Form of Work
Artykuły
(5)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Author
Zimbardo Philip G
(2)
Gerrig Richard J
(1)
Korolik Arkadiusz
(1)
Satel Anna
(1)
Urban-Sigłowy Marta
(1)
Zemełka Adam
(1)
Zimbardo Philip G (1933- )
(1)
Żak Piotr
(1)
Year
2010 - 2019
(7)
Country
Poland
(7)
Language
Polish
(7)
Subject
Zimbardo, Philip G. (1933- )
(5)
Bohaterstwo
(2)
Coulombe, Nikita S.
(1)
Projekt Bohaterskiej Wyobraźni
(1)
Recenzje
(1)
Sprawozdania z konferencji
(1)
Wiedza
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
7 results Filter
No cover
Article
In basket
Szkoła heroicznej wyobraźni / Arkadiusz Korolik // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. - 2013, nr 5, s. 20-25.
Streszczenie: Wielkie rzeczy dzieją się nie tylko w wielkich miastach. Czasami o wiele ciekawiej jest w niewielkich miejscowościach, takich jak Kłodzko. To tutaj pierwsza w Polsce szkoła wprowadza Projekt Heroicznej Wyobraźni, opracowany przez prof. Philipa Zimbardo.
No cover
Article
In basket
Wyobraź sobie bohatera / Adam Zemełka // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. - 2013, nr 5, s. 11-19.
Streszczenie: Tym, co może zachęcać do bohaterskiego działania, jest heroiczna wyobraźnia. To zdolność do wyobrażenia sobie siebie w trudnych sytuacjach, planowania aktywności i przewidywania ich konsekwencji. Dzięki temu stajemy się gotowi do działania.
No cover
Article
In basket
Wiedza dla wspólnego dobra / Philip G. Zimbardo, Piotr Żak // PSYCHOLOGIA W SZKOLE. - 2013, nr 5, s. 5-10.
Streszczenie: Jednym z ważniejszych zadań naszego projektu jest pokazanie, że wiedza nie tylko czyni mądrzejszym. Uczymy młodych ludzi, jak wykorzystywać ją dla dobra swojego i innych – prof. Philip Zimbardo opowiada o Heroic Imagination Project, niezwykłym programie edukacyjnym.
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
[Gdzie ci mężczyźni? - recenzja] / Marta Urban-Sigłowy // PROBLEMY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE. - 2016, nr 2, s. 56-58.
Streszczenie: Zawiera rec. książki: Gdzie ci mężczyźni? / Philip G. Zimbardo, Nikita S. Coulombe. - Warszawa, 2015.
E-book
In basket
Najlepszy podręcznik wprowadzający w problematykę współczesnej psychologii! Prezentuje wiedzę z całego zakresu psychologii – od biologicznych podstaw zachowania przez analizę motywacji i inteligencji po zagadnienia psychologii społecznej. Jest znany na całym świecie – przetłumaczony na 10 języków, w tym chiński, japoński, rosyjski, hiszpański, niemiecki. Bogato ilustrowany, w ciekawej szacie edytorskiej, udoskonalony i unowocześniony pozostaje wzorem podręcznika akademickiego: wszechstronnego, ciekawego i przystępnego. Nowe, zmienione wydanie książki powstało we współpracy Philipa G. Zimbardo z młodszym kolegą Richardem J. Gerrigiem. Niezwykle szybki rozwój badań i teorii w ramach dziedziny skłonił autorów do wprowadzenia w nowym wydaniu, wielu zmian i uzupełnień. Omówione zostały najnowsze badania dotyczące uprzedzeń, kodowania i wydobywania informacji z pamięci, powiązań między inteligencją emocjonalną a dobrym samopoczuciem, percepcji zdarzeń emocjonalnych, odrzucenia i przemocy oraz zespołu stresu pourazowego. Autorzy dodali także nowe treści na temat perspektywy kognitywnej i behawioralnej w nauce o układzie nerwowym: Projektu Ludzkiego Genomu, zaburzeń w uczeniu się, teorii inteligencji i możliwości ich zastosowania w klasie szkolnej, przywiązania, psychologicznych zaburzeń w dzieciństwie, w tym zespołu nadpobudliwości psychoruchowej i autyzmu oraz uprzedzeń. Znacząco rozszerzona została także część związana z psychologią społeczną. Obejmuje ona takie zjawiska jak: różnice kulturowe, altruizm i zachowania prospołeczne, agresja, psychologia konfliktu oraz problematyka wojen i pokoju. Czytelnik nabywa wiedzę nie tylko o charakterystyce psychologicznej ludzi, lecz także o ich funkcjonowaniu społecznym. Publikacja nowego wydania uznanego podręcznika ułatwia zapoznanie się z najnowszymi trendami współczesnej psychologii oraz stanowi nowoczesne narzędzie w procesie dydaktycznym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Jedna z najważniejszych prac nurtu psychologii dobra i zła. Autor interesująco prezentuje analizę eksperymentu stanfordzkiego i wykazuje ścisły związek z tym, co później wydarzyło się w więzieniu w Abu Ghraib. Przedstawia mechanizmy i czynniki, które czynią ze zwykłego człowieka oprawcę i ofiarę systemu. Udowadnia możliwość zmiany lub zapobiegania niechcianym zachowaniom jednostki lub grupy, dzięki zrozumieniu, jakie siły, wartości i skłonności przez nie przejawiane są wnoszone w daną sytuację. Uważa, że można mieć większy wpływ na zredukowanie niepożądanych indywidualnych reakcji przez wiedzę, pokazuje, jak ich unikać lub je modyfikować. Zimbardo poszukuje wyjaśnienia dla stwierdzonych zależności, odwołując się do dotychczasowych badań nad jednostkowymi postawami (poczucie władzy, konformizm i posłuszeństwo), a także nad oddziaływaniami szerszego środowiska społecznego (odindywidualizowanie, odczłowieczenie i znieczulica). Książkę zamyka rozdział na temat oporu wobec niepożądanych nacisków ze strony sytuacji społecznych i analiza postawy heroicznej, którą autor uważa za remedium na grożące nam z różnych stron zło.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again