Form of Work
Artykuły
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Author
Jankowiak Barbara
(1)
Kołodziejska Anna
(1)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(1)
Petruczynik Grażyna
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Subject
Nauczyciele-bibliotekarze
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Relacje nauczyciel
(1)
Wspieranie rozwoju
(1)
Subject: work
Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T. 2.1
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Recenzja
(1)
3 results Filter
No cover
Article
In basket
Zawiera rec. książki: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T. 2.1. - Kraków, 2013.
No cover
Article
In basket
Nauczyciel bibliotekarz jako psycholog / Grażyna Petruczynik // BIBLIOTEKA W SZKOLE. - 2011, nr 12, s.5-7.
Streszczenie: Nauczyciel bibliotekarz może wspierać wychowawców w oddziaływaniu na uczniów. Proponowane metody przynoszą efekty zarówno w pracy z uczniami ambitnymi i zdolnymi, jak i takimi, którzy sprawiają problemy. Wszystko dzięki pozytywnym wzmocnieniom i prawu przyjemności.
E-book
In basket
Młodzież będąc w okresie przejścia między dzieciństwem a dorosłością doświadcza szeregu wyzwań rozwojowych immanentnych dla okresu dorastania jak i społeczno-kulturowych wynikających z procesów charakteryzujących współczesność. Książka Młodzież między ochroną a ryzykiem. Wspieranie rozwoju oraz pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla adolescentów i adolescentek ma na celu przedstawienie wybranych aspektów funkcjonowania młodych ludzi, obszarów ochrony i ryzyka, ale przede wszystkim możliwości zastosowania profesjonalnych interwencji psychologiczno-pedagogicznych, zarówno by potęgować zasoby, jak i pomagać, gdy młodzi ludzie doświadczają problemów osobistych. Praca ma charakter interdyscyplinarny, a poszczególne rozdziały tworzą wielopłaszczyznową narrację dotyczącą: szeroko rozumianej pomocy psychologiczno-pedagogicznej (od interwencji potęgujących zasoby, poprzez profilaktykę, po psychoterapię), a także socjalizacji i, edukacji i wychowania. Praca składa się z trzech części: pierwsza zawiera rozważania o charakterze teoretycznym, druga charakterystykę interwencji psychologiczno-pedagogicznych ukierunkowanych na wspieranie rozwoju i potęgowanie zasobów, trzecia charakterystykę interwencji psychologiczno-pedagogicznych ukierunkowanych na profilaktykę i pomoc.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again