Forma i typ
Artykuły
(394)
Książki
(387)
E-booki
(165)
IBUK Libra
(165)
Publikacje naukowe
(134)
Publikacje fachowe
(78)
Czasopisma
(23)
Publikacje dydaktyczne
(23)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(386)
wypożyczone
(18)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(406)
Autor
zbiorowa Praca
(46)
Kozioł Leszek
(21)
Elsner Danuta
(14)
Zimniewicz Kazimierz (ekonomia)
(13)
Materiały I Podręczniki Mariana Pietrasz
(7)
Pielachowski Józef (1940- )
(6)
Akademia Ekonomiczna (Poznań )
(5)
Banaszyk Piotr
(5)
Bartusik Katarzyna (1969- )
(5)
Brzozowski Maciej
(5)
Czekaj Janusz
(5)
Kopczyński Tomasz
(5)
Sułkowski Łukasz
(5)
Uniwersytet Ekonomiczny (Poznań )
(5)
Uniwersytet Ekonomiczny (Wrocław)
(5)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(5)
Bieniok Henryk (1940- )
(4)
Gawrecki Lechosław (1942- )
(4)
Komorowski Tadeusz
(4)
Krzakiewicz Kazimierz
(4)
Majkusiak Danuta
(4)
Mendel Tadeusz (1933- )
(4)
Mikuła Bogusz (1966- )
(4)
Perechuda Kazimierz
(4)
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
(4)
Sadowska Jadwiga
(4)
Skalik Jan (1943- )
(4)
Sudoł Stanisław (1928- )
(4)
Trawińska Katarzyna
(4)
Barabasz Adela
(3)
Bełz Grzegorz
(3)
Buszman-Witańska Maria
(3)
Buzek Ludgarda
(3)
Czakon Wojciech
(3)
Czech Alojzy
(3)
Dyrektor Szkoły
(3)
Goetz Magdalena
(3)
Grudzewski Wiesław Maria
(3)
Hajdukiewicz Marianna
(3)
Jaskowska Bożena
(3)
Jeżowski Antoni (1950- )
(3)
Kaleta Włodzimierz
(3)
Kieżun Witold
(3)
Kramer Matthias
(3)
Kraśnicka Teresa
(3)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(3)
Madalińska-Michalak Joanna
(3)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(3)
Martyniak Zbigniew
(3)
Nowak Małgorzata
(3)
Rokita Jerzy
(3)
Stabryła Adam
(3)
Stor Marzena
(3)
Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa Oddział Toruński "Dom Organizatora"
(3)
Urbaniec Maria
(3)
Warwas Izabela
(3)
Wawak Sławomir (1975- )
(3)
Więcławska-Stysz Krystyna
(3)
Wlazło Stefan
(3)
Wydawnictwo eMPi (2 )
(3)
Ćwiklicki Marek
(3)
Antoszkiewicz Jan D
(2)
Banaszak Sławomir (1973- )
(2)
Bartkowiak Paweł
(2)
Bartoszewski Jakub
(2)
Bednarek Piotr
(2)
Bednarska-Wnuk Izabela
(2)
Brańka Sebastian
(2)
Bąkowska Elżbieta (pedagog)
(2)
Cabała Paweł
(2)
Cyfert Szymon
(2)
Dobrowolski Zbysław
(2)
Drucker Peter F (1909-2005)
(2)
Dyduch Wojciech (1974- )
(2)
Dąbrowska-Bąk Maria
(2)
Figiel Adam
(2)
Frąckowiak Marzena
(2)
Frąckowiak-Świtkowska Marzena
(2)
Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości
(2)
Gierszewska Grażyna
(2)
Gorzelak Grzegorz
(2)
Grelewicz Marianna
(2)
Griffin Ricky W
(2)
Griszel Weronika
(2)
Hamrol Adam
(2)
Helion
(2)
Jaremczuk Kazimierz
(2)
Jędralska Krystyna
(2)
Kaleta Andrzej
(2)
Kauf Sabina
(2)
Knosala Ryszard (1949- )
(2)
Kordziński Jarosław
(2)
Kostera Monika (1963- )
(2)
Kowal Stanisław
(2)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(2)
Koźmiński Andrzej Krzysztof
(2)
Krasiński Marek
(2)
Król Ireneusz
(2)
Kud Marzena
(2)
Lenart Regina (zarządzanie)
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(127)
2010 - 2019
(544)
2000 - 2009
(180)
1990 - 1999
(67)
1980 - 1989
(25)
1970 - 1979
(23)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(253)
1989-2000
(30)
1945-1989
(23)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(968)
Słowacja
(1)
Język
polski
(950)
angielski
(16)
Odbiorca
Bibliotekarze
(25)
Szkoły wyższe
(22)
Menedżerowie
(18)
Studenci
(11)
Nauczyciele
(9)
Dyrektorzy szkół
(6)
Pracownicy naukowi
(4)
Doradcy personalni
(3)
Gimnazja
(3)
Logistycy
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Specjaliści ds. kadr
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Copywriterzy
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Doradcy zawodowy
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Ekonomiści
(1)
Licea
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracodawcy
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Rzecznicy prasowi
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Specjaliści ds. public relations
(1)
Specjaliści ds. rekrutacji
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Wychowawcy
(1)
Temat
Zarządzanie
(319)
Szkolnictwo
(119)
Przedsiębiorstwo
(83)
Oświata
(65)
Dyrektorzy szkół
(54)
Zarządzanie oświatą
(48)
Organizacja
(39)
Zarządzanie wiedzą
(35)
Nauczyciele
(30)
Organizacja przedsiębiorstwa
(28)
Kształcenie
(27)
Polityka oświatowa
(27)
Metody nauczania
(25)
Zarządzanie strategiczne
(25)
Prawo oświatowe
(24)
Zarządzanie jakością
(24)
Biblioteka
(23)
Dyrektor
(20)
Kadry
(18)
Kierowanie szkołą
(18)
Przywództwo
(18)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(18)
Motywacja pracy
(17)
Nauczanie
(17)
Praca
(17)
Biblioteki szkolne
(16)
Innowacje
(16)
Marketing
(16)
Szkoła
(16)
Menedżerowie
(14)
Kultura organizacyjna
(13)
Organizacja pracy
(13)
Przedszkola
(13)
Bibliotekarstwo
(12)
Zarządzanie czasem
(12)
Zarządzanie kryzysowe
(12)
Zarządzanie ryzykiem
(12)
Informacja
(11)
Jakość szkoły
(10)
Globalizacja
(9)
Komputer
(9)
Marketing terytorialny
(9)
Nadzór pedagogiczny
(9)
Organizacje
(9)
Szkolnictwo wyższe
(9)
Zarządzanie informacją
(9)
Zarządzanie zmianą
(9)
Logistyka gospodarcza
(8)
Organizacja ucząca się
(8)
Systemy informatyczne zarządzania
(8)
Coaching
(7)
Etyka biznesu
(7)
Motywacja
(7)
Negocjacje
(7)
Projektowanie
(7)
Uczniowie
(7)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(6)
Praca zespołowa
(6)
Samorząd terytorialny
(6)
Zarządzanie projektami
(6)
Zarządzanie projektem
(6)
Bezpieczeństwo narodowe
(5)
Biblioteki
(5)
Finanse
(5)
Gospodarka oparta na wiedzy
(5)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Konflikt
(5)
Media społecznościowe
(5)
Miasta
(5)
Ochrona środowiska
(5)
Prakseologia
(5)
Promocja czytelnictwa
(5)
Przedsiębiorczość (postawa)
(5)
Public relations
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Rynek pracy
(5)
Turystyka
(5)
Zarządzanie różnorodnością
(5)
Edukacja
(4)
Internet
(4)
Kariera
(4)
Kompetencje zawodowe
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Opieka społeczna
(4)
Planowanie strategiczne
(4)
Polska
(4)
Poradnictwo zawodowe
(4)
Postawy
(4)
Rozwój zrównoważony
(4)
Sektor publiczny
(4)
Szpitale
(4)
Uczenie się
(4)
Zarządzanie publiczne
(4)
Zdolności
(4)
Administracja samorządowa
(3)
Asertywność
(3)
Bezpieczeństwo informacyjne
(3)
Bezpieczeństwo publiczne
(3)
Biblioteki publiczne
(3)
Temat: dzieło
Fenomen partycypacji pracowniczej w nurcie przemian stosunków pracy
(1)
Kierowanie w kulturze
(1)
Oblicza kryzysu (Warszawa ; 2016)
(1)
Usługi społeczne we współczesnej polityce społecznej
(1)
Temat: czas
2001-
(149)
1901-2000
(17)
1989-2000
(15)
1945-1989
(3)
1989-
(2)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(65)
Bolonia (Włochy)
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Gdynia (woj. pomorskie)
(1)
Gmina Kalwaria Zebrzydowska (woj. małopolskie, pow. wadowicki)
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Niemcy
(1)
Powiat lęborski (woj. pomorskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szprotawa (woj. lubuskie, pow. żagański, gm. Szprotawa)
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(77)
Artykuł problemowy
(73)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(29)
Podręcznik
(29)
Artykuł z czasopisma fachowego
(28)
Artykuł fachowy
(25)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(22)
Czasopismo fachowe
(22)
Czasopismo pedagogiczne
(22)
Czasopismo polskie
(22)
Praca zbiorowa
(20)
Opracowanie
(19)
Poradnik
(19)
Artykuł z czasopisma naukowego
(15)
Monografia
(9)
Artykuł przeglądowy
(8)
Poradniki
(8)
Raport z badań
(8)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(7)
Materiały pomocnicze
(5)
Scenariusz zajęć
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Recenzja naukowa
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Publikacje
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Wzory dokumentów
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Kalendarium
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Programy nauczania
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Raport z czasopisma socjologicznego
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Statut
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(181)
Edukacja i pedagogika
(97)
Socjologia i społeczeństwo
(30)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(25)
Psychologia
(21)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(17)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(16)
Informatyka i technologie informacyjne
(8)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(7)
Nauka i badania
(7)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Media i komunikacja społeczna
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Hobby i czas wolny
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Transport i logistyka
(3)
Historia
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
970 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
E-book
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Celem przygotowanego podręcznika jest zaprezentowanie najważniejszych zasad oraz technik marketingowych służących zwiększaniu skuteczności działania przedsiębiorstwa na rynku. Przesądziło to o treści podręcznika, w którym definiowane koncepcje, strategie oraz trendy zostały zilustrowane wieloma przykładami praktycznymi. Ich zadaniem jest ułatwienie rozumienia zasad marketingu, a zarazem pobudzenie do kreowania własnych rozwiązań. W naszym przekonaniu zawarte w podręczniku treści mogą być użyteczne zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, także technicznych, humanistycznych i artystycznych, jak i dla osób działających w praktyce, czyli pracowników przedsiębiorstw oraz instytucji. Rozdział pierwszy prezentuje istotę oraz genezę marketingu, a także marketing jako koncepcję zarządzania przedsiębiorstwem, wskazując również na kierunki rozwoju. W rozdziale drugim przedstawiono odrębności marketingu w odniesieniu do podstawowych rynków, a mianowicie rynku dóbr konsumpcyjnych, rynku instytucjonalnego, sektora usług i organizacji non profit. Rozdział trzeci zawiera rozważania na temat procesu tworzenia i wdrażania strategii marketingowych, jest wzbogacony klasyfikacją i oceną różnych typów strategii. Kontynuacja tej problematyki, odniesiona do strategii konkurowania oraz budowania przewagi konkurencyjnej z uwzględnieniem modelu M. Portera, stanowi treść rozdziału czwartego. Istotą marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem jest wiedza na temat zachowań konsumentów oraz segmentów rynkowych. W rozdziale piątym scharakteryzowano zachowania konsumentów, omówiono proces decyzyjny na różnych rynkach, krytycznie opisano trendy zachowań konsumentów, a także odwołano się do ekonomii behawioralnej i wyników badań neuromarketingowych. W rozdziale szóstym przedstawiono istotę oraz kryteria segmentacji, a także ich znaczenie w pozycjonowaniu produktów i marek. Rozdział siódmy poświęcono omówieniu metod badania potrzeb oraz zachowań konsumentów. Wiedząc, że konsumenci są w centrum zainteresowania marketingowego przedsiębiorstwa, przybliżono sposoby pozyskiwania informacji oraz metody badań ilościowych i jakościowych. W rozdziale ósmym zaprezentowano zagadnienia związane z produktem, cyklem jego życia, zarządzaniem portfelem produktów, zadaniami menedżera produktu, strategią wprowadzania nowego produktu na rynek oraz strategią opakowania. Rozdział dziewiąty skupia uwagę Czytelnika na sposobach budowania pozycji marki oraz zarządzania wizerunkiem przedsiębiorstwa. W rozdziale dziesiątym opisano strategie cenowe, wskazując na znaczenie wartości w procesie budowania oferty przedsiębiorstwa. Kolejny, jedenasty rozdział zawiera rozważania na temat zarządzania dystrybucją. Obok treści związanych ze strategią dystrybucji pokazano trendy, które są obserwowane w tym obszarze. Rozdziały dwunasty i trzynasty przedstawiają sposoby i formy komunikacji. W pierwszym z nich skoncentrowano się na wyjaśnieniu form i narzędzi komunikacji masowej, a w drugim przedstawiono sposoby komunikacji bezpośredniej. Podstawą działań operacyjnych przedsiębiorstwa jest z reguły plan marketingowy. Rozdział czternasty zawiera omówienie procedury, etapów oraz struktury planu marketingowego w przedsiębiorstwie. W rozdziale końcowym, piętnastym, wskazano na istotę i znaczenie kontroli działalności marketingowej ze szczególnym uwzględnieniem pomiaru wyników i audytu marketingowego oraz organizacyjnych aspektów kontroli marketingu. Wychodząc z założenia, że przygotowany podręcznik ma służyć zdobywaniu wiedzy z zakresu marketingu oraz umiejętności jej praktycznego wykorzystania, na końcu każdego z rozdziałów zawarto pytania oraz zadania do samodzielnego rozwiązania. Duża część proponowanych zadań może być wykonywana w zespołach, co ma służyć zdobywaniu kwalifikacji w zakresie pracy grupowej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Prezentowana monografia odzwierciedla swoistą wieloaspektowość problematyki gospodarowania kapitałem ludzkim. Ma charakter interdyscyplinarny, zawiera bowiem rozważania prowadzone na gruncie ekonomii oraz nauk o zarządzaniu i jakości. W pierwszym przekroju w prezentowanej monografii dominują rozważania dotyczące rynku pracy – mechanizmu koncentracji popytu i podaży pracy. W drugim przekroju skoncentrowano się w monografii na wybranych zagadnieniach zarządzania kapitałem ludzkim w sektorze publicznym. Istotne miejsce w monografii zajmują zagadnienia odpowiedzialnego bądź nieodpowiedzialnego zachowania organizacji w kontekście ujawniających się dysfunkcji i patologii środowiska pracy. Wspomniane zagadnienia wyznaczają strukturę rozprawy, którą tworzy 20 rozdziałów zamkniętych w trzech przywołanych grupach tematycznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Dlaczego audyt wewnętrzny nie zawsze osiąga swoje cele? Czy jedynym powodem może być niechęć audytowanych? A może skuteczność audytu wewnętrznego zależy także od wiedzy oraz umiejętności audytowanych i zarządzających organizacją? Jak audytowani reagują na audyt wewnętrzny? Jakie oczekiwania mają audytorzy wewnętrzni? Na te i inne pytania odpowiedzi można znaleźć w monografii. Przyjmując za motto frazę „audyt wewnętrzny tworzą ludzie”, Autorka analizuje kwestię skuteczności audytu wewnętrznego i uwzględnia jego społeczny kontekst. Podstawą analizy są jakościowe badania empiryczne wykorzystujące różne techniki gromadzenia danych, przede wszystkim wywiady z65 audytorami wewnętrznymi, audytowanymi oraz zarządzającymi organizacjami z sektorów publicznego i prywatnego. W prezentowanej monografii Autorka charakteryzuje wiedzę, umiejętności, postawy oraz oczekiwania audytorów wewnętrznych, audytowanych i zarządzających organizacjami z punktu widzenia skuteczności audytu wewnętrznego. Przedstawia wyniki badań, z których wynika, że ważnymi czynnikami skuteczności audytu wewnętrznego są: wsparcie zarządzających (materialne i niematerialne) dla audytu wewnętrznego, rozumienie audytu wewnętrznego, a także relacje między grupami uczestniczącymi w audycie wewnętrznym. Podsumowaniem publikacji może być wypowiedź jednego z badanych audytorów wewnętrznych: „skuteczny audyt wewnętrzny to są ludzie [...]. To stwierdzenie tak oczywiste, że często [...] zapominane przez większość zainteresowanych”.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Monografia zawiera artykuły z obszaru nauk o zarządzaniu i jakości, przygotowane przez badaczy wywodzących się z głównych ośrodków naukowych w kraju. Składa się z dwudziestu tekstów, w których omówiono bieżące kwestie dotyczące zarządzania przedsiębiorstwem – zarówno z perspektywy teorii, jak i praktyki. Z punktu widzenia zawartości merytorycznej w książce wyodrębniono trzy części. Pierwsza jest poświęcona tematyce zarządzania procesowego. Druga obejmuje opracowania z dziedziny zarządzania projektami. W ostatniej części zostały zaprezentowane współczesne wyzwania stojące przed osobami zarządzającymi ryzykiem w przedsiębiorstwach. Wierzymy, że publikacja zwróci Państwa uwagę, gdyż poruszono w niej jeszcze mało rozpoznane problemy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem i może stanowić inspirację do dalszych badań. Ewa Sońta-Drączkowska, Izabela Bednarska-Wnuk
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
W swoich założeniach Przemysł 4.0 integruje ludzi oraz sterowane cyfrowo maszyny z Internetem i technologiami informacyjnymi. Z perspektywy zarządzania kapitałem ludzkim celem podejmowanych działań nie ma być zastępowanie ludzi przez roboty, ale tworzenie lepszych miejsc pracy, w których pracownikom dzięki nowym rozwiązaniom technologicznym oferowane są bardziej elastyczne warunki pracy, większe wsparcie organizacyjne i lepsze możliwości rozwojowe. Głównym celem monografii jest zidentyfikowanie – z perspektywy menedżerskiej – zasadniczych wyzwań, jakie pojawiają się w zarządzaniu kapitałem ludzkim 4.0 w zakresie jego poszczególnych subfunkcji oraz szeroko rozumianych kompetencji pracowników. Dodatkowym zamierzeniem autorów jest zaprezentowanie wyników badań teoretycznych i empirycznych oraz podzielenie się zgromadzonymi doświadczeniami.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Rozważania zawarte w monografii potwierdzają, jak trudne i wymagające, ale zarazem pełne możliwości i inspirujące jest zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacjach zróżnicowanych kulturowo. Choć termin ten nie pojawia się expressis verbis w tytułach, to odwołania do niego stanowią istotę każdego omawianego aspektu we wszystkich rozdziałach. Czym jest bowiem na przełomie drugiej i trzeciej dekady XXI wieku zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie wiedzą w organizacjach międzynarodowych, postawy menedżerów w zespołach zróżnicowanych kulturowo i ich świadomość różnorodności, społeczna odpowiedzialność biznesu i psychologiczna mobilność pracowników, jak nie inwestycją w ludzi – pracowników różnych obszarów organizacji i menedżerów różnych szczebli.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Nowoczesne trendy w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw to druga monografia stanowiąca zbiór artykułów nadesłanych na IV Ogólnopolską Konferencję Naukową Studenckiego Koła Naukowego Zarządzania Łańcuchem Dostaw – SKN SCM, działającego przy Katedrze Logistyki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Tematyka publikacji skupiona jest na trendach, jakie coraz mocniej widoczne są w praktyce gospodarczej. Autorzy pokazali wybrane zagadnienia związane z nowoczesnymi technologiami oraz zrównoważonym rozwojem. Są to dwa trendy, które wyznaczają obecnie kierunki działania dla współczesnych łańcuchów dostaw oraz firm logistycznych. Takie kwestie, jak robotyzacja czy gospodarka cyfrowa to coraz ważniejsze elementy codzienności gospodarczej, a przewidywania związane z dalszym ich rozwojem utwierdzają w przekonaniu, że jest to kluczowy obszar analizy zarówno dla naukowców, jak i praktyków. Drugim wspomnianym zagadnieniem jest zrównoważony rozwój i związane z nim wyzwania, przed jakimi stoją zarządzający łańcuchami dostaw, ale i możliwości budowania przewagi konkurencyjnej. Wartością publikacji są artykuły studentek i studentów, którzy stawiają pierwsze kroki w świecie nauki. Monografia adresowana jest do adeptów kierunków ekonomicznych, przedstawicielek oraz przedstawicieli kół naukowych zajmujących się problematyką łańcucha dostaw oraz logistyki, a także do wszystkich, którzy śledzą bieżące trendy w gospodarce.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Materiały dydaktyczne dla studentów kierunku zarządzanie ryzykiem finansowym i źródło wiedzy dla każdego zainteresowanego tytułową tematyką. Zawiera podstawy teoretyczne, przykłady i zadania dotyczące: zarządzania ryzykiem kredytowym, modelu podejmowania decyzji kredytowych, wykorzystania coachingu w oddziale banku detalicznego, zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie niefinansowym, wartości pieniądza w czasie, rynku kapitałowego, roli obligacji w ograniczaniu ryzyka, analizy akcji, teorii portfela papierów wartościowych, instrumentów pochodnych w zarządzaniu ryzykiem, kosztu kapitału i dźwigni finansowej w przedsiębiorstwie, oceny opłacalności inwestycji rzeczowych oraz opcji rzeczowych. Zespół autorski tworzą badacze i dydaktycy Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz praktycy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Samorząd terytorialny w Polsce znajduje się w fazie modernizacji i dostosowania do wyzwań globalnych i integracji europejskiej. Ponadto ograniczone możliwości finansowe, organizacyjne, techniczne i ludzkie samorządów terytorialnych, w stosunku do skali potrzeb i konieczności rozwiązywania coraz bardziej złożonych problemów lokalnych, powodują, że muszą one (powinny) poszukiwać rozwiązań integrujących różnych uczestników życia społeczno-gospodarczego. Problematyka publikacji koncentruje się wokół zagadnień współpracy i konkurencji międzysamorządowej i międzysektorowej w polskich gminach. Rozważania i wnioski oparto na szerokich studiach empirycznych i literaturowych oraz wynikach obszernych badań ankietowych zrealizowanych w polskich gminach. Tym samym monografia wzbogaca, nadal skromną mimo wagi zagadnienia, wiedzę na temat współpracy gmin z przedstawicielami innych sektorów. Książkę w szczególności poleca się osobom zainteresowanym problematyką samorządu terytorialnego oraz współpracy i konkurencji międzysektorowej. To kompendium wiedzy adresowane jest do szerokiego grona odbiorców: studentów, pracowników naukowych, pracowników administracji publicznej, a także przedstawicieli wszystkich sektorów współpracujących (konkurujących) z polskimi gminami.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Publikacja stanowi ważny wkład w rozwój praktyki gospodarczej. Zawiera zestawienie istotnych metod i technik zarządzania organizacjami w sekwencji – od teorii do praktyki i od praktyki do teorii. Takie dwukierunkowe podejście zachęca do sięgania po literaturę przedmiotu, aby dociekać, badać, konsultować, czerpać wiedzę z publikacji takich, jak ta. Czytelnik może w ten sposób poznać istotne oraz potrzebne do zarządzania organizacją idee, pomysły i adekwatne rozwiązania. Książka jest interesującą lekturą zarówno dla osób rozpoczynających przygodę z zarządzaniem organizacją, jak i dla wieloletnich menedżerów. Patrząc okiem laika, może być czasami niezrozumiała, ale dla tych, którzy chcą poznać wybrane metody i techniki zarządzania, stanowi źródło inspiracji do poszerzania wiedzy tematycznej. Składa się z trzech części dotyczących problemów, procesów, systemów i podsystemów zarządzania, co jest ciekawą formą wprowadzenia do analizy porównawczej własnych doświadczeń każdego kierownika, menedżera czy osoby odpowiedzialnej za realizację celu. Polecam tę publikację każdemu, ponieważ skłania do refleksji na temat zmieniającego się świata i uczy nowych metod radzenia sobie z tą zmiennością. Szczególnie warto ją zaproponować studentom kierunków menedżerskich, ponieważ niebawem będą przyszłymi menedżerami, a także kierownikom, bowiem na co dzień prowadzą organizacje do celu, czyli do zaplanowanego sukcesu. Piotr Maciejewski kierownik magazynów WKiZB S.A. koordynator magazynów Grupy Atlas sp. z o.o.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Katedra Gospodarki Regionalnej Wydziału Ekonomii, Zarządzania i Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu zorganizowała kolejną konferencję naukową pt. „Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce”. Była to XXII konferencja, która odbyła się w dniach 17-19 września 2014 r. w hotelu „Chata za wsią” w Mysłakowicach koło Jeleniej Góry. Konferencja miała wyjątkowo uroczysty charakter, ponieważ połączona była z obchodami 30-lecia kierowania Katedrą Gospodarki Regionalnej przez Panią Profesor Danutę Strahl. Przewodniczącą Komitetu Naukowego Konferencji była prof. dr hab. Danuta Strahl, Zastępcą Przewodniczącej prof. UE dr hab. Ryszard Brol. W konferencji uczestniczyło ponad 110 osób, wygłaszający referaty i prezentujący postery reprezentowali blisko 40 ośrodków naukowych i instytucji z kraju i zagranicy. Konferencja współfinansowana była ze środków budżetu województwa dolnośląskiego. Tematyka konferencji obejmowała następujące obszary: rozwój lokalny i regionalny; gminne, powiatowe i wojewódzkie zarządzanie rozwojem lokalnym i regionalnym; metody ilościowe w badaniach regionalnych; wielopoziomowe zarządzanie rozwojem; partnerstwo w rozwoju lokalnym i regionalnym; promocja i rozwój województwa dolnośląskiego. Jednym z głównych celów konferencji była prezentacja osiągnięć i wymiana doświadczeń z zakresu teorii i praktyki gospodarki lokalnej i regionalnej. Organizowana od 1992 r. konferencja stanowi forum dyskusyjne o wieloletniej tradycji służące podsumowaniu obecnego stanu wiedzy, rozwiązywaniu najważniejszych aktualnych problemów gospodarki lokalnej i regionalnej oraz poszukiwaniu i wskazywaniu dalszych kierunków badań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Kryzys jest pojęciem wieloznacznym i w różnej formie towarzyszy rozwojowi ludzkości od początku jej dziejów. Z perspektywy makroekonomicznej kryzys jest naturalną fazą cyklu koniunkturalnego, która przejawia się przede wszystkim spadkiem produktu krajowego brutto i wzrostem bezrobocia, które są zwykle naturalną konsekwencją nadprodukcji lub nadmiernego zadłużenia. Kryzysy ekonomiczne, w odróżnieniu od nadzwyczajnych sytuacji kryzysowych, charakteryzują się nieuchronnością i cyklicznością występowania, co pozwala przedsiębiorstwom na podejmowanie długookresowych decyzji i działań wyprzedzających zgodnie ze współczesną zasadą proaktywnej orientacji w zarządzania strategicznym. Dotyczyć to może również strategii logistycznych, w ramach których skoordynowany zestaw długookresowych decyzji i działań wspomaga osiąganie celów strategicznych przedsiębiorstw zorientowanych na przetrwanie, a nawet wykorzystanie recesji na zdobycie przewagi konkurencyjnej. Okazją do przedyskutowania doświadczeń oraz uporządkowania wiedzy na temat roli strategii i logistyki przedsiębiorstw w warunkach globalnego kryzysu finansowego ostatnich lat była piąta ogólnopolska konferencja naukowa zorganizowana przez pracowników Katedry Zarządzania Strategicznego i Logistyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Treść artykułów zamieszczonych w niniejszym tomie koncentruje się wokół trzech obszarów tematycznych. Są nimi: 1. Realizacja strategii logistycznych przedsiębiorstw i łańcuchów dostaw pod presją turbulentnego otoczenia. 2. Stan i tendencje w rozwoju usług transportu, spedycji i logistyki w warunkach spowolnienia gospodarczego. 3. Rola nowoczesnych metod zarządzania logistycznego w procesie redukcji kosztów i poprawie jakości obsługi klientów. Pierwszą część tomu poświęcono logistyce przedsiębiorstw i łańcuchom dostaw, którym coraz częściej przychodzi funkcjonować w warunkach dynamicznie zmieniającego się otoczenia, wymuszającego równie dynamiczną restrukturyzację w obszarze struktur, procesów, przyjmowanych rozwiązań organizacyjnych, technicznych i technologicznych. W opracowaniach zamieszczonych w tej części publikacji zwrócono szczególną uwagę na: możliwości konkurowania logistyką w warunkach kryzysu, logistyczne aspekty obrotu handlowego w sytuacjach kryzysowych gospodarki globalnej, rekonfiguracje międzynarodowych łańcuchów dostaw jako narzędzia zapobiegania kryzysom. W części tej znalazły się również artykuły dotyczące czynników determinujących sieciowość i ryzyko zakłóceń w łańcuchach dostaw, strategicznego partnerstwa w zarządzaniu relacjami z klientami, roli kart okresowej oceny dostawców w budowaniu współpracy między przedsiębiorstwami na rynku B2B. W drugiej części książki zamieszczono referaty, z których wyłania się obraz stanu i perspektyw rozwoju branży TSL w warunkach spowolnienia gospodarczego. Artykuły w niej zaprezentowane wskazują na sytuację transportu w dobie kryzysu, stan i tendencje w rozwoju międzynarodowych przewozów pasażerskich, przeobrażenia w funkcjonowaniu żeglugi kontenerowej, tendencje na rynku morskich przewozów ładunków chłodzonych i ich wpływ na chłodnicze łańcuchy dostaw, strategie logistyczne morskich globalnych operatorów kontenerowych w warunkach światowego kryzysu na rynkach towarowych i frachtowych. Nie pominięto także kolejowego transportu towarowego oraz tzw. dobrych praktyk, związanych z zarządzaniem gestią transportową. W dobie spowolnienia gospodarczego szczególnego znaczenia nabierają kwestie związane z tymi metodami i narzędziami zarządzania logistycznego, które sprzyjają redukcji kosztów, a jednocześnie nie pomijają satysfakcji klienta. Tym samym w trzeciej części niniejszego tomu znalazły się referaty odnoszące się do innowacyjności, roli narzędzi IT w logistycznych procesach decyzyjnych małych i średnich przedsiębiorstw, wykorzystania systemu informatycznej obsługi klienta w zarządzaniu przedsiębiorstwem, kontroli w procesie zarządzania popytem na produkty w łańcuchach dostaw, planowania sieci produkcyjnych małych i średnich przedsiębiorstw funkcjonujących w klastrach. Uwzględniono w niej rów (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Reagowanie na sytuacje kryzysowe związane z katastrofami naturalnymi, technicznymi i atakami terroryzmu jest domeną dynamicznie rozwijającej się w ostatnich latach logistyki w nietypowych zastosowaniach, w tym zwłaszcza logistyki humanitarnej i miejskiej. Niezależnie od chronicznego charakteru niektórych sytuacji kryzysowych w większości przypadków logistyka humanitarna polega na elastycznym reagowaniu na nagłe i trudne do przewidzenia zdarzenia, które wymagają podejmowania szeregu decyzji i działań o charakterze taktyczno-operacyjnym. Dodatkowym utrudnieniem przy podejmowaniu decyzji i działań logistycznych w nadzwyczajnych sytuacjach kryzysowych, poza presją czasu i ograniczeniami finansowymi, jest różnorodność interesariuszy akcji pomocowych, do których prócz organizacji humanitarnych należą: sponsorzy, rządy, media, służby mundurowe i wykonawcy usług logistycznych. Podobne trudności w procesie kształtowania i funkcjonowania logistyki miejskiej wynikają ze sprzeczności celów interesariuszy logistyki miejskiej, do których zalicza się mieszkańców, władze lokalne, wykonawców usług logistycznych oraz pozostałe podmioty gospodarcze. W wielu publikacjach słusznie zwraca się uwagę na brak profesjonalizacji decyzji i działań logistycznych podejmowanych przez władze miejskie oraz wolontariuszy z organizacji pomocowych, co wynika przede wszystkim z niedostatku odpowiednio przygotowanej kadry kierowniczej, ale również braku wypracowanych struktur organizacyjnych, procedur i nowoczesnych technologii teleinformatycznych, służących doskonaleniu systemów logistyki miejskiej i humanitarnej. Przewaga intuicyjnego sposobu podejmowania decyzji logistycznych i działanie w trudnych uwarunkowaniach infrastrukturalnych na obszarach zurbanizowanych lub dotkniętych katastrofami skutkuje często brakiem skuteczności i efektywności. Dlatego tematyka doskonalenia systemów logistyki miejskiej i humanitarnej z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju stała się jednym z głównych tematów obrad ogólnopolskiej konferencji naukowej, która po raz piąty została zorganizowana przez zespół pracowników Katedry Zarządzania Strategicznego i Logistyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Treść artykułów zamieszczonych w niniejszym tomie koncentruje się wokół dwóch obszarów tematycznych. Są nimi: 1. Logistyka miejska i usługi logistyczne w sektorze usług publicznych w warunkach ograniczeń budżetowych. 2. Zrównoważone łańcuchy dostaw i zielona logistyka w sytuacjach kryzysowych. W obszarze odnoszącym się do logistyki miejskiej i usług logistycznych realizowanych w sektorze publicznym szczególną uwagę zwrócono na: czynniki kształtujące poczucie jakości życia w mieście, które potraktowano jako przesłankę tworzenia polityki logistycznej miasta, innowacje w logistyce miejskiej, projekty logistyki miejskiej realizowane w warunkach ograniczeń budżetowych, zrównoważony transport publiczny, sposoby zarządzania miejskim transportem towarowym w kontekście budowania konsensusu pomiędzy zróżnicowanymi oczekiwaniami jego interesariuszy oraz kryteria kształtowania logistyki ostatniej mili i realne możliwości ich wykorzystania na obszarze największych aglomeracji w Polsce. W części pierwszej publikacji skoncentrowano się także na zagadnieniach związanych z zarządzaniem logistycznym w sytuacjach kryzysowych. Zaprezentowano istotę zarządzania zabezpieczeniem logistycznym w stanach nadzwyczajnych, metody zarządzania imprezami sportowymi w sytuacjach kryzysowych oraz outsourcing obsługi logistycznej szpitali w warunkach kryzysu. Globalizacja, dynamicznie zmieniające się otoczenie, nasilająca się fala kryzysów oraz towarzysząca tym zjawiskom wyczerpywalność zasobów naturalnych, a także degradacja środowiska powodują, że coraz większego znaczenia zaczynają nabierać koncepcje i działania koncentrujące się na osiąganiu celów ekonomicznych, przy jednoczesnym spełnieniu ograniczeń społecznych i środowiskowych. W części drugiej niniejszego tomu zwrócono uwagę na: rozwój ekologistycznych łańcuchów dostaw jako skutku kryzysów ekonomicznego i środowiskowego, zielony łańcuch dost (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Niniejsza monografia jest jednym z efektów doświadczeń zebranych w ramach projektu. Podczas jego realizacji, oprócz pozyskania wiedzy praktycznej, dokonano bowiem szeregu obserwacji i analiz o charakterze naukowym, odnoszących się do procesów komercjalizacji wiedzy, a także czynników z nimi powiązanych. Z tego powodu podjęto decyzję, że oprócz publikacji o charakterze poradnikowym – ściśle praktycznym – istnieje potrzeba przygotowania publikacji naukowej. Została ona zbudowana z dwóch części. W pierwszej zamieszczono rozdziały w sposób bezpośredni odnoszące się do uczelnianego scoutingu wiedzy, jego założeń oraz do wymagań ludzkich, merytorycznych, niezbędnych do skutecznego funkcjonowania. Część druga zawiera analizę uczelni wyższej jako specyficznego środowiska, w którym zachodzą procesy komercjalizacji wiedzy. Zrozumienie tych uwarunkowań stanowi punkt wyjścia do budowania rozwiązań opartych na scoutingu wiedzy i dostosowanych do wymagań konkretnej organizacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Podstawowym celem rachunkowości jednostek gospodarczych jest dostarczanie informacji użytkownikom wewnętrznym i zewnętrznym. Informacje te powinny odzwierciedlać realne procesy gospodarcze i rezultaty działalności, stanowiące podstawę do dokonywania ocen i podejmowania decyzji. Z tej perspektywy rachunkowość można postrzegać jako najważniejszy element systemu informacyjnego jednostek gospodarczych. Rachunkowość stanowi również podstawową bazę informacyjną dla controllingu. Rachunkowość zorientowana na controlling ma za zadanie informacyjne wspomaganie procesu podejmowania decyzji i oceny działalności poszczególnych jednostek organizacyjnych na poziomie całego przedsiębiorstwa. Takie ukierunkowanie rachunkowości zapewnia obsługę informacyjną wszystkich funkcji zarządzania: planowania, organizowania, motywowania i kontrolowania. Rola rachunkowości w systemie informacyjnym controllingu wynika z jej zadania, którym jest pomiar rezultatów działalności jednostki gospodarczej oraz poszczególnych ośrodków odpowiedzialności. Rezultaty tego pomiaru są prezentowane nie tylko w sprawozdaniach finansowych, ale także w wewnętrznych raportach sporządzanych okresowo oraz na bieżąco według potrzeb. Jakość informacji dostarczanych przez rachunkowość w dużym stopniu przesądza o skuteczności działań podejmowanych w ramach controllingu. Niniejszy zeszyt Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu jest poświęcony rachunkowości traktowanej jako podstawowy system informacyjny controllingu. Zaprezentowano w nim artykuły naukowe dotyczące różnych rodzajów i instrumentów controllingu. Ponadto część artykułów porusza zagadnienia teoretyczne dotyczące koncepcji, zasad i procedur przetwarzania informacji w systemie rachunkowości, część zaś prezentuje problemy wdrażania controllingu oraz przykłady praktycznego zastosowania tego systemu w różnych organizacjach – nie tylko sektora prywatnego, ale też publicznego. Pragniemy wyrazić nadzieję, że publikowane opracowania przyczynią się do doskonalenia sposobu przetwarzania informacji w systemie rachunkowości, mającej pełnić ważną funkcję zasilania informacyjnego controllingu. Edward Nowak, Piotr Bednarek
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Prezentowana publikacja pt. Wybrane problemy zarządzania i finansów - studia przypadków zawiera 14 studiów przypadku (case study) z zarządzania i finansów. Studium przypadku jest to opis badanego obiektu (zjawiska, procesów) w określonych warunkach, miejscu i czasie. Współcześnie jedną z głównych metod wykorzystywanych w naukach o zarządzaniu jest właśnie metoda case study, a w USA i Wielkiej Brytanii jest to metoda wręcz dominująca. Polega ona na analizowaniu i omawianiu prawdziwych (lub prawdopodobnych) sytuacji, uczy podejmowania decyzji gospodarczych w konkretnych uwarunkowaniach i konsekwencji tych decyzji dla przedsiębiorstwa. Głównym celem stawianym publikacji jest uzupełnienie luki na rynku wydawniczym w zakresie zwartych pozycji zawierających studia przypadków z obszaru nauk o zarządzaniu i finansach. W literaturze fachowej możemy spotkać się tylko z kilkoma publikacjami o zasięgu ogólnokrajowym, a także z niewieloma publikacjami wydanymi przez wydawnictwa o zasięgu lokalnym przed prawie dziesięcioma laty. Zaprezentowane przypadki można pogrupować według problemów, jakich dotyczą. Pierwsza grupa odnosi się do zagadnień zarządzania strategicznego i marketingowego. Kolejne dotyczą zarządzania i rachunkowości w przedsiębiorstwie. Następna grupa omawia problemy zarządzania personelem, a ostatnia koncentruje się na problemach zarządzania miastem, regionem i w administracji publicznej. Autorzy wyrażają przekonanie, że prezentowana publikacja, zawierająca studia przypadków opisujące rzeczywiste sytuacje gospodarcze i przedsiębiorstwa, będzie wykorzystywana w procesie nauczania w wyższych szkołach w Polsce na kierunkach ekonomicznych i zarządzania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Badania jakości życia mają długą historię zapoczątkowaną przez rozważania nad tą kategorią przez greckich filozofów. Jednakże o powszechnym zainteresowaniu analizami jakości życia można mówić dopiero od lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku, gdy pojęcie jakości życia pojawiło się jako alternatywa dla dominującego celu rozwoju społecznego, jakim był wzrost dobrobytu ekonomicznego. Znaczenie prac badawczych dotyczących jakości życia wzrosło szczególnie w ostatnich trzydziestu latach, czego wyrazem są priorytety badawcze instytucji Unii Europejskiej (zwłaszcza Biura Statystycznego UE – Eurostatu) oraz organizacji międzynarodowych (przede wszystkim Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju – OECD, Banku Światowego oraz Organizacji Narodów Zjednoczonych). Poprawa jakości życia Polaków, poprzez zapewnienie stabilnego i wysokiego wzrostu gospodarczego, jest także głównym celem polskiej Długookresowej strategii rozwoju kraju do 2030 r. oraz Średniookresowej strategii rozwoju kraju 2020. W Polsce problematyka jakości życia była przedmiotem wielu prac zarówno teoretycznych, jak i aplikacyjnych od kilkudziesięciu lat. Do dzisiaj brak jest jednak działań zmierzających do integracji środowiska polskich naukowców zajmujących się problematyką jakości życia. Lukę tę wypełnia ogólnopolska konferencja naukowa Paradygmaty badawcze jakości życia w ekonomii, zarządzaniu i psychologii, zorganizowana przez Katedrę Statystyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Urząd Statystyczny we Wrocławiu w dniach 25-26 kwietnia 2017 r. Celem konferencji była nie tylko prezentacja wyników badań w obszarze jakości życia, ale także wymiana poglądów i dyskusja nad kierunkami i perspektywami przyszłych badań jakości życia w Polsce. Na konferencji wygłoszono kilkadziesiąt referatów naukowych, których tematyka obejmowała szerokie spektrum zagadnień związanych z jakością życia. Referaty te zostały zakwalifikowane do druku w postaci trzech monografii oraz artykułów w Pracach Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Pojęcie jakości życia stosowane jest w różnych dyscyplinach badawczych, takich jak ekonomia, psychologia, filozofia czy też nauki medyczne, z których każda ma swoje tradycje. Chociaż do dzisiaj nie wypracowano jednej, uniwersalnej definicji tej kategorii, w każdej z dyscyplin badawczych stajemy przed problemem, jak mierzyć jakość życia. Jakość życia może być wynikiem zarządzania, rozumianym jako świadome kształtowanie, poszukiwanie, aranżacja innego sposobu życia. W niniejszej monografii znalazły się artykuły, powstałe na podstawie referatów wygłoszonych w trakcie konferencji, związane tematycznie z pomiarem jakości życia i zarządzaniem nią. Ewa Frątczak, Tomasz Panek, Teresa Słaby
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Zasadniczym celem pracy jest ustalenie wpływu zarządzania talentami na orientację na uczenie się przedsiębiorstw. Jego realizacja wymagała opracowania spójnych koncepcji obu zagadnień oraz ich empirycznej weryfikacji. Autorka ocenia programy i procesy zarządzania talentami w Polsce, zajmuje się problemem modelowania organizacji uczącej się oraz przedstawia wyniki swoich badań.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej