Forma i typ
Książki
(7)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Artykuły
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Autor
Kwieciński Zbigniew
(2)
Leppert Roman
(2)
Śliwerski Bogusław
(2)
Bourdieu Pierre (1930-2002)
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(1)
Jaworska Teresa
(1)
Kowalski Mirosław
(1)
Leppert Roman Wybór
(1)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(1)
Modrzewski Jerzy
(1)
Neyman Elżbieta przekł
(1)
Passeron Jean-Claude
(1)
Pawlak Agnieszka
(1)
Sipińska Dorota
(1)
Woronowicz Wanda
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Temat
Wychowanie
(7)
Pedagogika
(4)
Kształcenie
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uczniowie
(2)
Wartość
(2)
Dziecko
(1)
Etyka
(1)
Jakość życia
(1)
Kultura
(1)
Ludzie starzy
(1)
Nauczanie
(1)
Obuchowski, Kazimierz
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Struktura społeczna
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
10 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31788 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy tekstach.
Streszczenie: Wyboru tekstów dokonano z myślą o studentach pedagogiki. Teksty podzielono na grupy: "Wiedza o edukacji - preliminaria" (tu ref. J. Rutkowiak i fragment książki Z. Kwiecińskiego), "Edukacja - składniki" (tu m.in. ref. Z. Melosika, fragment książki H.A. Giroux specjalnie przetł. do tego zbioru, fragment książki P.L. Bergera i T. Luckmanna, fragment książki Z. Baumana), "Ponowoczesność a edukacja" (tu art. T. Szkudlarka). Dają one obraz nowej teorii pedagogiki i ukazują jej związki z socjologią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34403 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Edukacyjna / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne 6)
Bibliogr. s. 108-[113].
Streszczenie: Omówienie przesłanek teoretycznych, metody i wyników oraz interpretacja badań przeprowadzonych w 1995 r. wśród studentów pierwszego roku studiów pedagogicznych (dziennych i zaocznych) w WSP w Bydgoszczy. Na podstawie wypowiedzi pisemnych studentów jako zagadnienia wyróżniono rozumienie przez studentów: pedagogiki jako nauki, techniki czy sztuki; wychowania jako faktu czy zadania; studiów jako uczestniczenia w procesie powstawania wiedzy czy wyposażania w skuteczne sposoby działania; pedagoga jako towarzysza podróży czy przewodnika. Krótko omówiono też lektury studenckie i język wypowiedzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34863 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom. 15 t. 15)
Bibliogr. przy niektórych rozdz. - Streszcz. ang. przy rozdz. Wstęp równol. pol., ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43604 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35190 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Podręcznik: • wprowadza w świat podstawowych pojęć i zagadnień pedagogiki, przedstawionych w szerszym kontekście społeczno-kulturowym, • omawia wybrane prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, • zapoznaje z dziejami wychowania i oświaty w Polsce i na świecie, • prezentuje wybrane metody badań pedagogicznych, • ukazuje związek teorii pedagogicznych z praktyką, • zawiera bogactwo osiągnięć naukowych i doświadczeń starszego i młodszego pokolenia pedagogów w Polsce, • przedstawia edukację z wielu różnych perspektyw. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania oraz współczesne kierunki pedagogiczne. Książka przeznaczona jest dla: • przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego: studentów uczelni akademickich, kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych, • studentów pierwszych lat pedagogiki, • nauczycieli, którzy chcą odnowić swoją wiedzę pedagogiczną, • prowadzących szkolenia w ośrodkach doskonalenia kadr pedagogicznych, • wszystkich zainteresowanych współczesną pedagogiką: działaczy oświatowych i samorządowych, psychologów i socjologów. Podręcznik otrzymał III nagrodę w V edycji Konkursu na Najlepszy Podręcznik Akademicki, wydany w 2003 roku, organizowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Praca zbiorowa napisana przez wybitnych polskich profesorów - znawców dziedziny: Krzysztofa Rubachę, Bogusława Śliwerskiego, Zbyszka Melosika, Bogusławę Dorotę Gołębniak, Mariolę Chomczyńską-Rubachę, Janusza Surzykiewicza, Roberta Kwaśnicę oraz Mirosławę Cylkowską-Nowak. Układ i dobór treści spełniają wymagania nowoczesnego podręcznika - jest spójny i atrakcyjny. Podstawowe problemy pedagogiczne zostały przedstawione w szerszym kontekście społeczno-kulturowym. Książka: • przedstawia współczesne teorie wychowania • zapoznaje z głównymi tendencjami rozwoju systemów oświatowych w Polsce i na świecie • wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia • daje podstawy oraz praktyczne wskazówki do tworzenia warsztatu pracy pedagogicznej • inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem. Tom drugi obejmuje trzy części. Pierwsza część omawia zagadnienia istoty i przedmiotu badań teorii wychowania, różnych podejść do teorii wychowania, badań porównawczych z tego zakresu, a także nowych kategorii pojęciowych współczesnej teorii wychowania oraz teorie socjalizacji. Część druga porusza zagadnienia z zakresu dydaktyki, dotyczące m.in. programu szkolnego, nauczania i uczenia się w klasie, szkolnego środowiska uczenia się, w tym zagadnień przemocy i agresji w szkole, a także pełnienia i przygotowania się do zawodu nauczyciela. Część trzecia omawia zaś aktualne problemy oświaty, główne tendencje w zakresie struktur i funkcjonowania systemów edukacyjnych w świecie oraz reformowania oświaty w Polsce. Podręcznik przeznaczony jest dla: • przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego - studentów uczelni akademickich, kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych • studentów pierwszych lat pedagogiki • nauczycieli, którzy chcą odnowić swoją wiedzę pedagogiczną • prowadzących szkolenia w ośrodkach doskonalenia kadr pedagogicznych • wszystkich zainteresowanych współczesną pedagogiką - działaczy oświatowych i samorządowych, psychologów i socjologów. Podręcznik otrzymał III nagrodę w V edycji Konkursu na Najlepszy Podręcznik Akademicki, wydany w 2003 roku, organizowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej