem, jakie stoi przed dorosłymi, zajmującymi się dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ten obszar rozwojowy powinien być wspierany zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole. Istotne jest położenie nacisku na rozwijanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z odreagowywaniem napięcia fizycznego i emocjonalnego oraz wspieranie umiejętności z zakresu budowania relacji w grupie. Takim dzieciom łatwiej jest sprostać nowym wyzwaniom oraz żyć w zgodzie ze sobą i innymi. Książka jest adresowana do osób zajmujących się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dzieciom ze specjalnymi potrzebami. Intuicyjne podążanie za rozumowaniem dziecięcym i tłumaczenie społecznego świata jest bowiem ważnym elementem wspomagania dziecięcego rozwoju. [Nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45267 (1 egz.)
E-book
In basket
Szkoła jako miejsce obowiązkowo wpisane w życie każdego dziecka stanowi niewątpliwie jeden z kluczowych obszarów jego doświadczeń życiowych. To w nim jednostka wchodzi w bezpośrednie relacje warunkujące jej aktywność i wytwarzanie kapitału społecznego. Podstawą relacji osoby ze środowiskiem są stałe wzajemne procesy transakcyjne. Całość relacji społecznych w szkole, a także cechy środowiska szkolnego można zdefiniować pod pojęciem klimatu szkoły. Niestety w przestrzeń szkolną na stałe wpisuje się też zjawisko agresji i przemocy. Dotyka ona wszystkich uczniów, ale uczniów z niepełnosprawnością dotyczy znacznie częściej. Biorąc pod uwagę, że obecnie w Polsce system organizacji kształcenia dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną, umożliwia im realizację obowiązku szkolnego w trzech formach kształcenia: segregacyjnego, integracyjnego i inkluzyjnego, ważne wydaje się określenie postrzegania przez nich klimatu szkoły w poszczególnych przestrzeniach szkolnych. Prezentowana publikacja stanowi próbę odpowiedzi na pytanie: w jaki sposób postrzeganie przez uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną poszczególnych wymiarów klimatu szkoły determinuje poziom doświadczania i stosowania agresji i przemocy szkolnej w trzech formach kształcenia, z ktorej wynikają praktyczne przesłanki do wyznaczenia efektywnych działań profilaktycznych zapobiegających temu zjawisku.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again