Forma i typ
Artykuły
(3)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Książki
(2)
Proza
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Gierałtowska Małgorzata
(1)
Granosik Mariusz
(1)
Gulczyńska Anita
(1)
Kasparavičius Kęstutis (1954- )
(1)
Stępkowska Edyta
(1)
Szczepańska Magdalena (socjolog)
(1)
Thel Karolina
(1)
Vedsø Mette (1968- )
(1)
Zybura-Zadworna Urszula
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 4.
(1)
Młodzież
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura duńska
(1)
Literatura litewska
(1)
Temat
Sąsiedztwo (socjologia)
(5)
Inicjatywy lokalne
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Protest społeczny
(1)
Przestrzeń publiczna (urbanistyka)
(1)
Przyjaźń
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina
(1)
Samoorganizacja
(1)
Stereotyp
(1)
Więź społeczna
(1)
Wspólnota
(1)
Węże
(1)
Zaburzenia lękowe
(1)
Zające
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Dania
(1)
Polska
(1)
Sielce (Warszawa ; część miasta)
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Powieść
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46559 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kwiecień plecień / Mette Vedsø ; przełożyła Edyta Stępkowska. - Wydanie I. - Piaseczno : Widnokrąg, 2021. - 158, [2] strony ; 22 cm.
Podczas lekcji angielskiego szesnastoletnia Pi nagle upada. Wszystko staje się czarne. Zawroty głowy. I bum. Diagnoza: zaburzenia lękowe. Rodzice Pi rozpoczynają walkę o jak najszybszy powrót córki do normalnego życia. Pi jednak się nie spieszy… Niespodziewanie zaprzyjaźnia się z sąsiadkami – starszą panią Gillian Brown, Biancą oraz jej upośledzoną umysłowo córką Vicky. Ich towarzystwo okaże się dla Pi lekarstwem lepszym niż wszystkie terapie. Dzięki nim dowie się, czym różni się „chcę” od „powinnam”, oraz odkryje, że pogodę ducha mogą przynieść nawet… kolorowe kolczyki. A potem spróbuje opowiedzieć swoją historię od nowa. Książka zdobyła nagrodę White Ravens 2020. Projekt współfinansowany w ramach projektu Unii Europejskiej „Kreatywna Europa”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46719 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka powstała w efekcie teoretyzacji procesu trójstronnego (akademia /studenci + młodzi mieszkańcy miejskich defaworyzowanych sąsiedztw + pracownicy instytucji zaangażowanych w system wsparcia mieszkańców takich miejsc) współtworzenia przestrzeni miejsca życia w przebiegu partycypacyjnego badania-działania (PAR) prowadzonego w latach 2018–2021. W jego genezie uwidacznia się związek prac teoretycznych z klinicznym praktykowaniem i edukacją akademicką, charakterystyczny dla działań teoriotwórczych w łódzkim modelu rozwoju pracy społecznej. Książka prezentuje złożone uzasadnienia i bogate w empiryczne ilustracje, rezultaty tego badania. Trzy pierwsze rozdziały obejmują teoretyczne uzasadnienia społeczno-pedagogicznie zorientowanego PAR z dziećmi i młodzieżą z defaworyzowanych miejskich sąsiedztw. Czwarty wyjaśnia metodologiczne założenia pracy ze szczególną dbałością uzasadnia wybór metody, problematykę badawczą, techniki zbierania danych w badaniu jakościowym regulowanym prawidłowościami partycypacyjnej strategii badawczej. Wprowadza w teren badań oraz w ich przebieg. Kolejne obejmują rezultaty badania: – typologiczny opis sąsiedztw; - siły ludzkie, społeczne, historyczne i ekonomiczne zdiagnozowane w tych miejscach; – rekonstrukcję procesu współtworzenia społeczno-pedagogicznej rewitalizacji środowiska życia śródmiejskich sąsiedztw (nazwaną przez Autorów „małą rewitalizacją podwórek”). W końcowej części pracy Czytelnik/czka znajdzie elementy refleksji na temat zmian opracowanych odrębnie dla wybranych grup podmiotów uczestniczących w tym kolektywnym akcie poznania i działania organizowanego w formacie partycypacyjnie konstruowanej zmiany rewitalizacyjnej czerpiącej inspiracje z źródłowej tożsamości pedagogiki społecznej oraz refleksję krytyczną.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Wspólną cechą artykułów publikowanych w tym tomie „Przeglądu Socjologicznego” jest zastosowanie tekstów pisanych jako materiału badawczego. Nierzadko teksty pisane traktowane są przez socjologów jako oczywiste, nieproblematyczne i w pewnym sensie transparentne źródła wiedzy. Tymczasem zamieszczone w tym numerze artykuły wskazują na olbrzymie zróżnicowanie w obszarze tekstów pisanych i miejsc ich pozyskiwania (od internetowych komentarzy poprzez prywatne listy do oficjalnych raportów); wielorodność stosowanych wobec tych materiałów metod (od klasycznej metody badania dokumentów osobistych po nowe metody analizy jakościowej i ilościowej); różnorodność perspektyw, za pomocą których można teksty pisane interpretować (reprezentowane są bowiem nie tylko perspektywy socjologiczne, ale także literaturoznawcze i pochodzące z dziedziny antropologii kulturowej) oraz wielość zagadnień społecznych i kulturowych, do których dostęp umożliwia analiza tekstów pisanych. Przedstawiamy także trzy recenzje książek wydanych w 2015 roku. Dwie z nich dotyczą odmiennych orientacji metodologicznych: sondażowych badań internetowych (Web Survey Methodology) i wykorzystania studium przypadku w badaniach naukowych (polskie wydanie znanej książki Roberta K. Yina). Wraz z trzecią recenzją nawiązujemy do tematyki akademickiej dominującej w artykułach zawartych w tym tomie i przyglądamy się książce, która stanowi próbę „opowiedzenia uniwersytetu” poprzez biografie osób związanych z Uniwersytetem Łódzkim. W dziale „Kronika” proponujemy sprawozdanie z niedawnych obchodów 70-lecia łódzkiej socjologii, które stanowiły okazję do refleksji nad przeszłością oraz współczesnością socjologii na Uniwersytecie Łódzkim oraz nad ogólną sytuacją socjologii jako dyscypliny. Drugim elementem „Kroniki” jest wywiad z synem Jana Szczepańskiego, Arturem Szczepańskim. Dzięki temu wywiadowi wspominamy postać jednego z najwybitniejszych polskich socjologów XX wieku, a pośrednio także rolę, jaką profesor Szczepański odegrał w historii Uniwersytetu Łódzkiego i łódzkiej socjologii.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej