Forma i typ
Artykuły
(2)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Autor
Marzec Bożena
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Zamecka-Zalas Olga
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Adaptacja zawodowa
(1)
Autorytet
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Inteligencja społeczna
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Motywacja pracy
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Prawo oświatowe
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Start zawodowy
(1)
Szkolnictwo
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Zarządzanie zmianą
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
4 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Oświata jest zarówno częścią ogólnego ładu społecznego, jak i ów ład współtworzy i utrwala. Nieustannie budzi szerokie zainteresowanie wielu osób, w tym tych profesjonalnie związanych z edukacją, skłaniając je do refleksji wykraczającej poza doświadczenia potoczne i parcjalne analizy. Stawiane są pytania o głębszy sens dokonujących się transformacji, o istotę zachodzących zmian, ich kierunek, drogi oraz sposoby ich realizacji, a także będące wynikiem tych przekształceń konsekwencje. Niniejsza książka wpisuje się w ten nurt rozważań. Jej Autorka, będąc bacznym obserwatorem edukacyjnej rzeczywistości, śledząc zapowiedzi zmian ustawowych dotyczących pragmatyki zawodowej nauczycieli, pochyliła się nad problemami z jakimi borykają się współcześnie nauczyciele. (…) Książka umożliwia nie tylko pogłębione zapoznanie się ze specyfiką i zakresem opisanych zmian i nauczycielskich wyzwań, ale również zmusza do refleksji nad kierunkiem i konsekwencjami dokonujących się na naszych oczach permanentnych przekształceń.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Temat: Intergenerational relations ; Społeczeństwo postindustrialne ; Teoria społeczeństwa ryzyka ; Zmiany kulturowe ; Transformation of class structure ; The ‘death of class’ ; The new forms of inequality ; Transformacja struktury klasowej ; „śmierć klasy” ; Nowe formy nierówności ; Post-komunistyczna transformacja ; Prorynkowe postawy ; Prodemokratyczne postawy ; Polskie Badanie Panelowe ; Social classes ; Post-communist transformation ; Pro-market attitudes ; Jakość życia ; Polish Panel Survey ; Pozycja stratyfikacyjna ; Subiektywna ocena położenia społecznego ; Położenie społeczne ; Position stratification ; Subjective evaluation of social position ; Measurement scales ; Social position ; Gender inequality ; Gender segregation ; Gender status ; Occupation attainment ; Estonian labour market ; Nierówności płci ; Segregacja ze względu na płeć ; Status płci ; Osiąganie pozycji zawodowej ; Estoński rynek pracy ; Wieś i rolnictwo ; Struktura agrarna ; Różnorodność i zróżnicowanie ; Trzy dynamiki rozwoju wiejskiego ; Agriculture and countryside ; Systemic change ; Agrarian change ; Diversity and differentiation ; Zaburzenia psychiczne ; Strukturalna koncepcja dzieciństwa ; Relacje międzygeneracyjne ; Zagrożenie biedą ; Inicjatywy Unii Europejskiej na rzecz dzieci ; Structural concept of childhood ; Pro-democratic attitudes ; Risk of poverty ; EU initiatives for children ; Tatus społeczno –ekonomiczny ; Klasy społeczne ; Quality of life ; Subjective quality of life ; Nowa gospodarka ; Subiektywna jakość życia ; The three competing rural development dynamics ; Samobójstwa ; Zmiana systemowa ; Skale pomiarowe
Tom poświęcony jest problematyce podziałów społecznych, ich przeobrażeń, uwarunkowań i konsekwencji. Główne wątki analiz prezentowane w tomie odnoszą się do przemian, jakim podlegają struktury współczesnych społeczeństw w pierwszej dekadzie XXI wieku, poddane oddziaływaniu procesów globalizacyjnych i transformacyjnych. Większość artykułów zamieszczonych w tomie charakteryzuje klasyczne podejście do analiz struktury społecznej oparte na próbach dobranych metodą losową. Analizy te dokumentują, iż współczesne społeczeństwa nadal mają strukturę warstwową, a teorie klasowe wciąż pozwalają nam wyjaśnić sposób, w jaki nierówności związane z produkcją i rynkiem, dostępem do edukacji i zasobów organizacyjnych, utrwalają stare i nowe nierówności w czasie. Procesy klasowe nie są jednak jedynymi czynnikami przyczyniającymi się do utrzymania i reprodukcji nierówności. Stąd badanie strukturalnych nierówności społecznych pozostaje wyzwaniem i jednym z głównych celów socjologicznych eksploracji. Teksty zamieszczone w tomie ilustrują różne podejścia stosowane przez badaczy dla wyjaśniania strukturalnych nierówności społecznych wraz z towarzyszącymi im wzorami przekonań i działań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej