Form of Work
Artykuły
(14)
Książki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Druki ulotne
(1)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Status
available
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(3)
Author
Dymara Bronisława (1932-2013)
(2)
Bajus Anna
(1)
Ferenz Krystyna (1946- )
(1)
Górniewicz Józef
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Hopkins Amanda
(1)
John Katarzyna
(1)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(1)
Kostecka Weronika
(1)
Montessori Maria
(1)
Rusaczyk Janusz
(1)
Seitz Rudolf (1934-2001)
(1)
Wentrych Agnieszka
(1)
Year
2020 - 2021
(4)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
Time Period of Creation
2001-
(6)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(19)
Language
Polish
(19)
Audience Group
Bibliotekarze
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 8.
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Subject
Wyobraźnia
(18)
Dziecko
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Czytelnictwo dzieci
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Marzenia
(2)
Antologie
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Dziecko trzyletnie
(1)
Intuicja
(1)
Jurgielewiczowa, Irena
(1)
Literatura
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Myślenie
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Personifikacja
(1)
Poezja dla dzieci
(1)
Postać literacka
(1)
Poznanie zmysłowe
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Recenzje
(1)
Szczęście
(1)
Tematy i motywy
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wyobrażenia
(1)
Zabawy dydaktyczne
(1)
Zmysły
(1)
Zmyślony przyjaciel
(1)
Subject: work
Jak jeden malarz chciał namalować szczęśliwego motyla
(1)
Subject: time
2001-
(5)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Opracowanie
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
19 results Filter
No cover
Article
In basket
Bardzo ważny klucz / Lidia Błaszczyk // PORADNIK BIBLIOTEKARZA. - 2001, nr 12, s.21-22.
Streszczenie: Rec. książki: Friebek V.: Klucz w małe ręce. Podróże do krainy fantazji, opowiadania i ćwiczenia wyobraźni. Kielce: Wydaw. "Jedność", 2000
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Rozbudzanie dziecięcej wyobraźni / Krystyna Żarska // WYCHOWANIE W PRZEDSZKOLU. - 2000, 7, s.410-412.
No cover
Article
In basket
Wspomaganie rozwoju dzieci trzyletnich
No cover
Article
In basket
Tajemnice marzeń i snów / Martna Redzimska // EDUKACJA I DIALOG. - 2009, nr 6, s.58-61.
No cover
Article
In basket
O dziecięcej wyobraźni / Maria Kielar-Turska // WYCHOWANIE W PRZEDSZKOLU. - 2005, 9, s.516-523.
No cover
Article
In basket
Brochure
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46111 (1 egz.)
Book
In basket
Świat marzeń dziecka / pod redakcją Bronisławy Dymary. - Wydanie I. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 1996. - 212 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 2)
Book
In basket
Dziecko w świecie marzeń / pod red. Bronisławy Dymary. - Kraków : "Impuls", 1996. - 212 s. : ilustracje, tab. ; 24 cm.
(Nauczyciele - Nauczycielom)
Świat marzeń dziecka
Streszczenie: Druga książka w serii proponującej nowe podejście do nauczania. Przedst. 7 art. dot. marzeń głównie dziecięcych i wykorzystania wyobraźni dziecięcej w nauczaniu o literaturze pięknej w szkole podstawowej i średniej. Zamieszczono też antologie wierszy napisanych przez poetów profesjonalnych (9 wierszy) i przez dzieci (23 wiersze), a także teksty 3 piosenek o marzeniach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 34402 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Co widzisz wokół siebie? : zabawy rozwijające zmysł wzroku / wybór i opracowanie Rudolf Seitz. - Kielce : "Jedność", 2001. - 125,[1] s. : ilustracje, il. kolor. ; 19 cm x 19 cm.
Streszczenie: Książka zawiera wiele ciekawych zabaw, które rozwijają zmysł wzroku, uczą spostrzegawczości, rozbudzają wyobraźnię. Zabawy przeznaczone dla rodziców dzieci w wieku do ośmiu lat, dla wychowawców w przedszkolach. R Seitz jest założycielem "szkoły fantazji"
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37139 (1 egz.)
E-book
In basket
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Edukacja i potencjał człowieka to pierwsza w języku polskim publikacja Marii Montessori, której założeniem jest „pomóc nauczycielom zrozumieć potrzeby dziecka po ukończeniu szóstego roku życia”. Skąd i do czego rodzi się sześciolatek? Jakimi narzędziami się posługuje? Jaki teraz jest jego umysł? Autorka uchyla nam rąbka tajemnicy o starszym dziecku, jego całkiem przyziemnych potrzebach i bezkresnych niczym wszechświat możliwościach. Sekret dobrego nauczania polega na tym, żeby uznać inteligencję dziecka za żyzne pole, gdzie można zasiać ziarna, które wyrosną w żarze rozpalonej wyobraźni. Zatem nie dążymy jedynie do tego, żeby dziecko coś zrozumiało, ani tym bardziej nie chcemy go zmuszać, żeby nauczyło się czegoś na pamięć; nasz cel to poruszyć jego wyobraźnię i zarazić je do głębi entuzjazmem. Nie chcemy mieć uczniów pełnych samozadowolenia, tylko chętnych do nauki; próbujemy zasiać w dziecku życie zamiast teorii, żeby pomóc mu w rozwoju psychicznym, emocjonalnym, a także fizycznym, a zatem musimy przedstawiać ważne i wzniosłe idee ludzkiemu umysłowi, który wydaje nam się nieustannie gotowy na ich przyjęcie, gdyż domaga się ich coraz więcej. Z tekstu Dziecko nie jest już tylko odbiorcą, który bezkrytycznie chłonie wrażenia, lecz chce samo je rozumieć, nie zadowala się przyjmowaniem do wiadomości czystych faktów. W miarę jak rozwija się w nim aktywność moralna, chce odwoływać się do własnej oceny sytuacji, która często będzie zupełnie inna od oceny jego nauczycieli. Nie ma nic trudniejszego niż uczenie wartości moralnych dziecka w tym wieku; ma błyskawiczną ripostę na wszystko, co mówimy, gdyż stało się buntownikiem. Matkom często jest przykro, ponieważ ich dzieci, które wcześniej okazywały im tylko miłość i oddanie, teraz stały się impertynenckie i nieprzyjemnie apodyktyczne. Dokonała się w nich przemiana wewnętrzna, ale natura postępuje całkowicie logicznie, wzbudzając teraz w dziecku nie tylko głód wiedzy i zrozumienia, lecz także żądanie niezależności mentalnej, pragnienie odróżniania dobra od zła własnymi siłami oraz niechęć do ograniczeń narzucanych przez arbitralny autorytet. W obszarze moralności dziecko potrzebuje teraz własnego wewnętrznego światła. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again