Form of Work
E-booki
(7)
IBUK Libra
(7)
Książki
(2)
Status
available
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Author
Chęcińska Urszula
(1)
Chęcińska Urszula (1960- )
(1)
Iwasiów Inga
(1)
Jarecki Wojciech
(1)
Jomma Fuad
(1)
Kunasz Marek
(1)
Madejski Jerzy
(1)
Maksymilian Chutorański
(1)
Mazur-Wierzbicka Ewa
(1)
Moroz Jacek
(1)
Wyszkowski Andrzej
(1)
Węglińska Maria
(1)
Zwiech Patrycja
(1)
Year
2020 - 2022
(3)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(9)
Language
Polish
(9)
Subject
Nauczanie początkowe
(2)
Bajka i baśń
(1)
Listy. Korespondencja
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
9 results Filter
Book
In basket
(Biblioteka Katedry Wczesnej Edukacji. 1 ISSN 2451-0254 t. 1)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej

W publikacji zawarto artykuły:
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44557 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37719 (1 egz.)
E-book
In basket
Baśń jest gatunkiem pedagogicznym. Najistotniejszym składnikiem kodów kulturowych, podstawowych symboli i motywów literackich, tak istotnych dla kultury duchowej ludzkości. Istota człowieczeństwa odnajduje bowiem najpełniejszy wyraz w baśni i dzieciństwie, choć koncepcja dojrzewania od dzieciństwa wyraźnie oddala. Wierność dziecku-człowiekowi – to Korczakowskie przesłanie jako wartość etyczna będzie się pojawiać w utworach Jerzego Ficowskiego, Joanny Kulmowej i Joanny Papuzińskiej.Dzieciństwo przynosi dobrodziejstwo dorosłości – wtóruje poetom Helena Radlińska, która jako jedna z pierwszych uzna baśniowe obywatelstwo dziecka i jego przywileje jako czytelnika. Dorota Klus-Stańska rozwinie tę myśl na gruncie pedagogiki wczesnej edukacji. Z kolei Bogusław Śliwerski w zróżnicowanej przestrzeni humanistyki odnajdzie przestrzeń pajdocentrycznych dociekań badawczych, pedagogikę dziecka jako humanum, wzbogaconą kontekstem filozoficznym, uczyni przedmiotem dyskursu współczesnym humanizmie. Zbyszko Melosik i Tomasz Szkudlarek, miłośnicy bajek i baśni, sięgać będą do zadanych w dzieciństwie obrazów, gestów i doznań, wpisanych w baśniowe losy świata. W przekonaniu, że zawsze można stworzyć z nich „migoczącą znaczeniami” osobliwą rzeczywistość pedagogiczną… Ze wstępu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W Autobiografii będziemy śledzić, jak ewoluują stare przekazy autobiograficzne (list, autobiografia, silva rerum , dziennik, pamiętnik…); a także rejestrować to, co dzieje się z ich współczesnymi wariantami (e-mailem, blogiem, internetowym komiksem autobiograficznym, autorską stroną internetową, profilem na FB, kroniką rodzinną w sieci…). Będziemy pytać, jak te nowe formy wypowiedzi oddziałują na dotychczasowe narracje osobiste i jak modyfikują dzisiejsze sposoby ekspresji, również poprzez wprowadzanie do pisma elemen¬tów innych sztuk. Krótko rzecz ujmując – zamierzamy opisywać rozmaite warianty coraz częściej uprawianej autobiografii multimedialnej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Wraz z rozwojem koncepcji kapitału ludzkiego coraz większego znaczenia na­brało zarządzanie tym kapitałem w organizacjach, co przełożyło się na zmianę podejścia do pracowników i zarządzania nimi. Dodatkowym bodźcem zmian był rozwój techniki i technologii, powstanie Internetu, a także przemiany w rela­cjach społecznych i wyznawanych wartościach. To wszystko spowodowało, że od pracowników zaczęto oczekiwać coraz większej samodzielności, kreatywności, odpowiedzialności, umiejętności uczenia się i rozwoju kompetencji społecznych, szczególnie umiejętności pracy w zespole. Ze strony pracowników wzrasta po­trzeba postrzegania sensu pracy, czerpania z niej przyjemności i wykonywania jej w dobrej atmosferze, oczekują oni też dobrych możliwości rozwoju, stabilno­ści zawodowej i oddzielenia czasu pracy od czasu wolnego. Monografia może służyć zarówno osobom, które zajmują się od strony teo­retycznej zagadnieniami tworzenia i rozwoju kapitału ludzkiego w organizacji, jak i praktykom, chcącym wykorzystać przedstawioną wiedzę w zarządzaniu pracownikami. Publikacja może też być wykorzystana przez studentów do po­głębiania wiedzy z analizowanego zakresu. Z wprowadzenia
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem pracy jest próba ukazania wpływu podziałów religijnych, narodowych i etnicznych w społeczeństwie syryjskim na przemiany polityczne w państwie. W jego osiągnięciu istotne jest ustalenie przebiegu procesu przejęcia władzy przez mniejszość alawicką i przedstawienie wpływu ich rządów na procesy po­lityczne w Syrii. Kolejnym zamysłem poznawczym jest wskazanie przyczyn na­rodzin konfliktu zbrojnego w Syrii oraz przygotowanie prognoz dla powojen­nej Syrii, które mogą być inspiracją do zmian i tworzenia nowej rzeczywistości w państwie syryjskim. W pracy zrezygnowano z analizy zagadnień związanych z mozolnymi ne­gocjacjami pokojowymi w sprawie zakończenia konfliktu w Syrii trwającymi od 2012 roku. Jest to bardzo złożony problem, który zasługuje na osobną rozprawę i pod względem tematycznym odbiega od głównego problemu pracy. Ze wstępu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Mówiąc najkrócej, ta książka jest próbą pedagogicznego odmyślenia Edukacji (pisanej wielką literą) jako czegoś, co jedni ludzie robią innym w trosce o ich człowieczeństwo, albo o świat „ludzkich spraw”, do którego Ci pierwsi zostają zaproszeni, a także próbą myślenia o rzeczywistości w kategoriach edukacyjnych wydarzeń współtworzonych zarówno przez ludzi, jak i nie-ludzi. Jest o tym, że wychowywanie i kształcenie to zawsze również robienie czegoś innego (a właściwie, zawsze najpierw jest robieniem czegoś innego, zanim stanie się edukacją), a edukowanie to nie jedynie oddziaływania na serca i umysły ludzi, ale zmienianie świata na wiele różnych sposobów: to podnoszenie temperatury otoczenia (np. przez ciała uczniów i nauczycieli), to zmiana składu powietrza (zmiana tlenu w dwutlenek węgla), to zmienianie położenia przedmiotów, tworzenie rzeczy, zużywanie energii elektrycznej, to produkowanie spalin… Edukowanie to dodawanie do świata całej masy różnych bytów w tym samym ruchu etc. (Tak jak nie wychodzi się ze społeczeństwa, wchodząc do szkoły, tak samo nie przestaje się prowadzić biologicznego, „naturalnego” życia, deliberując o ideach). Edukacja, jak ją tu będę starał się rozumieć, jest zmienianiem świata, jest tworzeniem i niszczeniem. Co oznacza, że nigdy nie dotyczy jedynie ucznia i nauczyciela – zawsze zmienia się całe środowisko, a nie tylko ludzie, bo nauczanie jest zawsze budowaniem i przebudowywaniem więcej niż ludzkiego świata. Ta książka jest próbą uznania ról, jakie pełnią nie-ludzie w powstawaniu, trwaniu i zmianach tego, co edukacyjne. Jest o tym, że edukacja jest zapraszaniem do współpracy tego, co żyje (na różne sposoby), i tego, czemu takiego statusu odmawiamy. Jest o tym, że edukacja nie(tylko)ludzka to nadzieja na zmiany w świecie, które są dobre, ale jednocześnie takie, których do końca zaplanować się nie da, bo niewiele o nich wiemy. Chodzi w niej o piękne ryzyko, jak pisał Gert Biesta. Ze wstępu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
(…) podkreślam oryginalność i wysoką naukową wartość proponowanej publi¬kacji. Dostrzegam także „palącą potrzebę” uzupełnienia rynku literatury peda¬gogicznej – a także szerzej, tj. literatury z zakresu nauk humanistycznych i spo¬łecznych podejmujących problematykę poznawczego funkcjonowania człowieka w świecie – o pozycje z zakresu konstruktywistycznie zorientowanej dydaktyki, a w szczególności te, które nie tylko prezentują bądź popularyzują jej realizacyj¬ne zalecenia, lecz także problematyzują i rozwijają jej założenia teoretyczne, co Jacek Moroz uczynił właściwym celem prowadzonych przez siebie analiz. Ma to szczególne znaczenie w kontekście niegasnącej obecności paradygmatu dydak¬tyki behawioralnej w polskiej rzeczywistości edukacyjnej, w tym – w obszarze dominujących form mentalności nauczycieli i władz oświatowych, a dostrzegal¬nej także wśród przedstawicieli pedagogiki akademickiej, w tym – nauczycieli akademickich, zajmujących się dydaktykami szczegółowymi. Z recenzji dr hab. Astrid Męczkowskiej-Christiansen Praca wypełnia poważną lukę w polskiej literaturze przedmiotu krytycznego, na¬ukowego, pojęciowego namysłu nad relacjami między teorią pedagogiki a kon¬struktywizmem poznawczym, a zwłaszcza jego dydaktycznymi aplikacjami. Pracę wyróżnia erudycja, spójna i trafna analiza możliwych dydaktycznych zastosowań perspektywy konstruktywistycznej. Analizie tej towarzyszy celna i wnikliwa metateoretyczna refleksja nad możliwościami implementowania tej perspektywy w przykładowych dziedzinach kształcenia, jak choćby myślenia krytycznego. Jest to praca jednocześnie potrzebna i cenna zarówno jako krytyczna refleksja, jak i źródło wiedzy o dydaktycznych aspektach perspektywy konstruktywistycznej. Z recenzji dr. hab. Adama Skibińskiego
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
We wprowadzeniu książki przedstawiono podstawy użytkowania programu Mathcad w zakresie niezbędnym do tworzenia wyrażeń matematycznych oraz wykorzystywania ich w analizie i wizualizacji procesów sterowania liniowych układów regulacji automatycznej. W pierwszej części rozdziału pierwszego zaprezentowano zależności i wzory opisujące charakterystyki podstawowych obiektów automatyki: inercyjnego pierwszego rzędu, inercyjnego drugiego rzędu, obiektu całkującego, obiektu różniczkującego. W drugiej części rozdziału pierwszego omówiono zagadnienia modelowania rożnych wariantów klasycznych regulatorów proporcjonalno- całkująco-różniczkujących PID. W rozdziale drugim autor przedstawia zasady doboru typu regulatora do sterowania pracą inercyjnego lub całkującego obiektu automatyki wraz z badaniem stabilności tych układów regulacji. Ponadto w rozdziale tym zaprezentowano zastosowanie dodatkowej korekty sygnału sterującego jako sposób zmniejszenia wartości przeregulowania sygnału wyjściowego w układzie regulacji automatycznej. Ostatni, trzeci rozdział dotyczy zagadnień kompensacji wpływu zakłóceń na pracę układów regulacji z obiektami inercyjnymi pierwszego rzędu, które są sterowane przez regulatory proporcjonalno całkujące PI lub regulatory proporcjonalno różniczkujące PD, a także kompensacji wpływu zakłóceń na pracę układu regulacji z obiektem inercyjnym trzeciego rzędu, który jest sterowany przez regulator proporcjonalno-całkująco-różniczkujący PID. Ogół zagadnień oceny efektywności kompensacji wpływu zakłóceń na pracę liniowego układu regulacji automatycznej uzupełniono analizą kompensacji zakłóceń działających na rzeczywisty obiekt całkujący, który jest sterowany przez regulator proporcjonalno całkujący PI. Książka dedykowana jest dla studentów, inżynierów i pracowników naukowych kierunków nieelektrycznych, poznających zagadnienia sterowania w liniowych układach regulacji automatycznej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again