Form of Work
Artykuły
(9)
Publikacje fachowe
(3)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Author
Skrzyński Dariusz
(4)
Hebda Igor
(1)
Kuźmińska Krystyna
(1)
Majchrzak Marcin
(1)
Micał Zofia
(1)
Pawłowska Beata
(1)
Year
2020 - 2021
(3)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(3)
Country
Poland
(11)
Language
Polish
(11)
Audience Group
Bibliotekarze
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Subject
Nauczyciele
(8)
Dodatkowe wynagrodzenie roczne
(4)
COVID-19
(2)
Epidemie
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczyciele bibliotekarze
(2)
Wynagrodzenia
(2)
Biblioteki szkolne
(1)
Oświata
(1)
Prawo oświatowe
(1)
Płaca
(1)
Subject: time
2001-
(3)
Subject: place
Polska
(3)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Domain
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
11 results Filter
No cover
Article
In basket
Wynagrodzenia nauczycieli w 2008 r. / Krystyna Kuźmińska // PORADNIK BIBLIOTEKARZA. - 2008, nr 6, s.13-14.
No cover
Article
In basket
Trzynastka / Zofia Micał // WYCHOWANIE W PRZEDSZKOLU. - 2013, nr 2, s. 7-8.
Poradnik Prawny Nauczyciela i Dyrektora Przedszkola
Streszczenie: Jednostki oświatowe. Prawo do "trzynastki" mają wyłącznie pracownicy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę lub mianowania. Utrata prawa do "trzynastki". Termin wypłaty. Podstawa prawna.
No cover
No cover
Article
In basket
E-book
In basket
Autorka monografii przybliża codzienność pracy nauczyciela widzianą oczami przedstawicieli tego zawodu. Oddaje głos nauczycielom i omawia realia ich pracy. Pokazuje trudności, z jakimi muszą się mierzyć, a które często są niezauważalne dla uczniów i ich rodziców oraz opinii publicznej. Opisuje pracę nauczyciela w kilku aspektach, na które składają się m.in.: czas pracy, system awansu zawodowego, system motywowania, w tym wynagrodzenie za pracę, system oceny pracy, a także kwalifikacje nauczycieli, wieloetatowość i nauczanie wielu przedmiotów oraz emocja dumy jako istotna w budowaniu motywacji wewnętrznej pracowników oświaty. W każdym rozdziale czytelnik znajdzie odniesienie do pewnego mitu dotyczącego pracy nauczyciela, a funkcjonującego w opinii publicznej i dyskursie społecznym. Książka stanowi głos w dyskusji praktyków i polityków edukacyjnych. Zachęca i inspiruje do dalszych eksploracji, poszukiwań i analiz. Dedykowana jest zarówno badaczom różnych dyscyplin nauki, jak i przedstawicielom środowisk pedagogicznych, nauczycielom, studentom kierunków społecznych i humanistycznych oraz reprezentantom organów prowadzących i nadzorujących pracę nauczycieli, politykom władz centralnych i lokalnych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem książki jest analiza, w jaki sposób nagradzanie wyników pracy nauczycieli wpływa na wyniki egzaminacyjne uczniów i postawy nauczycieli w szkołach publicznych. W publikacji przedstawiono wpływ nagradzania wyników pracy nauczycieli na efekty kształcenia z uwzględnieniem dwóch perspektyw. Pierwsze ujęcie dotyczy wpływu udziału dodatku motywacyjnego w wynagrodzeniu całkowitym nauczycieli na wyniki egzaminacyjne uczniów i wskaźniki edukacyjnej wartości dodanej. Dodatkowo zbadano wpływ wewnątrzszkolnego zróżnicowania wysokości dodatku motywacyjnego na wyniki egzaminacyjne. Drugie ujęcie zagadnienia dotyczy wpływu postrzegania przez nauczycieli dodatku motywacyjnego oraz nagród za osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze na: satysfakcję z wynagrodzeń, poczucie sprawiedliwości płac, zaangażowanie, motywację zewnętrzną i motywację wewnętrzną oraz poczucie autonomii w pracy. Taka perspektywa zagadnienia jest związana z założeniem, że postrzeganie przez pracowników płac jako uzależnionych od rezultatów może mieć większe znaczenie niż ich realne powiązanie z wynikami pracy. Publikacja może być użyteczna dla wszystkich zainteresowanych poznaniem wpływu wynagradzania wyników pracy nauczycieli na efekty kształcenia. Książka jest skierowana przede wszystkim do: • nauczycieli, • dyrekcji szkół publicznych, • organów prowadzących szkoły i placówki oświatowe. Książka składa się ze wstępu, pięciu rozdziałów oraz podsumowania. Celem pierwszego rozdziału jest zaprezentowanie zagadnień związanych z wynikami pracy nauczycieli. Rozdział drugi poświęcono wynagrodzeniom nauczycieli szkół publicznych. W rozdziale trzecim przedstawiono uwarunkowania nagradzania wyników pracy w oświacie z punktu widzenia nauki o zarządzaniu. Rozdział czwarty poświęcony jest metodyce i projektowi badań. Kolejny, piąty rozdział pracy przedstawia wyniki badań empirycznych. W końcowej części publikacji przedstawiono wnioski wynikające z przeprowadzonych badań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again