Form of Work
Książki
(5)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Artykuły
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(5)
Branch
Wypożyczalnia
(5)
Author
Kwieciński Zbigniew
(2)
Leppert Roman
(2)
Śliwerski Bogusław
(2)
Bourdieu Pierre (1930-2002)
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Feinberg Walter
(1)
Kowalski Mirosław
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939-2015)
(1)
Kłakówna Zofia Agnieszka (1951- )
(1)
Neyman Elżbieta przekł
(1)
Passeron Jean-Claude
(1)
Pawlak Agnieszka
(1)
Soltis Jonas F
(1)
Year
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(3)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(8)
Language
Polish
(8)
Subject
Wychowanie
(4)
Pedagogika
(3)
Szkolnictwo
(3)
Kultura
(2)
Studenci
(2)
Akademia im. Jana Długosza (Częstochowa)
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Czytanie
(1)
Filologia polska
(1)
Kapitał kulturowy
(1)
Multimedia
(1)
Nauczanie
(1)
Struktura społeczna
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Teoria literatury
(1)
Uczniowie
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
8 results Filter
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 31788 (1 egz.)
Book
In basket
(Literatura Pedagogiczna)
Streszczenie: Praca z zakresu socjologii wychowania adresowana do nauczycieli i studentów kier.nauczycielskich, ma na celu ukazanie związków szkoły ze społeczeństwem poprzez interpretację trzech teorii: funkcjonalizmu, teorii konfliktowej i podejścia interpetacyjnego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 36460 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteczka Edukacyjna / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne 6)
Bibliogr. s. 108-[113].
Streszczenie: Omówienie przesłanek teoretycznych, metody i wyników oraz interpretacja badań przeprowadzonych w 1995 r. wśród studentów pierwszego roku studiów pedagogicznych (dziennych i zaocznych) w WSP w Bydgoszczy. Na podstawie wypowiedzi pisemnych studentów jako zagadnienia wyróżniono rozumienie przez studentów: pedagogiki jako nauki, techniki czy sztuki; wychowania jako faktu czy zadania; studiów jako uczestniczenia w procesie powstawania wiedzy czy wyposażania w skuteczne sposoby działania; pedagoga jako towarzysza podróży czy przewodnika. Krótko omówiono też lektury studenckie i język wypowiedzi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 34863 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 35190 (1 egz.)
E-book
In basket
Podręcznik: • wprowadza w świat podstawowych pojęć i zagadnień pedagogiki, przedstawionych w szerszym kontekście społeczno-kulturowym, • omawia wybrane prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, • zapoznaje z dziejami wychowania i oświaty w Polsce i na świecie, • prezentuje wybrane metody badań pedagogicznych, • ukazuje związek teorii pedagogicznych z praktyką, • zawiera bogactwo osiągnięć naukowych i doświadczeń starszego i młodszego pokolenia pedagogów w Polsce, • przedstawia edukację z wielu różnych perspektyw. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania oraz współczesne kierunki pedagogiczne. Książka przeznaczona jest dla: • przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego: studentów uczelni akademickich, kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych, • studentów pierwszych lat pedagogiki, • nauczycieli, którzy chcą odnowić swoją wiedzę pedagogiczną, • prowadzących szkolenia w ośrodkach doskonalenia kadr pedagogicznych, • wszystkich zainteresowanych współczesną pedagogiką: działaczy oświatowych i samorządowych, psychologów i socjologów. Podręcznik otrzymał III nagrodę w V edycji Konkursu na Najlepszy Podręcznik Akademicki, wydany w 2003 roku, organizowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Praca zbiorowa napisana przez wybitnych polskich profesorów - znawców dziedziny: Krzysztofa Rubachę, Bogusława Śliwerskiego, Zbyszka Melosika, Bogusławę Dorotę Gołębniak, Mariolę Chomczyńską-Rubachę, Janusza Surzykiewicza, Roberta Kwaśnicę oraz Mirosławę Cylkowską-Nowak. Układ i dobór treści spełniają wymagania nowoczesnego podręcznika - jest spójny i atrakcyjny. Podstawowe problemy pedagogiczne zostały przedstawione w szerszym kontekście społeczno-kulturowym. Książka: • przedstawia współczesne teorie wychowania • zapoznaje z głównymi tendencjami rozwoju systemów oświatowych w Polsce i na świecie • wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia • daje podstawy oraz praktyczne wskazówki do tworzenia warsztatu pracy pedagogicznej • inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem. Tom drugi obejmuje trzy części. Pierwsza część omawia zagadnienia istoty i przedmiotu badań teorii wychowania, różnych podejść do teorii wychowania, badań porównawczych z tego zakresu, a także nowych kategorii pojęciowych współczesnej teorii wychowania oraz teorie socjalizacji. Część druga porusza zagadnienia z zakresu dydaktyki, dotyczące m.in. programu szkolnego, nauczania i uczenia się w klasie, szkolnego środowiska uczenia się, w tym zagadnień przemocy i agresji w szkole, a także pełnienia i przygotowania się do zawodu nauczyciela. Część trzecia omawia zaś aktualne problemy oświaty, główne tendencje w zakresie struktur i funkcjonowania systemów edukacyjnych w świecie oraz reformowania oświaty w Polsce. Podręcznik przeznaczony jest dla: • przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego - studentów uczelni akademickich, kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych • studentów pierwszych lat pedagogiki • nauczycieli, którzy chcą odnowić swoją wiedzę pedagogiczną • prowadzących szkolenia w ośrodkach doskonalenia kadr pedagogicznych • wszystkich zainteresowanych współczesną pedagogiką - działaczy oświatowych i samorządowych, psychologów i socjologów. Podręcznik otrzymał III nagrodę w V edycji Konkursu na Najlepszy Podręcznik Akademicki, wydany w 2003 roku, organizowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again