Form of Work
E-booki
(2814)
IBUK Libra
(2814)
Author
zbiorowa Praca
(618)
Kozioł Leszek
(22)
Pawlak Mirosław
(19)
Polskich Stowarzyszenie Bibliotekarzy
(19)
Kowerski Mieczysław
(14)
Marchlik Paulina
(11)
Nowak Edward
(11)
Sokołowski Jerzy
(10)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(10)
Bartoszewski Jakub
(8)
Celuch Małgorzata
(8)
Jędrzejko Mariusz Z
(8)
Szuścik Urszula
(8)
Zybert Elżbieta Barbara
(8)
Gortat Mateusz
(7)
Jajuga Krzysztof
(7)
Niepokólczycka-Gac Jagna
(7)
Nowak Alojzy Z
(7)
Smyrnova-Trybulska Eugenia
(7)
Zimbardo Philip G
(7)
Benefit
(6)
Bełz Grzegorz
(6)
Drelich-Skulska Bogusława
(6)
Kamiński Tomasz
(6)
Kowalewski Marcin
(6)
Malach Josef
(6)
Morze Nataliia
(6)
Niedbalski Jakub
(6)
Noskova Tatiana
(6)
Sosnowski Michał
(6)
Wiktorowicz Justyna
(6)
Wójcik Marcin
(6)
Zbiorowa Praca
(6)
Brzezińska Anna Izabela
(5)
Grzywna Paweł
(5)
Haliżak Edward M
(5)
Iwanek Jan
(5)
Johnson Robert L
(5)
Kobyłka Agata
(5)
Kuna-Marszałek Anetta
(5)
McCann Vivian
(5)
Michalec Katarzyna
(5)
Pazdan Maksymilian
(5)
Radek Robert
(5)
Reis Antonio Dos
(5)
Waniek-Klimczak Ewa
(5)
Śliwerski Bogusław
(5)
Świtek Gabriela
(5)
Żakowski Karol
(5)
Bednarek Piotr
(4)
Bieńkowska Jolanta
(4)
Chymkowski Roman
(4)
Cywińska Małgorzata
(4)
Czarnecki Kazimierz M
(4)
Domiter Małgorzata
(4)
Dorożyński Tomasz
(4)
Dąbrowski Karol
(4)
Giaro Tomasz
(4)
Głuszczuk Dariusz
(4)
Jankowiak Anna H
(4)
Jemielniak Dariusz
(4)
Kaczan Radosław
(4)
Kobyłecka-Piwońska Ewa
(4)
Kowalak Robert
(4)
Krupińska-Trzebiatowska Joanna
(4)
Kłosińska-Nachin Agnieszka
(4)
Lech M. Nijakowski
(4)
Luty Zbigniew
(4)
Marcinkowska Monika
(4)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(4)
Mańczak-Wohlfeld Elżbieta
(4)
Michalczyk Wawrzyniec
(4)
Myczko Kazimiera
(4)
Nieplowicz Maria
(4)
Orłowski Janusz
(4)
Płuciennik Jarosław
(4)
Płuska Katarzyna
(4)
Raszkowski Andrzej
(4)
Ronka-Chmielowiec Wanda
(4)
Sobczak Elżbieta
(4)
Sosińska-Kalata Barbara
(4)
Stawikowska-Marcinkowska Agnieszka
(4)
Suliborski Andrzej
(4)
Szewczuk-Karpisz Katarzyna
(4)
Szewczyk Roman
(4)
Sztando Andrzej
(4)
Szwedzik Adam
(4)
Sęk Helena
(4)
Walesiak Marek
(4)
Warwas Izabela
(4)
Wieloch Justyna
(4)
Winczewska Bożena
(4)
Ćwiertniak Bolesław M
(4)
Łopka Rafał
(4)
Żabiński Arkadiusz
(4)
Antczak Mariola
(3)
Azembski Robert
(3)
Bal-Domańska Beata
(3)
Baran Marek
(3)
Białek Ewa Danuta
(3)
Year
2020 - 2021
(351)
2010 - 2019
(2125)
2000 - 2009
(273)
1990 - 1999
(41)
Country
Poland
(2790)
Language
Polish
(2575)
English
(205)
German
(10)
2814 results Filter
E-book
In basket
Publikacja darmowa
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Światowy bestseller amerykańskiej pisarki Louisy May Alcott. Dalsze losy bohaterów Małych kobietek i Dobrych żon (książka jest trzecią częścią tetralogii Małych kobietek). Książka opowiada o życiu Jo Bhaer, jej męża i dzieciaków ze szkoły w Plumfield. Bezpośrednią inspiracją tej historii była śmierć szwagra Alcott, który pojawia się w jednym z ostatnich rozdziałów. Wszystkie książki cyklu, choć tak uroczo bajkowe, były jednak w dużej mierze oparte o prawdziwe wydarzenia z życia autorki, co dodaje im większego znaczenia i kolorytu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Ameryka, lata sześćdziesiąte XIX wieku. W domostwie zwanym Orchard House od pokoleń mieszka rodzina Marchów. Pod nieobecność ojca walczącego w wojnie secesyjnej, opiekę nad czterema córkami sprawuje samodzielnie ich matka, Marmee. Marmee wyraźnie wyprzedza swoją epokę, wpajając dziewczynkom ideały wolności i namawiając je, by znalazły własną drogę w życiu. Córki pani March – stateczna Meg, żywa jak iskra Jo, nieśmiała, uzdolniona muzycznie Beth i nieco przemądrzała Amy – starają się, jak mogą, by urozmaicić swoje naznaczone ciągłym brakiem pieniędzy życie, chociaż boleśnie odczuwają nieobecność ojca. Bez względu na to, czy układają plan zabawy czy zawiązują tajne stowarzyszenie, dosłownie wszystkich zarażają swoim entuzjazmem. Poddaje mu się nawet Laurie, samotny chłopiec z sąsiedniego domu, oraz jego tajemniczy, bogaty dziadek. Dziewiętnastowieczna autorka Louisa May Alcott napisała „Małe kobietki” na podstawie własnych doświadczeń. Ten klasyczny już utwór doczekał się licznych adaptacji filmowych i cieszy się nieprzemijającym powodzeniem wśród kolejnych pokoleń.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka Céline Alvarez stała się we Francji bestsellerem już w dniu premiery. Do dnia dzisiejszego setki tysięcy rodziców i pedagogów odetchnęło z ulgą, znajdując w niej odpowiedź na nurtujące ich pytania o wychowanie i naukę. Dlaczego system edukacji zbyt często podcina dzieciom skrzydła? Dlaczego tak wielu nauczycieli doświadcza wypalenia zawodowego, a tak wielu rodziców niepokoi się, widząc zniechęcanie szkołą swoich dzieci? Już tysiące francuskich nauczycieli zarzuciło bezpowrotnie dotychczasowe metody dydaktyczne na korzyść „naturalnych praw dziecka” i odzyskało radość z pracy z dziećmi. Miliony internautów zainspirowało się już szczegółowymi opisami zajęć oraz filmami instruktażowymi dostępnymi dla wszystkich na stronie autorki www.celinealvarez.org Dziecko rodzi się zaprogramowane do nauki i kochania. Neuronauka codziennie odkrywa nowe elementy niesamowitego potencjału dzieci. A jednak, w wyniku naszej niewiedzy, narzucamy dziecku zupełnie do niego nieprzystosowany system edukacyjny, który hamuje u niego proces uczenia się i nie wspiera jego wrodzonej pozytywnej postawy. Ponad 40% naszych dzieci kończy szkołę podstawową z brakami, które nieodwracalnie zaburzają ich dalszą edukację. Céline Alvarez przeprowadziła eksperyment w oddziałach przedszkolnych szkoły znajdującej się w tak zwanej trudnej dzielnicy pewnej podparyskiej gminy, polegający na zastosowaniu nauczania respektującego „naturalne prawa dziecka”. Tylko tyle i aż tyle. Efekty były zdumiewające. Po dwóch latach 100% pięciolatków i 90% czterolatków umiało czytać i wykazywało ponadprzeciętne zdolności w liczeniu. W dodatku rozwinęły się u nich nieprzeciętne umiejętności społeczne i cechy moralne. Książka Prawa naturalne dziecka autorstwa Céline Alvarez ukazuje inne spojrzenie na dziecko i jego edukację, zarówno w szkole, jak i w domu. Autorka w jasny, prosty sposób tłumaczy podstawowe, udowodnione naukowo, zasady rządzące procesem uczenia się i rozwoju dziecka. Dzieli się swoim doświadczeniem i warsztatem, przedstawiając rozmaite ćwiczenia i zajęcia, które pomagają dzieciom rozwinąć ich potencjał i nabywać umiejętności potrzebne w dorosłym życiu. Rewolucja w edukacji jest nie tylko możliwa, ale i nieunikniona.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Z fragm. Wstępu - ... książka obejmuje zbiór prac autora, które stanowią zwarty, koncepcyjny układ tematyczny dot. syntezy informacji o przedsiębiorstwie w ujęciu ontologicznym. Autor ... podejmuje się zadania zinterpretowania części ontologii formalnej polskiego filozofa Romana Ingardena tak, aby zdefiniować aparaturę pojęciową procesów tworzenia baz wiedzy dla systemów klasy BI (Business Intelligence). Zadaniem tych systemów jest dostarczenie decydentom (inwestorom, menedżerom, właścicielom) aktualnych ... informacji o stanie przedsiębiorstwa w aspekcie porównawczym do liderów branży, podmiotów konkurencyjnych, wzorców uśrednionych lub planowanego stanu tego samego przedsiębiorstwa w jego strategii. Ten aspekt porównawczy stanowi główną cechę charakterystyczną przyjętego przez autora podejścia. Autor przedstawia tezę, że wykorzystanie ontologii formalnej Romana Ingardena w zakresie teorii przedmiotu indywidualnego, stwarza możliwości efektywnego zaprojektowania ontologii dziedzinowych umożliwiających budowę systemów z bazami wiedzy KBS (Knowledge-Based Systems)." '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja darmowa
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja darmowa
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Modlitwy za dusze w czyśćcu cierpiące. Jest to fragment starego modlitewnika z połowy XIX wieku. Język i pisownia zostały nieznacznie uwspółcześnione, nie zmieniono jednak ani treści, ani sensu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja darmowa
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Antologia Słodko Gorzko zbiór opowiadań o miłości Miłość jest najpotężniejszą siłą życiową. Znacie ją? Mam nadzieję, że tak. Wiecie, jak to jest - kiwnie palcem, a my wyjemy do księżyca. Mrugnie okiem, a jesteśmy gotowi iść na wojnę z całym światem. A próbowaliście kiedyś stawić opór miłosnej wichurze, która budzi motyle w brzuchu?... Początkowo człowiek myśli, że da radę, ale potem coś zaczyna boleć w piersiach i gdy w końcu się podda, z ulgą łapie kolejne hausty tlenu. Bo walczyć z miłością, to jakby postanowić, że przestaje się oddychać. Nikt nie daje rady! Brak miłości boli, ale wiemy, że miłość bywa też przyczyną cierpienia. Cóż więc począć? Postanowiliśmy pomóc Wam z tym ambarasem. Na kartach Walentynkowego zbioru opowiadań „SŁODKO-GORZKO”, oferujemy za darmo dwadzieścia trzy lekcje oddychania. Przeczytacie o miłości radosnej, o nieszczęśliwej, o tej która łączy ludzi, ale też potrafi ich niszczyć. Życzymy miłej lektury! Z gorącym pozdrowieniem, Autorzy: * Andrzej Paczkowski * Anna Pasikowska * Anna Rybkowska * Dorota Pasek * Grzegorz Krzyżewski * Jan Siwmir * Joanna Łukowska * Katarzyna Woźniak * Kornelia Romanowska * Maciej Ślużyński * Magdalena Zimniak * Piotr Mrok * Zuzanna Lenska Z recenzji: "Szczerze się przyznam, że podchodziłam do tomiku „Słodko Gorzko” jak przysłowiowy pies do jeża. Nigdy nie byłam zwolenniczką opowiadań, gdyż w moim przekonaniu są one zbyt krótkie, płaskie i bezpłciowe. Przełamałam jednak swoją niechęć i … przepadałam w czeluściach miłości. Moim zdaniem cała antologia jest naprawdę świetnie dopracowana, iż nie sposób się od niej choć na chwilę oderwać. Każda kolejna historia to doskonałe preludium uczuć powodujące śmiech, łzy a nawet erotyczne wibracje. Początkowo myślałam, że będzie tu przeważała słodka, wręcz cukierkowata otoczka swoistej namiętności między poszczególnymi bohaterami, jednak mile się zaskoczyłam, czytając o „prawdziwym życiu”, w którym dominuje również szaleństwo, żal, rozpacz czy bezwstydny seks. Tak naprawdę „Słodko Gorzko'', to duża dawka różnorodnej tematyki np. randki w sieci, homoseksualna miłość, chore uczucie przyczyniające się do zbrodni, ale także obraz prawdziwych, ponadczasowych miłosnych wartości niosących optymizm i nadzieję na lesze jutro. Uważam, że cała trzynastka pisarzy wykonała naprawdę kawał porządnej roboty podejmując się tworzenia zbioru opowiadań „Słodko Gorzko”. W mojej pamięci szczególnie utkwiły historie Kornelii Romanowskiej („Garstka urywanych oddechów”) Doroty Pasek („Pośpij jeszcze trochę”) Joanny Łukowskiej („Obraz”) Macieja Ślużyńskiego („Prawie Święty Walenty”) Anny Pasikowskiej („Między sztormami”) Jana Siwmira („Współlokatorzy”) oraz Grzegorza Krzyżewskiego („miłość.com”). Nie oznacza to wcale, że postali autorzy byli gorsi, w żadnym wypadku tak nie jest. Po prostu wyżej wymienione opowiadania odrobinę bardziej podziałały na moją wyobraźnię, dając subtelną nutkę zmysłowości, romantyzmu, swoistego humoru, znaczącej przestrogi, wibrującego erotyzmu oraz swego rodzaju mądrości w dokonywaniu życiowych wyborów". "Z okazji Walentynek pojawił się darmowy e-book „Słodko-gorzko”, zawierający 23 miłosne opowiadania. I co by nie przedłużać, już na początku powiem, że warto po niego sięgnąć, niekoniecznie tylko w Walentynki".
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Po drugiej wojnie światowej, od 1945 r. jedną z ważniejszych do uregulowania kwestii była ochrona praw człowieka. Podjęto wówczas szereg działań na arenie państwowej i międzynarodowej, aby urzeczywistnić idee zapewnienia swobód i wolności demokratycznych. 10 grudnia 1948 roku została przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych Powszechna Deklaracja Praw Człowieka. Główne postanowienia zawarte w Deklaracji wskazują, że każdy człowiek jest wolny, jest zakaz dyskryminacji, ma prawo do sądu, do sprawiedliwego procesu, do własności, do zrzeszania się. Obowiązuje zniesienie niewolnictwa, zagwarantowanie ochrony prywatności, zakaz tortur i nieludzkiego traktowania. Inne wartości potwierdzone przez Deklarację to wolność sumienia, wolność wyznania, równość płci. Ważną kwestią była też ochrona praw najmłodszych obywateli świata, czyli dzieci, które doczekały się wydania dokumentu przyznającego im określone prawa dopiero w 1989 r., kiedy Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych uchwaliło Konwencję o Prawach Dziecka. Każdemu dziecku przysługują prawa dziecka. Działają one na tej samej zasadzie, co prawa człowieka i z nich się wywodzą. Jest to naturalna konsekwencja ich obowiązywania. Nikt nie może dziecka tych praw pozbawić. Jednocześnie nie można zapominać o obowiązkach, które wynikają z pełnionych przez nas ról życiowych np. bycia dzieckiem, czy uczniem. W obecnym świecie brakuje równowagi między znajomością przysługujących dzieciom praw i obowiązków. W państwach wysoko rozwiniętych dzieci maja bardzo często spotkania na temat przysługujących im praw i je zazwyczaj znają. Nie przypomina się im natomiast o ich obowiązkach i powinnościach względem swoich rodziców, rodzeństwa i obowiązków domowych, które powinni wykonywać. Celem publikacji jest zebranie w jednej monografii różnorodnych praw dziecka, czyli osób do 18 roku życia, a jednocześnie istotnym novum i przesłaniem jest przypomnienie, albo i uświadomienie wszystkim ludziom, że nie posiadają tylko praw, ale te prawa nakładają na nich również obowiązki, z których należy się wywiązywać.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Agnieszka Bajor, doktor nauk humanistycznych w zakresie bibliologii. Redaktor naczelny „Nowej Biblioteki”. Członek Rady Instytutu Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej. Członek jury ogólnopolskiej Nagrody im. Adama Łysakowskiego. Opiekun Koła Naukowego Bibliotekoznawców przy IBiIN UŚ. Plik pdf jest zamknięty w postaci rastrowej złożonej ze skanów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Protestantyzm po odrzuceniu powagi Kościoła znalazł się w konieczności szukania swego punktu oparcia wyłącznie w człowieku zapoznawszy charakter ducha ludzkiego i jego usposobienie, usunął pod religijnym i moralnym względem wszelkie zapory, tak że umysł człowieka musiał koniecznie rzucić się w jedną z tych dwóch ostateczności: w fanatyzm lub indyferentyzm. Dziwnym może się to wydawać, że te dwie rzeczy tak są do siebie zbliżone – i że tak różne obłędy z jednej płyną przyczyny. Pomimo tego tak jest w istocie. Protestantyzm dając człowiekowi prawo rozstrzygania w kwestiach religijnych, miał tylko dwie drogi przed sobą: albo przypuścić, że każdy człowiek otrzymał bezpośrednio z nieba dar prawdy – albo poddać każdą religijną prawdę pod rozbiór rozumu. Pierwsza z tych prowadzi do fanatyzmu, druga do indyferentyzmu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja darmowa
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja darmowa
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja darmowa
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka porusza temat ojców i ojcostwa w drugiej połowie XIX i na początku XX wieku w rodzinie galicyjskiej, z wyższych i średnich warstw społecznych, żyjącej przeważnie w mieście i miasteczku. Autorka podejmuje w niej problem roli i miejsca mężczyzny w życiu rodzinnym zarówno w wymiarze postulatywnym, jak i realiów życia prywatnego. Obok pytań o męskość, starokawalerstwo czy sposób wychowania chłopca, omówiono kwestię władzy ojcowskiej – w sensie legislacyjnymi i obyczajowym, z uwzględnieniem sprawy granic prywatności i prawa państwa do ingerowania w życie rodzinne. W oparciu o analizę pamiętników, wspomnień i listów książka przedstawia istniejące modele ojcostwa w kontekście m.in. relacji rodzinnych, metod wychowawczych, stosunku do kary. Wieloaspektowo przybliża obszary realizowania obowiązków ojcowskich, począwszy od przygotowań na przyjście dziecka na świat, edukację – w tym religijną i patriotyczną – aż do wkroczenia potomka w dorosłość, dekonstruując stereotypowe wyobrażenie o ówczesnym ojcostwie. Dzieło […] doskonale się mieści w „historii życia”, atrakcyjnej poznawczo i dynamicznie rozwijającej się subdyscyplinie nauk historycznych. […] dobrze się stało, że nadszedł czas na poważne badania nad ojcostwem, męskością, męskim charakterem, rolą mężczyzny w wychowaniu dzieci zarówno religijnym jak i patriotycznym, na badania relacji między mężem a żoną z kulturowej perspektywy. O tym wszystkim opowiada Barzycka w interesująco przeprowadzonej narracji. z recenzji prof. Andrzeja Chwalby Koniec XIX i początek XX stulecia to czas intensywnej modernizacji społecznej. Wiemy […] z analizy demografii historycznej, że wtedy zaczyna się mniej więcej zjawisko transformacji demograficznej. O ile potrafimy opisać je liczbowo, o tyle brakuje nam studiów jakościowych. Ta książka wypełnia w sposób istotny tę lukę. z recenzji prof. Krzysztofa Zamorskiego Agata Barzycka-Paździor – absolwentka Wydziału Historycznego Uniwersytetu Jagiellońskiego, doktor nauk humanistycznych, stypendystka Funduszu im. Florentyny Kogutowskiej, od ponad dziesięciu lat redaktorka w krakowskim zakładzie Polskiego Słownika Biograficznego Instytut Historii Polskiej Akademii Nauk, na łamach którego opublikowała wiele biogramów postaci z okresu XIX i XX wieku.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja darmowa
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Sam problem cyberprzestrzeni, obecności w niej pokolenia najmłodszych nie jest zagadnieniem, które można po prostu rozstrzygnąć, rozwiązać, zniwelować. Takie ewentualne próby byłyby przejawem naiwności i braku kontaktu z rzeczywistością. Lektura książki daje nieodparte wrażenie, że istnieje rzeczywistość, która może nas poprowadzić do najwspanialszych możliwości rozwojowych. Jednak, pozostawiona bez jakichkolwiek pedagogiczno-humanistycznych oględzin i aksjonormatywnego ujarzmienia najprawdopodobniej obróciłaby się przeciwko nam. Cieszy fakt, że czytelnik otrzymuje tak zaawansowane merytorycznie narzędzie dla takich właśnie możliwych – i całkiem prawdopodobnych w pozytywne skutki – namysłów i działań. dr hab. prof. AJP Paweł Prüfer Monografia wieloautorska "Cyfrowe dzieci" pokazuje szeroki wachlarz obrazów dzieci, społeczeństwa i edukacji wraz z próbą ich przeanalizowania z różnych perspektyw teoretycznych i empirycznych. W publikacji podkreślane są globalne i lokalne oblicza rozwoju dziecka, jego relacji z otoczeniem społecznym (swoistej przestrzeni edukacyjnej), jak również współczesne przemiany teorii i praktyki edukacyjnej (w poszczególnych rozdziałach prezentowana jest edukacja jako dziedzina zabezpieczania potrzeb społeczeństwa – jako całości, oraz jako sfera zaspakajania specyficznych potrzeb indywidualnych). Można odnieść wrażenie, że szczególnym zamiarem i istotną perspektywą teoretyczno-empiryczną (uwidaczniająca się również w układzie książki) jest ta, którą określić można jako społeczno-aksjologiczną. Autorzy, oprócz głęboko i poprawnie metodologicznie poczynionych analiz, przybliżają treści o charakterze refleksyjno-przeglądowo-opisowym, jak i takie, które mają służyć rozwojowi teorii – zwłaszcza z obszaru pedagogiki społecznej. dr hab. prof. UZ Mirosław Kowalski Książka jest przykładem rzetelnej diagnozy zjawiska. Na pozytywne podkreślenie zasługuje rozległa aktywność badawcza i analityczna wszystkich autorów opracowania, tym bardziej że analiza wniosków i wyników wypływających z badań ma duże znaczenie diagnostyczne i prakseologiczne. Autorzy są nie tylko teoretykami, ale także i praktykami społecznymi, obserwującymi dane zjawiska społeczne, szczególnie w sferze zagadnień związanych z juwentologią i cyberprzestrzenią. Łączą przy tym kilka ról przypisywanych naukowcom w dziedzinie nauk społecznych, w tym rolę badacza zjawisk społecznych, praktyka, a także dydaktyka, o czym się można przekonać czytając konkluzje. dr hab. prof. PRz Eugeniusz Moczuk Przedstawiona monografia jest interesująca z poznawczego i badawczego punktu widzenia. Zawarte w niej treści w znaczącej mierze oparte na wynikach z dużego projektu badawczego stanowią cenne źródło wiedzy dla pedagogów, wychowawców, rodziców. Monografia została napisana bardzo przystępnym językiem, bogato wzmocniona materiałem ikonograficznym, co sprawia, że zapewne znajdzie zainteresowanie wśród czytelników. dr hab. prof. WSB Marek Walancik
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka porusza zagadnienie współczesnego, nowego modelu ojcostwa, rozumianego jako ojcostwo zaangażowane, empatyczne, często przeciwstawiane modelowi tradycyjnemu, patriarchalnemu. Autorka skupia się na wielu aspektach nowego ojcostwa: od relacji mężczyzny z dzieckiem, z partnerką, przez negocjowanie obowiązków, ojcowskie autorytety, sferę publiczną, aż po dom rodzinny rozmówców. Odchodząc od dychotomii stare – nowe ojcostwo, książka ukazuje rodzicielstwo mężczyzn jako postawę czerpiącą elementy zarówno ze starego modelu, jak i inspirowaną nowymi wpływami. Książka powstała na kanwie rozprawy doktorskiej obronionej przez autorkę na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Materiał badawczy stanowią wywiady pogłębione i badanie ilościowe, co pozwala zarówno na ogólny ogląd badanego zagadnienia, jak i jego dogłębne zrozumienie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again