Form of Work
Artykuły
(10)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Książki
(1)
Status
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Author
Delmanowicz Monika
(1)
Kierzkowska Małgorzata (pedagog)
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Sosnowska Joanna
(1)
Stelmaszuk Zofia Waleria
(1)
Year
2010 - 2019
(11)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(3)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(12)
Language
Polish
(11)
English
(1)
Subject
Wychowanie w placówkach opiekuńczych
(7)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(4)
Wychowanie
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Internat
(2)
Adopcja
(1)
Agresywność
(1)
Bursy szkolne
(1)
Domy dziecka
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Metoda Montessori
(1)
Młodzież
(1)
Opieka nad dzieckiem
(1)
Opieka społeczna
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Piecza zastępcza
(1)
Portal społecznościowy
(1)
Prawa dziecka
(1)
Przemoc wobec dzieci
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Sieroctwo społeczne
(1)
Socjalizacja
(1)
Wychowanek
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Subject: time
2001-
(3)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(3)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
13 results Filter
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Z doświadczeń wychowawczyni / Marta Nowak // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. - 2006, nr 10, s.40-41.
No cover
Article
In basket
No cover
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Praca wychowawcza w bursach i internatach // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. - 2003, 2, s.37-44.
No cover
Article
In basket
Book
In basket
Bibliografia przy rozdziałach.
Tekst częściowo tłumaczony z angielskiego i niemieckiego.
Książka przedstawia zarówno ogólne tendencje, jak i najważniejsze zmiany, jakie na przestrzeni ostatnich lat dokonały się na polu opieki nad dzieckiem. Praca omawia: rozwój praw dziecka i zmiany jakie dokonały się w tym zakresie w Europie; przemoc wobec dziecka; pomocniczą rolę państwa w świetle Konwencji o Prawach Dziecka i prawa polskiego; opiekę instytucjonalną i jej alternatywy w krajach Unii Europejskiej; nowe spojrzenie na rodzinę; założenia i praktykę reintegracji rodziny; światowe kierunki w opiece zastępczej; współczesne problemy adopcji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 35928 (1 egz.)
E-book
In basket
Publikacja dotyczy rozwoju opieki społecznej nad dzieckiem w Polsce międzywojennej na przykładzie działalności Łódzkiego Oddziału Robotniczego Towarzystwa Przyjaciół Dzieci. Rozważania na temat pracy Towarzystwa, mającej na celu poprawę życia dziecka i tworzenie szans jego rozwoju, poprzedza prezentacja problemów społeczno-ekonomicznych łódzkich rodzin robotniczych w latach Drugiej Rzeczypospolitej, związanych przede wszystkim z warunkami życia, opieką zdrowotną, wychowaniem dziecka i jego edukacją. Autorka przedstawia pionierskie działania Łódzkiego Oddziału Towarzystwa na tle funkcjonowania oddziałów w całej Polsce; zajmuje się takimi formami opieki instytucjonalnej, jak: ogniska, przedszkola, świetlice, kolonie i półkolonie oraz specjalistyczne przychodnie lekarskie, dzięki którym skutecznie rozwiązywano problemy zdrowotne dzieci i ich rodzin. Przywołuje nazwiska wielkich polskich społeczników i innowatorów w zakresie zabezpieczania bytu i praw dziecka. Ukazuje również aktywność ugrupowań politycznych, w tym Polskiej Partii Socjalistycznej, na polu opieki społecznej. Książka w dużej mierze uzupełnia wiedzę na temat sytuacji dziecka robotniczego i funkcjonowania różnych form wspierania osób potrzebujących opieki w Polsce międzywojennej. […] Zapoznanie się z historią bardzo zróżnicowanych działań, obejmujących przede wszystkim najuboższą grupę najmłodszych, może skłaniać do refleksji nad aktualnymi problemami i sposobami ich rozwiązywania. Z recenzji prof. dr hab. Stefanii Walasek
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again