Form of Work
E-booki
(6)
IBUK Libra
(6)
Author
zbiorowa Praca
(3)
Dziechciarz Józef
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(1)
Sobocińska Magdalena
(1)
Włoch Renata
(1)
Śledziewska Katarzyna
(1)
Year
2020 - 2022
(2)
2010 - 2019
(4)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
6 results Filter
E-book
In basket
W bieżącym numerze czasopisma „Informatyka Ekonomiczna” znajdziecie Państwo zbiór artykułów naukowych będących wynikiem badań teoretycznych i praktycznych związanych z szeroko rozumianym wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań informatycznych na potrzeby zarządzania. Tłem rozważań jest technologia odgrywająca rolę wspomagającą względem procesów biznesowych i pozwalająca na bardziej skuteczne i optymalne podejmowanie decyzji. Autorzy artykułów ukierunkowali swoje badania na nowe trendy w obszarze systemów informatycznych. Uwaga została zwrócona między innymi na zbiór dobrych praktyk we wdrażaniu IT, globalizację wynikającą z rozwoju nowych technologii, takich jak big data, analitykę biznesową, ewolucję podejścia do sieci neuronowych czy przeobrażanie się systemów ERP w kierunku ERP IV. Wciąż aktualnym tematem jest zgodność systemów informatycznych z wymaganiami GDPR (RODO). W publikacji znalazły się również opracowania bazujące na badaniach empirycznych. Autorzy analizowali postrzeganie pracy informatyka oraz pojęcia innowacyjności z punktu widzenia studentów kierunków ekonomicznych. Mamy nadzieję, że niniejszy numer czasopisma będzie ciekawą lekturą i przyczyni się do zainspirowania Czytelników do własnych badań i przemyśleń we wskazanych obszarach tematycznych. Tomasz Turek
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Mamy przyjemność zaprezentować kolejny numer „Informatyki Ekonomicznej”. Dzięki składanym przez autorów cennym naukowo tekstom, jak również coraz szerszej rzeszy czytelników nasze czasopismo rozwija się, uzyskując pozytywne oceny podczas akredytacji oraz ewaluacji. W każdym zeszycie przedstawiamy wyniki badań, przemyślenia oraz propozycje autorów będących przedstawicielami różnych ośrodków naukowo-badawczych, w których realizowane są projekty badawcze z obszaru rozwoju oraz zastosowań ekonomicznych technologii informacyjno-komunikacyjnych. Wśród autorów niniejszego zeszytu znalazły się osoby reprezentujące tak renomowane uczelnie, jak: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Politechnika Częstochowska czy Uniwersytet Szczeciński. Kilka z przedłożonych artykułów napisanych zostało we współpracy z praktykami biznesowymi, których doświadczenia i poglądy podnoszą walory aplikacyjne oraz badawcze naszej publikacji. Należy również podkreślić, że nie wszystkie nadesłane do wydawnictwa opracowania spełniają wymogi formalno-merytoryczne, co jeszcze bardziej podnosi znaczenie i wartość artykułów zawartych w prezentowanym opracowaniu. Wszystkie przysyłane przez autorów teksty poddawane są szczegółowej recenzji przez dwóch niezależnych recenzentów, którzy zgodnie z procedurą wydawniczą nie mogą znać autorów ocenianych prac. Obecnie w naszym czasopiśmie w wyniku wieloetapowej oraz surowej pod względem formalnym i merytorycznym weryfikacji przyjmowanych jest do druku około 25% nadesłanych referatów. Jako redaktor niniejszego wydania pragnę podziękować wszystkim autorom, którzy zechcieli się podzielić swoimi doświadczeniami oraz poglądami. Ponadto składam podziękowanie recenzentom za wnikliwe i rzeczowe oceny artykułów. Iwona Chomiak-Orsa
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja opisuje zmiany związane z transformacją cyfrową zachodzące w obszarze funkcjonowania rynku, produkcji, konsumpcji, pracy i państwa nowej generacji z perspektywy ekonomii i socjologii. Wychodząc od określenia „przemysł 4.0”, obejmującego sztuczną inteligencję, Big Data, Internet Rzeczy, algorytmizację, automatyzację, komunikowanie się maszyn i in. autorki przybliżają główne obszary gospodarki cyfrowej: rynek 4.0, produkcję 4.0, konsumpcję 4.0, globalizację 4.0, a także państwo 4.0. Omawiają specyfikę nowego, sieciowego (nielinearnego) modelu biznesowego. Zwracają uwagę na wpływ procesów platformizacji i automatyzacji na konsumpcję i rynek pracy oraz na zmiany zachodzące w sposobie funkcjonowania państwa w wyniku wdrażania nowych technologii. Podkreślają również znaczenie nowych technologii, a zwłaszcza nowych modeli biznesowych, dla procesów globalizacji, głównie w jej wymiarze gospodarczym. Każdy z rozdziałów kończy się krótkim podsumowaniem omawiającym ewolucję opisywanego obszaru od poziomu 1.0, odpowiadającego pierwszej rewolucji technologicznej i przemysłowej, do poziomu 4.0, wyłaniającego się w rezultacie dokonującej się właśnie czwartej rewolucji. Znakomite źródło wiedzy na temat transformacji cyfrowej, związanych z nią korzyści i zagrożeń. Książka adresowana do badaczy, decydentów, przedsiębiorców, pracowników, edukatorów i konsumentów. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). The publication describes the changes related to digital transformation in the functioning of the markets, production, consumption, work and the new generation state from the perspective of economics and sociology. Starting with the definition of “industry 4.0”, which encompasses artificial intelligence, Big Data, the Internet of Things, advanced algorithms, automatization and machine to machine communication, the authors outline the main fields of digital industry. They discuss the specificity of the new network business model and emphasise the influence of platformization and automatization on consumption and the job market and on changes in the functioning of states, resulting from the implementation of new technologies. They also underline the importance of new technologies in globalisation processes.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem monografii jest przedstawienie, jakie zmiany zachodzą w badaniach marketingowych pod wpływem rozwoju technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Wskazano w niej nowe podejścia, metody i techniki badawcze, takie jak Google Analytics, strategie analityczne odnoszące się do big data, sztuczne sieci neuronowe czy badania neuromarketingowe. Zwiększająca zasięg penetracja Internetu, rozwój społeczeństwa sieci i gospodarki sieciowej stwarzają wiele implikacji dla zarządzania wiedzą i sprawiają, że bardzo wiele projektów badawczych immanentnie związanych jest z nowymi mediami. Autorzy w swoich tekstach dowodzą, iż dokonująca się dzięki technologiom cyfrowym transformacja danych pozyskanych z rynku w informacje pozwala na coraz trafniejsze antycypowanie zachowań podmiotów rynkowych, szczególnie konsumentów, co w konsekwencji służy zwiększaniu skuteczności i efektywności działań marketingowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W czterdziestym ósmym numerze czasopisma „Ekonometria” opublikowano dzie¬sięć artykułów. Pierwsza praca, autorstwa Macieja Beręsewicza i Marcina Szymko¬wiaka, dotyczy możliwości wykorzystania big data w statystyce publicznej. Artykuł Łukasza Skowrona obrazuje wpływ szerokości skali na miary dopasowania modelu ścieżkowego. Tomasz Bartłomowicz prezentuje wpływ układu badania na pomiar preferencji konsumentów z wykorzystaniem metody Maximum Difference Scaling. Wykorzystanie regresji logistycznej w analizie danych symbolicznych interwało¬wych jest tematem pracy Marcina Pełki. Kolejna autorka, Alicja Grześkowiak, anali¬zuje, z wykorzystaniem technik wizualizacji, opinie polskich pracodawców o umie-jętnościach absolwentów. Artur Wołkowicz prezentuje propozycję wykorzystania modeli ekonometrycznych do sterowania procesami technologicznymi. W swoim artykule Maciej Oesterreich przeprowadził statystyczną analizę wpływu rozmiesz-czenia luk niesystematycznych na poziom błędów prognoz w szeregach czasowych z wahaniami sezonowymi. Analizę rynku ubezpieczeń na podstawie scoringu z wy-korzystaniem metody ważonych k najbliższych sąsiadów oraz wielowymiarowym kryterium doboru zmiennych zaprezentował Mariusz Kubus. Praca Anny Czapkie¬wicz i Pawła Jamera dotyczy dynamiki zależności Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych z innymi rynkami finansowymi. Ostatni artykuł, Pawła Kowalika, zawiera ocenę poziomu rozwoju gospodarczego i powiązań z zagranicą krajów na przykładzie członków NAFTA. Józef Dziechciarz
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Jak wszystkie wcześniejsze numery czasopisma „Informatyka Ekonomiczna”, również ten ma unikatowy charakter. Główną przesłanką opracowania niniejszego numeru była chęć zaprezentowania szerokiego spektrum poglądów oraz przemyśleń Autorów, wynikających z doświadczeń zdobytych przez nich w trakcie wieloletniej praktyki związanej z tworzeniem, doskonaleniem oraz implementacją nowoczesnych technologii w organizacjach. Redaktor naukowy niniejszego numeru pragnie podziękować wszystkim Autorom, którzy zechcieli podzielić się swoimi doświadczeniami i opiniami. Ponadto składa podziękowania recenzentom za wnikliwe i rzeczowe oceny przedkładanych prac. Iwona Chomiak-Orsa
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again