Form of Work
Artykuły
(11)
Publikacje naukowe
(6)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Author
Borzyszkowska Hanna
(2)
Józefowski Eugeniusz (1956- )
(2)
Bartel Robert
(1)
Didkowska Bernadeta
(1)
Karolak Barbara
(1)
Karolak Wiesław
(1)
Kosztyła Bernadeta
(1)
Kowal Andrzej
(1)
Kwiatkowska-Tybulewicz Barbara
(1)
Ostrowska-Cichy Monika
(1)
Pankowska Krystyna
(1)
Samoraj Mariusz
(1)
Soszyński Piotr
(1)
Stefańska Anita (pedagog)
(1)
Wiażewicz-Wójtowicz Paula
(1)
Year
2020 - 2022
(2)
2010 - 2019
(12)
Time Period of Creation
2001-
(11)
Country
Poland
(14)
Language
Polish
(14)
Audience Group
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Subject
Warsztaty artystyczne
(11)
Arteterapia
(4)
Dzieci
(3)
Pedagogika artystyczna
(3)
Edukacja artystyczna
(2)
Edukacja kulturalna
(2)
Filia nr 2 w Człuchowie (Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka ; Słupsk)
(2)
Filozofia
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauczanie
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Kreatywność
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Studenci
(1)
Sztuka
(1)
Taniec
(1)
Teatroterapia
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Subject: time
2001-
(11)
Subject: place
Człuchów (woj. pomorskie)
(2)
Polska
(2)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(9)
Artykuł problemowy
(8)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Domain
Edukacja i pedagogika
(11)
Kultura i sztuka
(4)
Medycyna i zdrowie
(1)
14 results Filter
Article
In basket
Article
In basket
Arteterapia i jej zastosowanie w placówkach wsparcia dziennego dla dzieci / Monika Ostrowska-Cichy. W: Edukacja małego dziecka : praca zbiorowa. T. 16, Pedagogika zmiany w edukacji dziecka : teoria, badania praktyka w działaniach międzyedukacyjnych, s. 127-135. - 2020.
Bibliografia na stronie 135.
Streszczenie w języku angielskim.
E-book
In basket
Publikacja składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy to rozważania związane z istotą najprostszej jednostki dydaktycznej i treningowej, jaką są ćwiczenia. W dalszej części tego rozdziału prezentowane są scenariusze i opisy realizacji piętnastu przykładowych ćwiczeń. Drugi rozdział zawiera rozważania związane z istotą większej jednostki dydaktycznej, terapeutycznej, artystycznej, jaką są warsztaty. W dalszej części tego rozdziału prezentowane są scenariusze zajęć warsztatowych z dokumentacją fotograficzną i opisami. Trzeci rozdział zawiera rozważania związane z istotą najbardziej rozbudowanej, a zarazem dość skomplikowanej jednostki dydaktycznej, terapeutycznej, artystycznej, jaką są projekty. W tym rozdziale – podobnie jak w dwóch poprzednich – prezentowane są scenariusze, opisy wybranych projektów wraz z dokumentacją fotograficzną i opisami. Książka może stanowić cenną pomoc dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, jak również studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z tej publikacji, jak z przewodnika, mogą korzystać wszyscy, którzy, prowadząc różne grupy zajęć, poszukują atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i zwiększających efektywność działań twórczych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Podjęta tematyka rozważań sytuuje się na styku dwóch dużych obszarów dociekań pedagogicznych. Z jednej strony obejmuje problem pedeutologiczny, dociekając, w jakie kompetencje powinien być wyposażony współczesny nauczyciel, z drugiej zaś – aktualne problemy teorii wychowania estetycznego przez zawężenie podmiotu badań do nauczycieli muzyki. W pierwszej rozdziale skoncentrowano się na roli technologii informacyjno-komunikacyjnej we współczesnej pedagogice, ze specjalnym uwzględnieniem edukacji estetycznej, co każe również zastanowić się nad obecnością nowych mediów w sztuce. Przedstawione są tu stanowiska zarówno pedagogów, jak i teoretyków sztuki (tu głównie Ryszarda W. Kluszczyńskiego) na temat udziału nowych mediów w obydwu rozpatrywanych obszarach. Drugi rozdział dotyczy pojęcia kompetencji informatycznych nauczyciela muzyki. Opisano w nim kompetencje oraz poddano analizie dokumenty określające postulowany stan kompetencji informatycznych nauczycieli muzyki, a także ich naturalne rozwinięcie, jakim są programy kształcenia kandydatów na nauczycieli muzyki w uczelniach regionu łódzkiego. W kolejnym rozdziale zawarto metodologię badań, zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Oprócz przedmiotu badań, celów, metod, technik, narzędzi, omówiono również samą organizację badań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again