Forma i typ
Książki
(738)
Publikacje naukowe
(120)
Publikacje fachowe
(77)
E-booki
(61)
IBUK Libra
(61)
Publikacje dydaktyczne
(49)
Poradniki i przewodniki
(10)
Poezja
(5)
Proza
(4)
Artykuły
(3)
Muzyka
(3)
Druki ulotne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(684)
wypożyczone
(49)
tylko na miejscu
(7)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(735)
Czytelnia
(7)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(33)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(19)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(16)
Szuścik Urszula
(16)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(14)
Skorek Ewa Małgorzata
(13)
Fuks Agata
(11)
Franczyk Anna
(8)
Melosik Zbyszko (1956- )
(8)
Gajdzica Zenon (1970- )
(7)
Skałbania Barbara
(7)
Winczura Barbara (1969- )
(7)
Węglińska Maria
(7)
Śliwerska Wiesława (1959-1996)
(6)
Śliwerski Wojciech
(6)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(5)
Gajda Janusz (1933- )
(5)
Jąder Mariola
(5)
Kaczmarek Bogusława Beata
(5)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(5)
Nalaskowski Aleksander
(5)
Nęcka Edward (1953- )
(5)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(5)
Puślecki Władysław
(5)
Szkudlarek Tomasz
(5)
Żłobicki Wiktor (1955- )
(5)
Adamek Irena
(4)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(4)
Błeszyński Jacek (1963- )
(4)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(4)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(4)
Jakubowski Witold (1963- )
(4)
Klinik Anna
(4)
Klus-Stańska Dorota
(4)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(4)
Oszwa Urszula
(4)
Pawlak Piotr (psychologia)
(4)
Plopa Mieczysław (1948- )
(4)
Podolska Beata
(4)
Skibska Joanna
(4)
Stasica Jadwiga
(4)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(4)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(4)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(4)
Bińczycka Jadwiga (1930-2019)
(3)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(3)
Chrzanowska Iwona
(3)
Cichosz Mariusz (1960- )
(3)
Cytowska Beata (1964- )
(3)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(3)
Galanciak Sylwia
(3)
Grzyb Barbara
(3)
Gunia Grażyna
(3)
Jaworska Anetta
(3)
Konieczna Ewelina J
(3)
Kowalski Mirosław
(3)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(3)
Krajewska Katarzyna
(3)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(3)
Król Teresa
(3)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(3)
Kusztal Justyna
(3)
Limont Wiesława (1949- )
(3)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(3)
Madejski Eligiusz
(3)
Metodycy - Nauczycielom
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Murzyn Andrzej (1955- )
(3)
Nowicka Agnieszka
(3)
Ogonowska Agnieszka
(3)
Opora Robert
(3)
Pastolska Bożena
(3)
Pastwa-Wojciechowska Beata (1965- )
(3)
Pańczakiewicz Iwona przekł
(3)
Piasecka Małgorzata (pedagog)
(3)
Rottermund Jerzy
(3)
Schoenebeck Hubertus von
(3)
Schoenebeck Hubertus von (1947- )
(3)
Stypułkowski Cezary
(3)
Szeliga Katarzyna
(3)
Szmidt Krzysztof J
(3)
Szwejka Łukasz
(3)
Tanaś Maciej
(3)
Wosik-Kawala Danuta
(3)
Wyczesany Janina (1937- )
(3)
Łobocki Mieczysław
(3)
Śnieżkowska-Bielak Elżbieta (1947- )
(3)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(2)
Badora Sylwia
(2)
Baran Jolanta
(2)
Baranowicz Krystyna
(2)
Bednarek Józef
(2)
Bielski Janusz
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Bochno Ewa
(2)
Bogacka-Osińska Bogumiła
(2)
Borowska-Beszta Beata (1966- )
(2)
Boryszewska Jolanta
(2)
Brühlmeier Artur
(2)
Bystrzanowska Maria
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(44)
2010 - 2019
(330)
2000 - 2009
(302)
1990 - 1999
(131)
Okres powstania dzieła
2001-
(240)
1989-2000
(24)
1901-2000
(13)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(806)
Język
polski
(797)
Odbiorca
Nauczyciele
(39)
Rodzice
(21)
Szkoły wyższe
(18)
Szkoły podstawowe
(11)
Pedagodzy
(9)
Pedagodzy specjalni
(9)
Dzieci
(8)
Nauczanie początkowe
(7)
Przedszkola
(7)
Psycholodzy
(7)
Studenci
(7)
Terapeuci
(7)
Terapeuci pedagogiczni
(7)
Logopedzi
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(6)
Terapeuci zajęciowi
(6)
Arteterapeuci
(5)
Klasa 1.
(5)
Klasa 2.
(5)
Klasa 3.
(5)
Muzykoterapeuci
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Wychowawcy klas
(5)
6-8 lat
(4)
Biblioterapeuci
(4)
Szkoły średnie
(3)
0-5 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Animatorzy kultury
(2)
Choreoterapeuci
(2)
Młodzież
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
14-17 lat
(1)
Bibliotekarze
(1)
Doktoranci
(1)
Dorośli
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Opiekunowie osób z zespołem Downa
(1)
Politycy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rehabilitanci
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(7)
Temat
Wychowanie
(63)
Pedagogika
(54)
Nauczanie początkowe
(52)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(39)
Wychowanie przedszkolne
(39)
Dziecko
(37)
Rodzina
(37)
Nauczanie
(36)
Nauczyciele
(36)
Szkolnictwo
(30)
Młodzież
(28)
Dziecko niepełnosprawne
(22)
Metody nauczania
(22)
Uczniowie
(22)
Język polski
(20)
Wychowanie w rodzinie
(20)
Pedagogika specjalna
(19)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(19)
Dzieci
(17)
Kształcenie integracyjne
(17)
Dziecko z niepełnosprawnością
(16)
Nauczanie zintegrowane
(16)
Mowa
(15)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(14)
Kształcenie
(14)
Niepełnosprawni
(14)
Wsparcie społeczne
(14)
Kultura masowa
(13)
Myślenie twórcze
(13)
Oświata
(12)
Pedagogika resocjalizacyjna
(12)
Diagnoza pedagogiczna
(11)
Dziecko autystyczne
(11)
Edukacja alternatywna
(11)
Gry edukacyjne
(11)
Integracja społeczna
(11)
Osobowość
(11)
Psychoterapia
(11)
Edukacja medialna
(10)
Edukacja międzykulturowa
(10)
Socjalizacja
(10)
Twórczość
(10)
Edukacja
(9)
Kobieta
(9)
Osoby z niepełnosprawnością
(9)
Pedagogika społeczna
(9)
Profilaktyka szkolna
(9)
Rodzice
(9)
Wartość
(9)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(9)
Arteterapia
(8)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(8)
Dziecko zdolne
(8)
Gry i zabawy
(8)
Matematyka
(8)
Metoda Montessori
(8)
Muzykoterapia
(8)
Niedostosowanie społeczne
(8)
Postawy
(8)
Więźniowie
(8)
Zaburzenia zachowania
(8)
Autyzm
(7)
Biblioterapia
(7)
Dziecko z ADHD
(7)
Edukacja zdrowotna
(7)
Jakość życia
(7)
Komunikacja wspomagająca
(7)
Logopedia
(7)
Metody wychowawcze
(7)
Osoby w wieku starszym
(7)
Pedagodzy
(7)
Pedagogika porównawcza
(7)
Psychologia dziecka
(7)
Rehabilitacja medyczna
(7)
Społeczeństwo informacyjne
(7)
Wsparcie edukacyjne
(7)
Wychowanie estetyczne
(7)
Wykluczenie społeczne
(7)
Środki masowego przekazu
(7)
Dysleksja i dysgrafia
(6)
Dziecko chore
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Edukacja prozdrowotna
(6)
Komunikacja społeczna
(6)
Nierówności społeczne
(6)
Opieka społeczna
(6)
Oświata dorosłych
(6)
Polityka oświatowa
(6)
Prawa dziecka
(6)
Przemoc w rodzinie
(6)
Stosunki interpersonalne
(6)
Szkolnictwo specjalne
(6)
Uczenie się
(6)
Zaburzenia mowy
(6)
Antypedagogika
(5)
Dziecko trudne
(5)
Gry i zabawy ruchowe
(5)
Innowacje
(5)
Jąkanie
(5)
Leczenie
(5)
Temat: dzieło
Austeria
(1)
Austeria (film)
(1)
Cudzoziemka
(1)
Dolina Issy (film)
(1)
Dwa księżyce
(1)
Dziady
(1)
Faraon
(1)
Faraon (film)
(1)
Ferdydurke
(1)
Ferdydurke (film)
(1)
Kamień na kamieniu
(1)
Lawa (film ; 1989)
(1)
Nad Niemnem
(1)
Nad Niemnem (film ; 1986)
(1)
Panny z Wilka
(1)
Panny z Wilka (film)
(1)
Pożegnanie z Marią
(1)
Sanatorium pod Klepsydrą
(1)
Sanatorium pod klepsydrą (film)
(1)
Tańczący jastrząb
(1)
Tańczący jastrząb (film)
(1)
Wierna rzeka
(1)
Wierna rzeka (film ; 1983)
(1)
Temat: czas
2001-
(83)
1901-2000
(23)
1989-2000
(20)
1945-1989
(7)
1801-1900
(5)
1701-1800
(2)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(41)
Wielka Brytania
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Europa
(1)
Hiszpania
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Niemcy
(1)
Podhale
(1)
Rosja
(1)
Szwecja
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(91)
Opracowanie
(33)
Podręcznik
(32)
Publikacje
(21)
Poradnik
(19)
Monografia
(18)
Raport z badań
(17)
Ćwiczenia i zadania
(13)
Scenariusz zajęć
(11)
Case study (studium przypadku)
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Dokumenty dźwiękowe
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Antologia
(2)
Gry i zabawy
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Program autorski (pedagogika)
(2)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(2)
Wiersze
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Bibliografia
(1)
Broszura
(1)
Dyktando
(1)
Encyklopedia
(1)
Esej
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Literatura młodzieżowa polska
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Skrypt (typ publikacji)
(1)
Studium socjologiczne
(1)
Słownik
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(206)
Socjologia i społeczeństwo
(55)
Psychologia
(53)
Medycyna i zdrowie
(30)
Informatyka i technologie informacyjne
(8)
Literaturoznawstwo
(7)
Kultura i sztuka
(6)
Media i komunikacja społeczna
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Językoznawstwo
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Nauka i badania
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Historia
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Matematyka
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
807 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Publikacja omawia badania zrealizowane przez Instytut Medycyny Pracy w Łodzi na losowej próbie ponad 1200 nauczycieli szkół publicznych z całego kraju. W książce przedstawiono wyniki aktualnej diagnozy stanu pozytywnych (salutogennych) i negatywnych (stresorów) czynników środowiska pracy nauczycieli. Dane uzupełniono o analizę jakości relacji nauczyciel – uczeń, także w zakresie przemocy w tym wymiarze. Omówiono również konsekwencje oddziaływania warunków pracy na nauczycieli, w tym poziom wypalenia zawodowego. Publikacja zawiera także propozycje praktycznych rozwiązań w kwestii redukcji ujemnego wpływu środowiska pracy nauczyciela na jego dobrostan. Niniejsza książka na podstawie wyników aktualnych reprezentatywnych badań na dużej próbie nauczycieli opisuje, jak spostrzegają oni pozytywne i negatywne czynniki występujące w ich miejscu pracy. Podjęto w niej dyskusję na temat związków między warunkami pracy nauczyciela a relacją nauczyciel – uczeń. Ponieważ z założenia prezentowana publikacja ma mieć wymiar praktyczny, czytelnika zainteresowanego metodologią zrealizowanych badań odsyłamy do aneksu, gdzie przedstawiono podstawowe informacje dotyczące schematu badawczego, doboru próby i zastosowanych narzędzi. […] Pragniemy, aby głównymi odbiorcami książki były osoby zajmujące się planowaniem i organizacją pracy nauczycieli na różnych poziomach – od systemowego po zarządzanie konkretną placówką oświatową. Staraliśmy się zatem uzyskać kompromis – przedstawiamy rzetelne dane naukowe jednak w przystępnej formie, świadomie rezygnując z niektórych dyskusji teoretycznych czy bardziej skomplikowanych metod analizy uzyskanych wyników. […] […] Struktura książki obejmuje rozdziały wprowadzające do zagadnień stresorów i czynników salutogennych w środowisku pracy oraz rozwiązań na rzecz wspierania dobrostanu nauczyciela w środowisku pracy. W kolejnych rozdziałach omówiono wpływ warunków pracy na nauczyciela, uwzględniając zarówno negatywne (np. poziom wypalenia zawodowego), jak i pozytywne (np. chęć ponownego wyboru zawodu) konsekwencje. Następnie dokładnie scharakteryzowano poszczególne stresory psychospołeczne w środowisku pracy. Każdy z rozdziałów dotyczących tego tematu zawiera krótkie wprowadzenie teoretyczne i odniesienie do wcześniejszych badań. Przedstawiono w nich także wybrane wyniki naszych badań i zaproponowano rozwiązania praktyczne mające na celu zapobieganie negatywnym skutkom oddziaływania określonego stresora w środowisku pracy, jego eliminację bądź redukcję. Podjęto także problematykę przemocy w relacji nauczyciel – uczeń i jej powiązania ze stanem psychospołecznych warunków pracy nauczyciela. Następnie, zachowując podobną strukturę, omówiono salutogenne elementy środowiska pracy. W rozwiązaniach praktycznych skoncentrowano się na tym, jak wspierać pozytywne aspekty środowiska pracy nauczycieli. Osobny rozdział poświęcono fizycznym warunkom pracy nauczycieli, które także, chociaż w ograniczonym zakresie, były diagnozowane w naszych badaniach prezentowanych w niniejszej publikacji. Książkę zamykają rozważania ukazujące, jak działania na rzecz dobrostanu nauczycieli mogą być realizowane w formie dobrze zaplanowanego, ustrukturyzowanego programu promocji zdrowia. […] Jacek Pyżalski Dorota Merecz
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Ruch Open Access zdobywa rosnącą popularność, pojawia się jednak wokół niego wiele mitów i niekoniecznie uzasadnionych nadziei. Celem tej książki jest przyjrzenie się temu zjawisku i jego ocena z punktu widzenia polskiego badacza. W tym celu w pierwszym rozdziale zastanowimy się nad przyczynami powstania tego ruchu, a następnie w rozdziale drugim sprecyzujemy, czym jest Open Access oraz pokrewne inicjatywy, często mylnie z nim utożsamiane. Rozdział trzeci będzie analizą ruchu otwartego dostępu z punktu widzenia różnych grup interesu związanych z nauką. Wreszcie rozdziały czwarty i piąty skoncentrują się na praktycznych aspektach publikowania artykułów w otwartym dostępie z punktu widzenia polskiego badacza. W rozdziale szóstym dokonamy krótkiego podsumowania informacji o ruchu Open Access. Impuls poleca ebooki
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
W pracy resocjalizacyjnej pedagog nie tylko posługuje się posiadaną wiedzą i zdobytymi kompetencjami, lecz także wyciska na podopiecznym piętno własnej osobowości i stylu funkcjonowania, żeby pomóc mu zmienić swoje życie. Zadaniem wychowawcy jest dopasowanie posiadanej wiedzy i wykorzystywanych technik pracy z osobowością własną i podopiecznego. W niniejszej książce omówiono głównie kluczowe umiejętności i techniki stosowane w pracy resocjalizacyjnej z nieletnimi. Opisane umiejętności mogą być wykorzystywane zarówno w warunkach środowiska otwartego, placówkach resocjalizacyjnych pobytu dziennego, jak i ośrodkach całodobowych. Przedstawiona propozycja jest wynikiem przemyśleń i doświadczeń autora zdobytych w pracy z dziećmi i młodzieżą. Autor uważa, iż teorie poznawczo-behawioralne są godne uwagi w pedagogice resocjalizacyjnej. Wskazują na nieadekwatne treści poznawcze osób niedostosowanych społecznie, zalecają określone strategie zaradcze oraz uczą specyficznych sposobów rozwiązywania problemów wykorzystując instrukcje, modelowanie, ukierunkowane ćwiczenia i informacje zwrotne. Dla pełniejszego zilustrowania problemu oraz ze względu na poruszany obszar i cel opracowania w książce zostały podane przykłady zaczerpnięte z doświadczenia zawodowego autora. W książce autor chce pokazać Czytelnikom możliwości wykorzystania w pracy resocjalizacyjnej empatii, autorytetu, asertywności, sposoby motywowania wychowanków oraz rozwiązywania problemów. Oddana do ich rąk książka opisuje między innymi, jak kształtować prospołeczne umiejętności u nieletnich niedostosowanych społecznie. Uwzględnia wiele technik i umiejętności psychokorekcyjnych, takie jak: aktywne słuchanie, odzwierciedlanie, rozmowy motywacyjne czy praca zorientowana na rozwiązanie problemu. Zdolność do kształtowania prospołecznych umiejętności u nieletnich niedostosowanych społecznie jest jedną z kluczowych kompetencji pedagoga resocjalizacyjnego, która determinuje efektywność podejmowanych przez niego oddziaływań. Im więcej będzie się o tym mówiło, pisało i uczyło, tym większe korzyści będą odnosiły osoby niedostosowane społecznie, praktycy oraz społeczeństwo. Książka ta będzie pomocna zarówno dla teoretyków, jak i praktyków. Ponieważ uwzględnia zarówno teoretyczny, jak i praktyczny aspekt resocjalizacji, jest ona skierowana do szerokiego grona odbiorców. Polecamy studentom, badaczom, pedagogom resocjalizacyjnym, psychologom i socjologom zainteresowanym tą tematyką. Dla badaczy może być inspiracją do rozwijania teorii i prowadzenia studiów nad skutecznością interwencji psychokorekcyjnych, a dla praktyków – do pewnych rozważań porządkujących ich warsztat pracy. Książka jest zaadresowana przede wszystkim do tych osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności wychowawcze potrzebne w pracy z osobami niedostosowanymi społecznie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Książka ta jest pokłosiem Ogólnopolskiego Konkursu Literackiego pt. „Razem z Guziolkiem piszemy bajki” – zorganizowanego przez autorkę cieszącej się dużym powodzeniem u dużych i małych czytelników Historii Guziolka (Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2005). Zamierzeniem tego konkursu było propagowanie czytelnictwa oraz aktywnego i twórczego spędzania czasu wolnego. Celem było także inicjowanie dzielenia się wiedzą, wyobraźnią i własną twórczością z innymi dziećmi, nauczycielami i rodzicami – wzajemne inspirowanie się do tworzenia i dzielenia się swoim światem. Książka prezentuje teksty laureatów wspomnianego konkursu w kategoriach rodzice i nauczyciele oraz wszystkie bajki dzieci 5-6-letnich i dzieci z klas I-III szkoły podstawowej. Publikacja ukazuje obraz umiejętności twórczych, „kondycji” literackiej w wymienionych kategoriach wiekowych oraz tematykę, która staje się obecnie źródłem inspiracji literackich. Książka adresowana jest do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz do ich rodziców. Charakteryzuje ją niepowtarzalny klimat, w którym rzeczywistość splata się z niedorzecznością, urzekającą barwnością postaci, sytuacji, realiów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Oddajemy do rąk książkę, która powstała w wyniku prac zespołu instruktorskiego. Mamy nadzieję będzie ona pomocą w pracy wychowawczej w różnych pionach metodycznych. Połączyliśmy zagadnienia mowy nienawiści i Druha Wicka celowo. Uważamy, że działalność Patrona harcerstwa może stać się przykładem dla naszych zuchenek, zuchów, harcerek, harcerzy instruktorek i instruktorów w podejmowaniu pracy nad własnym rozwojem, w tym pracy nad umiejętnością nadawania rzeczywistości innych narracji. Narracji zbudowanych o braterstwo i szacunek do drugiego człowieka. Jeszcze nie tak dawno, różni specjaliści rozdzielali nasze rzeczywistości na świat realny i wirtualny, twierdząc, że żyjemy w nich oddzielnie. Jednak już teraz wiemy, że znaczna część z nas, a zwłaszcza dzieci i młodzieży żyje równocześnie w obu światach, które się wzajemnie przeplatają, uzupełniają. Tak naprawdę dopiero poznajemy mechanizmy tej rzeczywistości, pojawiają się nowe zachowania, mody, standardy, również zachowania nieporządne. Do jednych z nich należy „mowa nienawiści”, która niestety występuje też wśród braci harcerskiej. W 2019 roku Druhna Naczelniczka ZHP i Druh Przewodniczący ZHP zwrócili uwagę na to zjawisko. hm Anna Nowosad w opublikowanym rozkazie zaakcentowała: „Zło i przemoc przybierają różne formy. Jedną z nich jest agresja słowna. Możemy podjąć działania, które taką agresję w naszym otoczeniu ograniczą, a nawet zupełnie wyeliminują… Podejmijcie stojące przed nami wyzwanie – wyeliminujmy z naszych zachowań mowę nienawiści.” hm Dariusz Supeł w swym liście podkreślił: “Słowami potrafimy wyrażać miłość, przyjaźń, radość, dobroć, zaufanie, poważanie, zrozumienie i szacunek dla drugiego człowieka. Mamy tyle pięknych słów, wyrzućmy, więc te złe i raniące.”
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48441 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48428 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48424 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 08.04.2024
Odrzucenie rówieśnicze w klasie szkolnej / Kinga Musialska. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011. - 96, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 87-96.
Dla nauczycieli, pedagogów, studentów pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41926 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 08.04.2024
(Biblioteczka Edukacyjna / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne ; 4)
Bibliografia na stronach 46-[48].
W oparciu o klasyfikację śmiechu H.C. Foota autorka omawia typy śmiechu uczniowskiego: śmiech humorystyczny i śmiech wyszydzający, śmiech-wyładowanie i śmiech radosny, śmiech wspólnotowy (tu śmiech jednoczący i śmiech przeciw - jako zjawisko "kotów"), śmiech ignoranta, unikowy i usprawiedliwiający, wraz z przykładowymi opisami sytuacji uzyskanymi od uczniów szkół podstawowych i liceów (głównie). Przedmiotem śmiechu uczniowskiego są inni uczniowie i nauczyciele. Autorka podjęła badania empiryczne nad humorem i śmiechem uczniowskim w szkole u schyłku lat 80. dla otrzymania obrazu stosunków społ. w klasie i szkole w Polsce. Wynikiem tych badań ma być osobna monografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33999 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 08.04.2024
Bibliografia na stronach 183-191.
Publikacja omawiająca zaburzenia odżywiania: anoreksję i bulimię. Pierwsza część to analiza teoretyczna w oparciu o literaturę medyczną i psychologiczną, druga natomiast to diagnoza zaburzeń odżywiania się młodzieży szkolnej w pracy pedagogicznej nauczyciela. Zamieszczono program profilaktyczny "Powstrzymać anoreksję i bulimię" wraz z rezultatami realizacji tegoż programu. Badaniami objęto uczniów Szkoły Podstawowej nr 29, Publicznego Gimnazjum nr 20 oraz IV Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40921 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42270 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 06.04.2024
(Idee - Metody - Inspiracje)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37197 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Data zmiany: 06.04.2024
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33702 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Data zmiany: 06.04.2024
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33701 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 04.04.2024
Dzieci z ADHD i ich rodzeństwo : teoria, badania, praktyka / Piotr Pawlak. - Wydanie II zmienione i uzupełnione. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2016. - 278 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 251-265.
Streszczenie w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44458 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 04.04.2024
Dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej ADHD i ADD / Barbara Konstanty Ignaciuk. - Wydanie II. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2015. - 121 stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Aneksy.
Bibliografia na stronach 113-114.
Streszczenie: Niniejsza publikacja zawiera wskazówki dla terapeutów, nauczycieli, pedagogów i rodziców wspierających dziecko z ADHD i ADD. Autorka omawia przyczyny trudności w nauce, ADHD, zastosowanie rysunku w psychoterapii (metoda Florence Goodenough, test rysunkowy Goodenough-Harrisa), terapię kolorami, aromaterapię, metodę niedokończonych zdań, program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, kinezjologię edukacyjną (ćwiczenia, narzędzia, scenariusz zajęć terapeutycznych dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową oraz z trudnościami w uczeniu się) oraz rodzaje terapii i ich zakres znaczeniowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44070 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 04.04.2024
Bibliografia na stronach 135-139.
Publikacja zawiera psychologiczną charakterystykę dziecka z ADHD oraz formy jego terapii (farmakoterapię, psychoterapię, terapię logopedyczną, kinezjologię edukacyjną, Metodę Dobrego Startu, program korekcji zachowań). Autor określił cel i założenia programu profilaktycznego oraz przedstawił 15 propozycji dla zajęć grupowych i 8 propozycji dla zajęć indywidualnych. W aneksie znajdują się klasyfikacje DSM-IV i ICD-10 określające kryteria, jakie muszą zostać spełnione, aby stwierdzić u dziecka ADHD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43835 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 29.03.2024
Nauczyciel a uczeń z ADHD / Wanda Baranowska. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010. - 194 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 169-185.
Autorka omawia definicję, etiologię, objawy i powikłania nadpobudliwości psychoruchowej, diagnozowanie i terapię dzieci (metody i proces rozpoznawania, metody: leczenie farmakologiczne, psychoterapia rodzin, terapia indywidualna lub grupowa, programy terapeutyczne, akupunktura, biofeedback, homeopatia, dieta). Zwraca uwagę na szkolne funkcjonowanie ucznia z ADHD (prawo oświatowe, wymagania społeczno-wychowawcze, wymagania dydaktyczne), percepcję uczniów przez nauczycieli (nauczycielskie uogólnienie sądu o uczniu, wnioskowanie o cechach ucznia, zachowanie i postawy dzieci z ADHD wobec oczekiwań nauczyciela. Publikacja zawiera badania na temat stanu nauczycielskiej percepcji ucznia z ADHD w Polsce, stanu funkcjonowania ucznia z ADHD oraz określenia struktury zależności pomiędzy nauczycielską percepcją ucznia z nadpobudliwością psychoruchową a jego funkcjonowaniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42305 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej