Form of Work
Artykuły
(4)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Książki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Author
Lubomirska Krystyna
(2)
Delmanowicz Monika
(1)
Jegier Aneta
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kurelska Bożena
(1)
Pacholczyk-Sanfilippo Marta
(1)
Telka Lucyna
(1)
Wysłowska Olga
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(5)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
Audience Group
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Subject
Wychowawcy małych dzieci
(5)
Żłobki
(4)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Kształcenie rodziców
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Opinia publiczna
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Pisanie
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Portal społecznościowy
(1)
Prawa dziecka
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Wychowanie
(1)
Wywiad socjologiczny
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Subject: time
2001-
(3)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Raport z badań
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Podręcznik
(1)
Scenariusze zajęć dla żłobków
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
6 results Filter
Article
In basket
Pisanie - konieczna aktywność wychowawcy : przykład żłobka / Lucyna Telka (Uniwersytet Łódzki). W: Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. 2020, nr 4, s. 25-32. - 2020.
Bibliografia na stronach 31-32.
Streszczenie w języku angielskim.
Book
In basket
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 237-244.
Celem Autorek prezentowanej publikacji jest ukazanie potencjału tkwiącego we współczesnych żłobkach publicznych. Pracownicy żłobków towarzyszą dzieciom w rozwoju, podziwiają ich dokonania i pomagają wtedy, gdy to konieczne. Absolwenci żłobków to samodzielni młodzi ludzie, radośni, pełni ciekawości poznawczej i chęci doświadczania nowych wrażeń. Dlatego we wrześniu zarówno dzieci, jak i ich rodzice mogą odważnie przekroczyć próg przedszkola. Dziecko żłobkowe ma dużą przewagę nad swoimi rówieśnikami: jest samodzielne, potrafi funkcjonować w grupie i w większości przypadków jest bardziej odporne na zachorowania. Żłobek może zbudować fundament przyszłej edukacji dziecka. Warunek jest jeden - musi to być dobry żłobek, z dobrym zarządzającym i wykwalifikowaną kadrą. Jak organizować pracę żłobka i jak pracować z dziećmi pokazane zostało w książce. Autorki omówiły w niej kwestie prawne i organizacyjne związane z funkcjonowaniem żłobków (poczynając od harmonogramu żłobkowego dnia po pełnowartościowe jadłospisy posiłków), a także przedstawiły scenariusze różnorodnych zajęć, rozwijających dzieci intelektualnie, sensorycznie, społecznie i emocjonalnie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45849 (1 egz.)
E-book
In basket
Książka dotyczy zagadnień związanych z działaniem placówek opieki, wychowania i edukacji najmłodszych dzieci. Autorki prezentują w niej organizację pracy czterech placówek: z Grecji, Holandii, Polski i Portugalii, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w grupie dwu- i trzylatków. Przedstawiają nowe argumenty do dyskusji na temat jakości funkcjonowania placówek dla najmłodszych dzieci w kontekście zarówno polskim, jak i międzynarodowym. Abstrakt Książka dotyczy zagadnień związanych z działaniem placówek opieki, wychowania i edukacji najmłodszych dzieci. Autorki prezentują w niej organizację pracy czterech placówek: z Grecji, Holandii, Polski i Portugalii, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w grupie dwu- i trzylatków. Przedstawiają nowe argumenty do dyskusji na temat jakości funkcjonowania placówek dla najmłodszych dzieci w kontekście zarówno polskim, jak i międzynarodowym. The book concerns issues connected with places of care, upbringing and education of very young children. The authors show how work is organised in four such places in Greece, the Netherlands, Poland and Portugal, with particular emphasis on educating 2 and 3-year-olds. They also present new arguments in the discussion concerning the quality of nurseries in Polish and international context.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again