Form of Work
E-booki
(27)
IBUK Libra
(27)
Książki
(2)
Status
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Author
Lewicka Monika
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Basińska Małgorzata Anna
(1)
Bonna Beata
(1)
Borzyszkowska Agata
(1)
Brzeziński Łukasz
(1)
Bułat Adam
(1)
Deja Monika
(1)
Durkheim Émile
(1)
Dyszak Andrzej S
(1)
Garczewska Anna
(1)
Gołembowska Monika
(1)
Grysińska-Jarmuła Katarzyna
(1)
Grzankowska Izabela
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł
(1)
Guzy-Steinke Halina
(1)
Idzikowski Grzegorz
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Jaroszewska-Choraś Dagmara
(1)
Jureńczyk Łukasz
(1)
Kilińska-Pękacz Agnieszka
(1)
Kruczek Agnieszka
(1)
Liberska Hanna
(1)
Malina Alicja
(1)
Maliszewski Rafał
(1)
Maresz Teresa
(1)
Michalska Paulina
(1)
Musielewicz Adam
(1)
Nawrot-Borowska Monika
(1)
Ossowski Roman
(1)
Pluta Magdalena
(1)
Rutkowska Anna
(1)
Sajna-Kunowsky Radosław
(1)
Siuda Piotr
(1)
Sołtysiak Teresa
(1)
Suwalska-Barancewicz Dorota
(1)
Szatkowska Karolina
(1)
Szczutkowska Joanna
(1)
Szymaniak-Kostrzewska Anna
(1)
Tarczyński Andrzej
(1)
Trempała Janusz
(1)
Trempała Wojciech
(1)
Wenderlich Paulina
(1)
Wojtynkiewicz Ewa
(1)
Wędzińska Magdalena
(1)
Zając Dariusz
(1)
Zientkowski Przemysław
(1)
Year
2020 - 2022
(14)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(5)
Country
Poland
(27)
Language
Polish
(27)
Subject
Dziecko
(1)
Gordon, Edwin (1927- )
(1)
Język polski
(1)
Mowa
(1)
Muzyka
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
29 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. : s. 1840195
Streszczenie: W publikacji przedstawiono środowiskowe i pedagogiczne uwarunkowania rozwoju umiejętności muzycznych dzieci sześcioletnich. Zawarto teoretyczne podstawy koncepcji Gordona. W dalszej części publikacji zawarto opis koncepcji działania zastosowanego w toku eksperymentu pedagogicznego oraz opis przebiegu badań i ich podsumowanie. Książka adresowana do rodziców, opiekunów, nauczycieli oraz wszystkich tych osób, którym nie jest obojętny rozwój muzyczny małego dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 39814 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. : 314-325
Streszczenie: Autorka zdefiniowała język oraz określiła jego istotę jako środka porozumiewania się ludzi. Zaprezentowała współczesne koncepcje teoretyczne w badanich nad językiem dziecka. Dokonała opisu funkcjonujących w literaturze koncepcji rozwoju języka. Określiła właściwości języka dzieci klas niższych (od faz rozwoju, poprzez włąściwości języka dziecka w młodszym wieku szkolnym, do zwrócenia uwagi na postępujące zmiany w rozwoju języka w ciągu pierwszych trzech lat nauczania). Omówiła uwarunkowania rozwoju języka uczniów w edukacji wczesnoszkolnej. Przedstawiła różnorodne metody, formy i środki oddziałujące na sprawność językową dziecka. Następnie dokonała opisu przebiegu badań własnych, ich rezultatu oraz weryfikacji założonych wcześniej hipotez badawczych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 39785 (1 egz.)
E-book
In basket
Książka stanowi nie tylko oryginalny wkład w rozwój nauki, ale również pozwala psychologom na rozszerzenie wiedzy oraz postępowania diagnostycznego. Wnikliwe analizy związane z psychologiczną diagnozą kliniczną, przedstawione przez Autorów w przystępnej i zrozumiałej dla szerokiego kręgu odbiorców formie, aktualizują literaturę przedmiotu. Zawarte w monografii informacje będą użyteczne w realizowaniu najwyższych standardów psychologicznej diagnozy klinicznej przez psychologów oraz mogą służyć jako kompendium wiedzy dla studentów zainteresowanych diagnozą kliniczną.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Realia rynku pracy cechującego się różnorodnością, zmiennością, niestabilnością, nieprzewidywalnością, nielinearnością i w końcu wielkim ryzykiem mają silny wpływ na sposoby i możliwości kształtowania ścieżki zawodowej człowieka. W konsekwencji oznacza to konieczność dokonywania wyborów, nauczenia się świadomego planowania własnej kariery i innych obszarów życia, rozwijania umiejętności podejmowania decyzji edukacyjnych, zawodowych i całożyciowych. Nieprzewidywalność i niepewność środowiska pracy stała się signum temporis i wyzwaniem dla poradnictwa zawodowego. Sytuacja taka zmusza do postawienia pytania: jaka metoda pomagania jest „skrojona na miarę” współczesnych czasów, czyli nowej, ciągle i szybko przekształcającej się rzeczywistości? Odpowiedź i uzasadnienie, że taką metodą jest coaching, mający zastosowanie w poradnictwie zawodowym dla osób dorosłych, zawarta jest w niniejszej monografii. Problematyka podjęta w monografii wpisuje się w pedagogikę, a szczególnie w subdyscyplinę pedagogiczną – pedagogikę pracy. (ze wstępu) Książka jest warta przeczytania przez każdego dorosłego człowieka, bowiem bez relacji coachingowej, bez spotkania co najmniej dwóch osób, bez nazwania i wyrażenia własnych myśli, bez empatycznego otwarcia się […] – niemożliwe byłoby ani samopoznanie, ani indywidualny osobowościowy i zawodowy progres. […] Kompletne, wielowątkowe opracowanie poświęcone coachingowi w poradnictwie zawodowym jest potrzebne, tym bardziej że dotychczas takowego w polskim piśmiennictwie naukowym nie było. (Z recenzji wydawniczej dr hab. Urszuli Jeruszki, prof. APS)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Niniejsza publikacja stanowi zbiór artykułów naukowych, w których poruszono wybrane problemy prawne związane z tematyką cyberprzestrzeni, a odnoszące się do tak istotnych wartości jak chociażby prawa i wolności człowieka, bezpieczeństwo jednostki, bezpieczeństwo państwa czy też ochrona tożsamości. Uwagi poczynione przez Autorów uświadamiają nam, że intensywny rozwój technologiczny, którego doświadczamy na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat, nie tylko jest doniosłym faktem społecznym, ale także stanowi nie lada wyzwanie dla ustawodawcy. Książka, którą oddajemy do rąk naszym Czytelnikom, stanowi wspólne opracowanie pracowników badawczo-dydaktycznych Instytutu Prawa i Ekonomii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz studentów II stopnia studiów magisterskich na kierunku administracja.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Badania nad możliwością poprawy funkcjonowania poznawczego osób w różnym wieku dzięki krótkotrwałym treningom poznawczym wzbudzają w ostatnich latach coraz większe zainteresowanie psychologów. Celem badań własnych autorki było sprawdzenie skuteczności treningu uwagi wykonawczej w grupie dzieci 4-letnich i 6-letnich. Szczególnie interesujące stało się przeanalizowanie wielkości poprawy w wykonywaniu trenowanych zadań, angażujących uwagę wykonawczą, ale także zakresu transferu na zadania nietrenowane, angażujące pamięć operacyjną oraz inteligencję płynną. Badanie przeprowadzono w paradygmacie eksperymentalnym, z jedną grupą treningową i dwiema kontrolnymi. Wzięło w nim udział 180 dzieci typowo rozwijających się w okresie średniego dzieciństwa. Książka składa się z czterech głównych części, tj. podstaw teoretycznych, metodologii badań własnych, części empirycznej oraz dyskusji wyników.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka Émile’a Durkheima „Wychowanie i socjologia” to praca znakomita, stojąca na bardzo wysokim poziomie naukowym. Stała się ona ważną i integralną częścią dorobku socjologii wychowania/edukacji, dziś jest to zdecydowanie pozycja klasyczna. Edukacyjna myśl Durkheima pozostała nadal znaczącym układem odniesienia dla rozważań, analiz i badań we współczesnych naukach społecznych. W niniejszym wydaniu książki na szczególną uwagę zasługują posłowia napisane przez prof. Zbigniewa Kwiecińskiego i prof. Ewę Marynowicz-Hetkę, w których autorzy dokonują pogłębionej analizy i kontekstualizacji roli edukacji w społeczeństwie współczesnym. (Z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Zbyszko Melosika).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka jest zmienioną wersją komentarza autora do podstawy programowej w zakresie kształcenia językowego z 2002 r. pt. Język ojczysty w szkole podstawowej i w gimnazjum. Obecnie jej adresatami są nauczyciele języka polskiego w ośmioklasowych szkołach podstawowych, które funkcjonują od roku 2017. Nie stanowi ona jednak poradnika metodycznego, gdyż nie będąc dydaktykiem, autor nie zamierza sugerować sposobów i metod kształcenia językowego, ale podjął jednak próbę wskazania i opisu tego, czego – jego zdaniem jako językoznawcy – powinno się uczyć dzieci i młodzież w zakresie wiedzy o języku (przede wszystkim gramatycznej) zgodnie z zapisami w najnowszej podstawie programowej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W książce zostały przedstawione w przystępnej formie ideowe i historyczne podstawy edukacji międzykulturowej oraz wypowiedzi uczniów, rodziców i nauczycieli na co dzień uczestniczących w jej procesie w środowisku szkoły integracyjnej. Opracowanie może służyć jako minipodręcznik edukacji międzykulturowej. Ma charakter poglądowy i kronikarski, zawiera bowiem teksty będące wyrazem idei, postaw i opinii o edukacji na kulturowych pograniczach oraz okolicznościach budowania wspólnoty ponad podziałami. Pierwszą część stanowi esej popularnonaukowy, w którym zostały przedstawione podstawowe pojęcia oraz informacje historyczne dotyczące edukacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo. Część druga to zbiór wypowiedzi uczniów, rodziców i nauczycieli związanych z jedną z bydgoskich szkół integracyjnych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Przedmiotem rozważań autorów poszczególnych artykułów jest praca socjalna realizowana w środowisku lokalnym. To temat niezwykle ważny i zyskujący obecnie coraz bardziej na znaczeniu. Jak zauważają badacze metoda środowiskowa obecnie przeżywa swój renesans, ponieważ pobudzanie do działań lokalnych, samopomocowych jest zgodne z tendencjami decentralizacji polityki społecznej oraz z koncepcjami aktywizującego państwa opiekuńczego. Wkracza ona do polskiej pracy socjalnej dopiero teraz, również za sprawą rozwoju społeczeństwa obywatelskiego i wdrażania zasady partycypacji w kreowaniu lokalnych polityk rozwoju. Przyświecają jej trzy główne zasady podkreślające, że praca środowiskowa to: „praca ze społecznością”, „praca dla społeczności” i „praca w społeczności”. W pedagogice społecznej problematyce środowiska i sił społecznych poświęca się wiele miejsca ze względu na kluczową funkcję tych pojęć i w ten nurt właśnie wpisuje się ta książka.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Kolejny tom z cyklu publikacji prezentujących refleksje i wyniki badań nad powiązaniami i współzależnościami zjawisk społeczno-politycznych z działaniami z zakresu kultury i sztuki. Motywem przewodnim monografii zbiorowej redaktorzy uczynili kwestie reakcji środowisk kulturotwórczych i artystycznych na zjawiska migracji i uchodźstwa w XX i XXI wieku. Kwerenda poprzedzająca powstanie książki wykazała, że istnieje potrzeba rozwijania badań w tym obszarze. Efektem tego jest zbiór ośmiu artykułów naukowych, których autorzy poprzez film, literaturę i muzykę przyglądają się wieloaspektowym mechanizmom migracji i uchodźstwa.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Monografia będzie z powodzeniem służyć środowisku naukowemu, zainteresowanemu uwarunkowaniami, profilaktyką i redukowaniem przejawów wypalania się w pracy z uczniami. Może być cenną inspiracją dla magistrantów psychologii i pedagogiki badających szkołę zarówno jako środowisko pracy nauczycieli, jak i miejsce kierowania rozwojem uczniów. Praca ma także bezdyskusyjne walory praktyczne. Pokazuje bowiem, jak humor zapobiegać może wypalaniu się w pracy z uczniami. (z recenzji dr hab. Grażyny Poraj, prof. UŁ)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka wpisuje się w dynamicznie rozwijający się nurt pedagogiki rodziny. Podejmuje ważną i aktualną problematykę wymagającą ustawicznych eksploracji. Zawarte w niej artykuły koncentrują uwagę zarówno na różnorodnie pojętych trudnościach i zagrożeniach współczesnej rodziny, jak i wychodzą naprzeciw wyzwaniom i eksponują priorytety na owej drodze.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Teksty zebrane w monografii obejmują rozważania nad odpowiedzialnością – jej istotą, zakresem, wymiarami i przejawami w życiu prywatnym oraz społecznym. Ukazują doniosłość dylematów związanych z odpowiedzialnością, skutki jej unikania lub przypisywania innym, a także zawłaszczania prawa do decydowania o odpowiedzialności. Odpowiedzialność, jej oblicza oraz sposoby wyrażania w wielu różnorodnych płaszczyznach życia, a przede wszystkim „dorastanie” do odpowiedzialności, stanowią wyzwanie rozwojowe, które niejednemu trudno jest zaakceptować, podjąć i ponosić konsekwencje każdego dnia – zwłaszcza w dobie dynamicznie zachodzących zmian cywilizacyjnych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Ósmy tom z serii „Dobre i złe sąsiedztwa”. Układ książki jest zbliżony do poprzednich – uwzględnia działy w zakresie historiografii, sztuki i religii oraz edukacji. Myślą przewodnią tomu było postrzeganie „innego” – „swojego sąsiada” przez pryzmat własnej, rodzimej narracji. Historycy, politolodzy i kulturolodzy przeanalizowali przekazy źródłowe pod kątem tego, co na temat sąsiada pisali i myśleli ludzie w przeszłości, ale także prześwietlili status prawny tych „innych”, będących sąsiadami dawniej i dzisiaj. Podjęto próbę spojrzenia i zrozumienia sąsiada w zachowanych do naszych czasów zapisach tekstowych, wizualnych (malarskich) i dźwiękowych (muzycznych).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Ogromnymi zaletami książki są połączenie perspektywy historycznego i współczesnego spojrzenia na omawianą problematykę, interdyscyplinarne podejście oraz uwzględnianie teoretycznych i empirycznych kontekstów badań. Opublikowane w niej teksty wpisują się w aktualne dyskusje dotyczące przemian roli i zadań rodziny we współczesnym świecie. Uwzględniają tradycyjne i nowoczesne podejście do roli rodziców czy pracującej babci. Wskazują na znaczenie właściwych form komunikacji w rodzinie, kształtowania się więzi między jej członkami czy czynników wpływających na zmiany w postrzeganiu znaczenia rodziny w życiu młodych ludzi. Autorzy podejmują też ważne społecznie wątki edukacji seksualnej dzieci, komunikacji bez przemocy oraz zwracają uwagę na rolę rodziny w kształtowaniu podstaw wychowania estetycznego dzieci.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Monografia wpisuje się w niezmiernie aktualną i ważną ze społecznego punktu widzenia problematykę odnoszącą się do osób z wszelkiego rodzaju uszkodzeniami (w tym fizycznymi i psychicznymi) oraz psychologii rehabilitacyjnej. Jak pisze sam Autor, przesłaniem monografii jest „pomoc tym wszystkim, którzy pragną wesprzeć osoby z uszkodzeniami fizycznymi lub psychicznymi do głębszego zaangażowanego uczestnictwa w życiu różnych wspólnot i poprzez to uczestnictwo realizować podmiotowy sens własnego życia”. Tym, co odróżnia monografię od innych podobnych tematycznie prac, jest zwrócenie uwagi przede wszystkim na problemy osób z niepełnosprawnością w relacjach z otoczeniem. Jest to istotna zmiana w podejściu do osób z niepełnosprawnością.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W książce zwrócono uwagę na ukazanie specyfiki i sposobów organizowania warunków rozwojowych dziecka niepełnosprawnego funkcjonującego w różnych środowiskach społecznych. Publikacja zawiera teoretyczne uwarunkowania niepełnosprawności, jak również praktyczne sposoby jej diagnozy i przykłady działań wspomagających. Przedstawione przykłady możliwych działań rehabilitacyjnych, w których uczestniczą dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi, są ukierunkowane przede wszystkim na zredukowanie zdiagnozowanych już problemów oraz wsparcie całych rodzin w podejmowaniu aktywności społecznej w ich naturalnym środowisku. Szansą na powodzenie tych zabiegów jest równe zaangażowanie w proces rehabilitacyjny wszystkich jego podmiotów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W nowoczesnej edukacji zmierza się do równego traktowania uczniów pełnosprawnych i uczniów z niepełnosprawnościami, dawania tym drugim szans sukcesu, radości ze współdziałania, dzielenia pozytywnych uczuć. Skutki takich działań związane są w dużym stopniu z relacjami interpersonalnymi uczniów z niepełnosprawnościami z ich pełnosprawnymi rówieśnikami, zatem warto je diagnozować, by dawać praktykom edukacyjnym (nauczycielom, wychowawcom, pedagogom szkolnym) wskazówki metodyczne. Książka Izabeli Plieth-Kalinowskiej ma znaczące wartości poznawcze, głównie z teorii wychowania, pośrednio zaś ma wartości metodyczne dla praktyki wychowania i kształcenia szkolnego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka dotyczy bardzo aktualnych zagadnień, które teoretycy mediów, komunikacji społecznej i dziennikarstwa w dużej mierze dopiero badają, czyli wyzwań etycznych współczesnych form komunikowania, których wciąż – wraz z rozwojem komunikacyjnym – przybywa. Zdecydowanie publikacja ta nie jest zbiorem treści już bardzo dobrze znanych, czy książką napisaną o tym, o czym już wiadomo od wielu lat, ale jest propozycją nowego spojrzenia na nowe aspekty etyczno-prawne funkcjonowania mediów
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again