Forma i typ
Artykuły
(18)
Publikacje fachowe
(11)
E-booki
(10)
IBUK Libra
(10)
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Proza
(2)
Gry i zabawki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Autor
Wątor Wojciech (1992- )
(3)
Grzywna Marek
(2)
Halicka Agnieszka
(2)
Bauer Joachim (1951- )
(1)
Binder Anna
(1)
Bobryk Jerzy
(1)
Boroch Robert
(1)
Chappuis Dimitri
(1)
Chiu Pa Ming (1977- )
(1)
Chymkowski Roman
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Damasio Antonio R. (1944- )
(1)
Dehaene Stanislas (1965- )
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Gołuńska Dominika
(1)
Grenier Laurence
(1)
Grysińska Anna
(1)
Heberle Marta
(1)
Jabłonowska-Turkiewicz Agata
(1)
Kapica-Curzytek Joanna
(1)
Kaplan Jerry
(1)
Kubies Wacław
(1)
Kuruliszwili Sergo
(1)
Matczak Anna (1938- )
(1)
Mazurek Maria (1987- )
(1)
Michalska Jowita
(1)
Miłkowski Marcin (1976- )
(1)
Morańska Danuta
(1)
Muraszkiewicz Mieczysław
(1)
Nijakowski Lech M
(1)
Nowak Robert
(1)
Puszczewicz Marek
(1)
Rossowski Dariusz
(1)
Sikorski Witold (1950- )
(1)
Stawnicka Jadwiga
(1)
Sternberg Robert J. (1949- )
(1)
Słowiński Roman (1952- )
(1)
Tadeusiewicz Ryszard (1947- )
(1)
Targońska Sandra
(1)
Walsh Toby (1954- )
(1)
Wierzchowski Marcin
(1)
Wojewodzic Krzysztof
(1)
Wężowicz-Ziółkowska Dobrosława
(1)
Włoch Renata
(1)
Yampolskiy Roman V
(1)
Zaorska Marzenna (1960- )
(1)
Zawodnik Katarzyna
(1)
Śledziewska Katarzyna
(1)
Żulicki Remigiusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(24)
Kraj wydania
Polska
(36)
Język
polski
(36)
Odbiorca
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Sztuczna inteligencja
(25)
Kształcenie
(3)
Metody nauczania
(3)
Poznanie
(3)
Aplikacja internetowa
(2)
Mózg
(2)
Psychologia poznawcza
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Bioinżynieria
(1)
Chat GPT-3
(1)
ChatGPT
(1)
Chatbot
(1)
Człowiek
(1)
Dane biometryczne
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Filozofia
(1)
Gracze komputerowi
(1)
Hakerzy
(1)
Identyfikacja biometryczna
(1)
Informatyzacja
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja sztuczna
(1)
Internet
(1)
Język
(1)
Kultura informacyjna
(1)
Media społecznościowe
(1)
Media strumieniowe
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie on-line
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Neurobiologia
(1)
Neuronauka poznawcza
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niewidomi
(1)
Ochrona danych
(1)
Osoby niedowidzące
(1)
Pamięć
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Posthumanizm
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Programowanie ewolucyjne
(1)
Psychologia
(1)
Pytania i odpowiedzi
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Roboty i manipulatory
(1)
Robotyzacja
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Spostrzeganie
(1)
Storytelling
(1)
Szkolnictwo
(1)
Sztuka
(1)
Technologia
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Technologie asystujące
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Transfer umysłu
(1)
Transhumanizm
(1)
Uczenie maszynowe
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Umysł
(1)
Uzależnienie od Internetu
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Śpiączka
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Świadomość
(1)
Temat: czas
2001-
(15)
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
Temat: miejsce
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(7)
Artykuł fachowy
(6)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(6)
Artykuł z pracy zbiorowej
(6)
Artykuł problemowy
(5)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Opracowanie
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Gry paragrafowe
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(14)
Edukacja i pedagogika
(13)
Psychologia
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Biologia
(1)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
36 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48405 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 15.03.2024
Sztuczna inteligencja / Marcin Miłkowski. W: Panorama współczesnej filozofii. s. 309-328. - 2017.
Bibliografia na stronach 325-328.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 21.12.2023
Kolejna część bestsellerowej serii o przygodach Alicji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48070 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 24.11.2023
Czy sztuczna inteligencja pozbawia nas pracy? Algorytmy przejmują władzę nad światem? Czy big data sprawia, że jesteśmy bezustannie inwigilowani, a ogromna ilość danych zastępuje ekspertów i naukowców? Cokolwiek sądzimy na te tematy, jedno jest pewne – istnieje heterogeniczne środowisko ludzi zajmujących się tzw. „sztuczną inteligencją” czy tzw. „big data” od strony technicznej oraz metodologicznej. Pole ich działania nazywane jest data science, a oni – data scientists. Publikacja to pierwsza monografia socjologiczna dotycząca data science i pierwsza praca w naukach społecznych, w której data science zostało zbadane jako społeczny świat w rozumieniu Adele E. Clarke. Podejście to pozwala spojrzeć na data science, nazwane dekadę wstecz w „Harvard Business Review” „najseksowniejszym zawodem XXI wieku”, zarówno z perspektywy jego uczestników, jak i z lotu ptaka, w relacji do akademii, biznesu, prawa, mediów czy polityki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Autorami poszczególnych rozdziałów opracowania są wykładowcy Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej, którzy aktywnie biorą udział w rozwoju sztucznej inteligencji. Planując zakres i treść książki, z szerokiej gamy metod i zagadnień autorzy wybrali te, które uważają za szczególnie istotne i mające zastosowanie w ramach całego obszaru SI – również w obrębie innych, nieomówionych tutaj metod. W rozdziale pierwszym znajdują się informacje o historii, charakterze i o zastosowaniach sztucznej inteligencji. Rozdział drugi traktuje o podstawowym (nie tylko dla sztucznej inteligencji) zagadnieniu przeszukiwania przestrzeni stanów w poszukiwaniu rozwiązań zadanego problemu. Towarzyszy temu omówienie metod optymalizacji, które wskazują najlepsze rozwiązanie z punktu widzenia przyjętego kryterium. Tematem kolejnego rozdziału jest uczenie maszynowe. Rozdział czwarty został poświęcony architekturom sztucznych sieci neuronowych, w tym sieciom głębokim. W rozdziale piątym znajduje się prezentacja i dyskusja dotycząca wzajemnych związków etyki i sztucznej inteligencji, ze szczególnym naciskiem na konieczność przedstawiania wyników działania systemów SI w sposób zrozumiały dla człowieka. Każdy rozdział jest opatrzony notą bibliograficzną, która podaje pozycje rozszerzające omówiony materiał. Książka może służyć jako podręcznik i wsparcie dydaktyczne wykładów z zakresu SI oraz jako materiał referencyjny dla przedstawionych w niej metod i algorytmów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
Pismo recenzowane o profilu interdyscyplinarnym, istniejące od 1957 roku. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną. Publikuje artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin humanistycznych: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii oraz językoznawstwa. Zamieszcza również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
„Teksty z Ulicy. Zeszyt memetyczny” to jedyne w kraju czasopismo naukowe, poświęcone badaniu zjawisk społecznych i kulturowych w perspektywie memetycznej. Od 2005 roku publikuje artykuły naukowe, monograficzne i przeglądowe badaczy reprezentujących różne dyscypliny nauk społecznych, przyrodniczych i humanistycznych, którzy aplikują memetykę do swych warsztatów badawczych. Jest to czasopismo interdyscyplinarne, obrazujące ewolucję teorii memu oraz możliwości jej stosowania w analizie i interpretacji zachowań społecznych (mody, kulty, epidemie, ideologie), w badaniu języka mediów ( memy internetowe, netlore, netykieta), komunikacji społecznej (np. reklama), replikacji pamięci kulturowej (tradycje, kultura masowa i popularna, cyberkultura) oraz koewolucji genetyczno-kulturowej i ewolucji maszyn. Publikuje również dyskusje, polemiki i recenzje prac interesujących dla memetyki i jej krytyków. Posiada wersję online w otwartym dostępie www.memetyka.us.edu.pl Na liście ministerialnej B – 5 punktów. Siedziba Redakcji: Instytut Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych, Wydział Filologiczny, Uniwersytet Śląski, Plac Sejmu Śląskiego 1, 40-032 Katowice. Redaktor naczelna: dr hab. Dobrosława Wężowicz-Ziółkowska, e-mail: dobroslawa.wezowicz-ziolkowska@us.edu.pl. Aktualny numer jest poświęcony dyskusjom z Susan Blackmore i jej teoriami człowieka jako maszyny memowej. Temat został sprowokowany spotkaniem z Autorką „ The Meme Machine”, jakie odbyło się w Warszawie na Wydziale Lingwistyki Stosowanej na specjalne zaproszenie dra Roberta Borocha - redaktora tematycznego tego numeru.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 02.11.2023
W książce autorzy poruszają wiele istotnych kwestii związanych z rozwojem nowych technologii i sztucznej inteligencji. Niewątpliwie ich rozwój będzie się przyczyniał do rozwoju naszego kraju i świata. Należy pamiętać,że rozwój to nie tylko korzyści, ale i zagrożenia. Mamy nadzieję, że książka ta skłoni czytelnika do refleksji i odpowiedzi na pytanie, czy nowe technologie i sztuczna inteligencja zdominują życie człowieka.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 02.11.2023
W książce Sztuczna inteligencja. Co każdy powinien wiedzieć Jerry Kaplan analizuje złożone problemy dotyczące sztucznej inteligencji jasnym, nietechnicznym językiem. • Czy maszyny naprawdę mogą przewyższyć ludzką inteligencję? • Jak sztuczna inteligencja wpłynie na nasze miejsca pracy i dochody? • Czy robot może świadomie popełnić przestępstwo? • Czy maszyna może być świadoma albo posiadać wolną wolę? Wiele systemów sztucznej inteligencji uczy się teraz z doświadczenia i podejmuje działania wykraczające poza zakres tego, do czego zostały pierwotnie zaprogramowane. W związku z tym rodzą one kłopotliwe pytania, na które społeczeństwo musi znaleźć odpowiedź. • Czy naszemu osobistemu robotowi należy pozwolić stać za nas w kolejce albo zmusić go do zeznawania przeciwko nam w sądzie? • Czy tylko my ponosimy wyłączną odpowiedzialność za wszystkie jego działania? • Jeśli załadowanie umysłu do maszyny okaże się możliwe, czy to nadal będziemy my? Odpowiedzi mogą zaskakiwać.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 20.10.2023
Jak się uczymy? : dlaczego mózgi uczą się lepiej niż komputery... jak dotąd / Stanislas Dehaene ; tłumaczenie: Dariusz Rossowski. - Wydanie II, dodruk. - Krakow : Copernicus Center Press, 2022. - 411, [16] stron tablic : fotografie, ilustracje, wykresy ; 22 cm.
Tytuł oryginału: How we learn : why brains learn better than any machine ... for now.
Bibliografia na stronach 351-394. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47781 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Data zmiany: 18.10.2023
Gdy wypowiadam słowo „innowacja”, pierwsza sylaba odnosi się już do historii techniki. Dokonania w dziedzinie sztucznej inteligencji osiągnęły oszałamiającą skalę, a kolejne innowacje zagęszczają sieć interakcji ludzi z cyfrowymi artefaktami. Wynalazki budzą podziw i przerażenie. Jest to widoczne w badaniach prowadzonych w ramach cyberpsychologii, których przedmiotem jest głównie „ciemna strona” relacji człowiek−technologia: od lęku przed cyfryzacją, poprzez liczne uzależnienia, po niepokój związany z perspektywą pojawienia się systemów o nadludzkich możliwościach. Czy nowe technologie są jedynie źródłem stresu i niepokoju? Czy cyberpsychologia musi być uprawiana wyłącznie w wiktymologicznym ujęciu? Paweł Fortuna proponuje rozszerzenie badań nad interakcjami człowieka ze sztucznymi jednostkami o wymiar będący domeną psychologii pozytywnej, a więc dobrostan rozumiany jako optymalne funkcjonowanie lub prosperowanie. Nową perspektywę określa mianem pozytywna cyberpsychologia i w kolejnych rozdziałach odsłania drzemiący w niej naukowy oraz praktyczny potencjał. Autor prowadzi Czytelnika przez uniwersum jednostek, które bazują na sztucznej inteligencji, a następnie prezentuje realne i ewentualne przykłady systemów hybrydowych wpływających na poprawę satysfakcji z życia oraz wspierających rozwój wybranych sił psychicznych: kreatywności, dzielności, dobroci, przywództwa, pokory i nadziei. Refleksja psychologiczna jest przy tym spleciona z rozważaniami dotyczącymi istoty człowieczeństwa, transhumanizmu oraz futurologicznych wizji „silnej” sztucznej inteligencji. Trzeba dać szansę na pozytywne spotkanie ludzkiej mądrości z cyfrową technologią. Pierwszym i podstawowym krokiem jest lepsze poznanie sztucznych jednostek, które już są obecne na deskach teatru życia codziennego a kolejnym krytyczne spojrzenie na możliwości kształtowania wartościowych interakcji z nimi. Jeśli idea tworzenia pozytywnych systemów się sprawdzi, będzie można ją przekazać ludziom młodym. Zaproponujmy im coś więcej niż nowy smartfon, wi-fi i pakiet przestróg przed sidłami uzależnień. Z tekstu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej