Forma i typ
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Autor
Czapla Tomasz P
(1)
Grzegorczyk Wojciech
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
2 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Celem pracy jest opracowanie zintegrowanego modelu kompetencji pracowniczych, wraz z opisaniem dynamiki wzajemnych interakcji, jakie zachodzą pomiędzy poszczególnymi elementami składowymi kompetencji. Publikacja prezentuje nowy wielowymiarowy model kompetencji pracowniczych oparty na triadzie wiedza – umiejętności – postawy, w której wiedza jest źródłem dla umiejętności. Metodologia pracy oparta została na koncepcji refleksyjnego praktyka. Zgodnie z przyjętą metodą, podstawą do prowadzonej refleksji było projektowanie kolejnych wersji modelu kompetencji, które następnie weryfikowane były w oparciu o osobiste praktyczne doświadczenia autora, na które składa się siedemnastoletnie doświadczenie w prowadzeniu projektów doradztwa organizacyjnego w obszarze zarządzania personelem organizacji. W projektowaniu zintegrowanego modelu kompetencji pracowniczych wykorzystana została także metoda analizy przypadków. Metodą objęte zostały 33 systemy kompetencyjne realnie stosowane w polskich firmach i w polskich oddziałach firm zagranicznych. Na oryginalność opracowania składają się następujące czynniki: ? systematyzacja i analiza czynników kształtujących strukturę kompetencji pracowniczych oraz ich odniesienie do strategii konkurencyjności, ? identyfikacja i ocena systemów kompetencji funkcjonujących w wybranych organizacjach gospodarczych, ? propozycja zintegrowanego modelu uwzględniającego czynniki racjonalne i emocjonalne, ich strukturę i dynamikę oraz powiązania występujące pomiędzy wyróżnionymi elementami, ? ukazanie mechanizmów kształtowania składowych zintegrowanego modelu kompetencji za szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań kulturowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Prezentowana publikacja pt. Wybrane problemy zarządzania i finansów - studia przypadków zawiera 14 studiów przypadku (case study) z zarządzania i finansów. Studium przypadku jest to opis badanego obiektu (zjawiska, procesów) w określonych warunkach, miejscu i czasie. Współcześnie jedną z głównych metod wykorzystywanych w naukach o zarządzaniu jest właśnie metoda case study, a w USA i Wielkiej Brytanii jest to metoda wręcz dominująca. Polega ona na analizowaniu i omawianiu prawdziwych (lub prawdopodobnych) sytuacji, uczy podejmowania decyzji gospodarczych w konkretnych uwarunkowaniach i konsekwencji tych decyzji dla przedsiębiorstwa. Głównym celem stawianym publikacji jest uzupełnienie luki na rynku wydawniczym w zakresie zwartych pozycji zawierających studia przypadków z obszaru nauk o zarządzaniu i finansach. W literaturze fachowej możemy spotkać się tylko z kilkoma publikacjami o zasięgu ogólnokrajowym, a także z niewieloma publikacjami wydanymi przez wydawnictwa o zasięgu lokalnym przed prawie dziesięcioma laty. Zaprezentowane przypadki można pogrupować według problemów, jakich dotyczą. Pierwsza grupa odnosi się do zagadnień zarządzania strategicznego i marketingowego. Kolejne dotyczą zarządzania i rachunkowości w przedsiębiorstwie. Następna grupa omawia problemy zarządzania personelem, a ostatnia koncentruje się na problemach zarządzania miastem, regionem i w administracji publicznej. Autorzy wyrażają przekonanie, że prezentowana publikacja, zawierająca studia przypadków opisujące rzeczywiste sytuacje gospodarcze i przedsiębiorstwa, będzie wykorzystywana w procesie nauczania w wyższych szkołach w Polsce na kierunkach ekonomicznych i zarządzania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej