Form of Work
Artykuły
(27)
Publikacje fachowe
(18)
Książki
(14)
Publikacje naukowe
(14)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
available
(12)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(14)
Author
Kołakowski Artur
(4)
Ambroziak Konrad
(2)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(2)
Ablon J. Stuart
(1)
Andruszko Robert
(1)
Barkley Russell A
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Chrobak Katarzyna (pedagog)
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
FitzGerald David P
(1)
Goldstein Sam (1952- )
(1)
Greene Ross W
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Herbert Martin
(1)
Jerzak Marta
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Jurzysta Elżbieta Magdalena
(1)
Kapera Marta
(1)
Karasowska Aleksandra
(1)
Konieczna-Nowak Ludwika
(1)
Kozak Stanisław (psycholog)
(1)
Kołodziejczyk Magdalena
(1)
Kurtyka-Chałas Justyna
(1)
Lipińska-Lokś Jolanta
(1)
Lochman John E
(1)
Minahan Jessica
(1)
Mućko Przemysław (psycholog)
(1)
Naglieri Jack A
(1)
Opora Robert
(1)
Ozonoff Sally
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Powell Nicole R
(1)
Rappaport Nancy
(1)
Rimland Bernard (1928-2006)
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Semeniuk Agata
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Stasińska Marta
(1)
Suchodolska Jolanta
(1)
Sunderland Margot
(1)
Szczyrpa-Poroszewska Joanna
(1)
Szecówka-Nowak Maria
(1)
Szulirz Alina
(1)
Tymoszuk Ewelina
(1)
Wasiński Dariusz
(1)
Whidby Janet M
(1)
Wycisk Jowita (1971- )
(1)
Zając Magdalena
(1)
Zielińska Patrycja
(1)
Ziółkowska Beata (1967- )
(1)
Łoskot Małgorzata
(1)
Year
2020 - 2022
(3)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(6)
Time Period of Creation
2001-
(35)
Country
Poland
(41)
Language
Polish
(41)
Audience Group
Nauczyciele
(2)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Subject
Zaburzenia zachowania
(30)
Dziecko trudne
(16)
Dzieci
(14)
Zachowanie
(6)
Agresywność
(5)
Dziecko
(5)
Młodzież
(5)
Psychologia dziecka
(4)
Psychoterapia
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(3)
Uczniowie
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Zaburzenia emocjonalne
(3)
Zaburzenia odżywiania
(3)
Zaburzenia zachowania dziecka
(3)
Autodestruktywność
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dogoterapia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Muzykoterapia
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Patologia społeczna
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Autyzm
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroba sieroca
(1)
Choroby mózgu
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dom dziecka
(1)
Dopalacze (substancje odurzające)
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z rodziny patologicznej
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Gniew
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Hipoterapia
(1)
Interwencja kryzysowa (psychologia)
(1)
Ja (psychologia)
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Leczenie
(1)
Lęk
(1)
Metoda projektów
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nadużywanie alkoholu
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Piecza zastępcza
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Poradnictwo
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Potrzeba (psychologia)
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia rodziny
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia wieku dorastania
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzice
(1)
Samoakceptacja
(1)
Samookaleczenia
(1)
Schematy poznawcze
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjoterapia
(1)
Stosunki rodzice-dziecko
(1)
Stres pourazowy
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoły
(1)
Tarkowski, Zbigniew
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Tożsamość (psychologia)
(1)
Trauma
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Subject: work
Dzieci z zaburzeniami zachowania, emocji i mowy
(1)
Subject: time
2001-
(7)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(20)
Artykuł problemowy
(6)
Artykuł fachowy
(5)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Poradnik
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Domain
Psychologia
(35)
Edukacja i pedagogika
(18)
Medycyna i zdrowie
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
41 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40467 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 39091 (1 egz.)
Article
In basket
Book
In basket
(Engram)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr.afia przy pracach.
Dla pedagogów, psychologów, nauczycieli i wychowawców.

W publikacji zawarto artykuły:
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43910 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43922 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 41405 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 257-264.
Praca omawia pojęcie, rodzaje i przyczyny zjawisk patologicznych. Autor przedstawia psychospołeczne uwarunkowania patologii indywidualnych dzieci i młodzieży (anoreksja, bulimia, internetoholizm, lekomania, seksoholizm, pornografia, samookaleczenia, samobójstwa dzieci i młodzieży). Zwraca uwagę na patologię cywilizacji konsumpcyjnej i chorób cywilizacyjnych (zakupoholizm, alkoholizm, uzależnienie od narkotyków, nikotynizm, depresje dziecięce, nerwice dziecięce, nieśmiałość i samotność dzieci i młodzieży, psychopatie). Ostatnie rozdziały dotyczą zagadnień związanych z patologią rodzin (agresja i przemoc rodziców wobec dzieci, przemoc seksualna, zaburzenia emocjonalne, przestępczość nieletnich) i patologią zachowań w grupach społecznych (subkultury, "fala" w wojsku, pseudokibice, sekty religijne).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40324 (1 egz.)
Book
In basket
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy rozdziałach i na stronach 666-679. Indeksy

W publikacji zawarto artykuły:
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42694 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Article
In basket
Dziecko z zaburzeniami zachowania / Maria Szecówka-Nowak. W: Dzieci chore, niepełnosprawne i z utrudnieniami w rozwoju, s. 495-508. - 2008.
Bibliografia na stronach 507-508.
No cover
Article
In basket
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46577 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s.214-218.
W działaniach uczniów z problemami behawioralnymi lub emocjonalnymi intencja nie zawsze jest jasna; mogą one nie pasować do znanych schematów i przez to wprawiać nauczyciela w zakłopotanie, powodować poczucie bezradności. Bywa i tak, że przecenia on możliwości ucznia do poradzenia sobie z daną sytuacją. Z naszej długoletniej praktyki wiemy, że zachowania uczniów, wynikające ze stanów lękowych, wycofania, buntu, czy podłoża seksualnego mogą stanowić wyjątkowo kłopotliwy problem, nawet dla najbardziej doświadczonych nauczycieli specjalistów. Kolejna trudność polega na tym, że nauczyciel jest przeważnie zmuszony szybko reagować, nawet jeśli zachowanie ucznia jest dla niego niezrozumiałe. Kiedy dzieci wybiegają pędem ze szkoły, czy podnoszą zgiełk w stołówce - dorosły od razu stara się opanować sytuację. Wychodząc jednak z błędnych założeń - co łatwo się może przytrafić w przypadku uczniów mających omawiane problemy - reaguje nieadekwatnie do sytuacji; prowadzi to do powtarzania się niewłaściwego zachowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44701 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again