Forma i typ
Artykuły
(13)
Publikacje naukowe
(12)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
zbiorowa Praca
(3)
Baluch Alicja (1944- )
(1)
Bartkowiak Kinga
(1)
Danilewicz Wioleta Teresa
(1)
Drążkowski Dariusz
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gulczyńska Anita
(1)
Jadwiżyc Marcin
(1)
Korzeniecka-Bondar Alicja
(1)
Kurkowska Agnieszka
(1)
Matyjewicz Marek (1972- )
(1)
Nalaskowski Aleksander (1957- )
(1)
Pietrzak-Płachta Iwona
(1)
Pilarska Justyna
(1)
Piątkowski Krzysztof (psychologia)
(1)
Rutkowski Mateusz
(1)
Siemionow Justyna
(1)
Szarota Zofia
(1)
Szwedo Jakub
(1)
Wilk Teresa (pedagog)
(1)
Wojciechowska Zuzanna
(1)
Włodarczyk Ewa (pedagog)
(1)
Śliwerski Wojciech
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(16)
angielski
(3)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Przestrzeń
(8)
Przestrzeń publiczna (urbanistyka)
(7)
Pedagogika społeczna
(5)
Miasta
(3)
Społeczności lokalne
(3)
Aktywizacja społeczna
(2)
Kultura masowa
(2)
Rewitalizacja
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Animacja kultury
(1)
Antropologia literatury
(1)
Bachelard, Gaston (1884-1962)
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dzieci
(1)
Dziedzińce i podwórza
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kultura szkoły
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Mendel, Maria (1960- )
(1)
Miejsce znaczące
(1)
Monografia
(1)
Młodzież niedostosowana społecznie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Odpoczynek
(1)
Odpowiedzialność społeczna
(1)
Organizacja
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pomieszczenia dydaktyczne
(1)
Praca społeczne
(1)
Projektowanie wnętrz
(1)
Proksemika
(1)
Przyroda (przedmiot szkolny)
(1)
Psychologia głębi
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjologia edukacji
(1)
Spostrzeganie
(1)
Studenci
(1)
Szkoły (budynki)
(1)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Tematy i motywy
(1)
Wielojęzyczność
(1)
Wielokulturowość
(1)
Zarządzanie czasem
(1)
Zdolności
(1)
Temat: dzieło
Pedagogika miejsca wspólnego
(1)
Temat: czas
2001-
(12)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Bośnia i Hercegowina
(1)
Sarajewo (Bośnia i Hercegowina)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(11)
Artykuł z pracy zbiorowej
(7)
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Psychologia
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
19 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Data zmiany: 04.11.2023
This monograph is a collection of texts written by researchers, practitioners and theoreticians of adult education from Central and Eastern Europe (Poland, the Czech Republic, Slovakia, Ukraine, Russia). Its focus is on areas of contemporary adult education. The key issue is informal-learning space, where we can see the shift towards positive valuation of the ideas of localism and social commitment and to learning through (auto)reflection shaped by currents of information and individual experience. Another significant matter is the non-formal area of education, where intensive changes are taking place. The activities of associations and foundations, the dissemination of knowledge, work within open-education institutions, the non-governmental educational institution sector, citizenship – all are important areas of research, comparison and analysis that can be used to increase andragogical knowledge. I find it especially valuable to present Central and Eastern European perspectives, which to date have been neglected and marginalised in the global discourse. This publication complements existing works in the field of pedagogy – general, comparative, social – andragogy pedagogy, pedeutology, social work and health pedagogy, following the spirit of the times and providing the most current presentation of the view of lifelong learning in operation among individuals, organisations, institutions [...]. (Anna Odrowąż-Coates, vice rector, and professor, Maria Grzegorzewska Academy of Special Education (APS) in Warsaw) [This work] is marked with an enlightened conviction and optimism about learning’s role as an activity conducive to improving the quality of life [...]. PhD students and researchers will find interesting inspiration, sources and connection in the publication. [It] will also contribute by expanding the network of international research cooperation in the andragogical community, as its contents constitute a source of information for researchers seeking partners for various international projects in the field of andragogy. Clearly, it will also prove interesting reading for practitioners of adult education, as the proposed and postulated methods of working with adult students deserve their attention, as well as implementation into educational reality. (Ewa Kurantowicz, rector and professor, University of Lower Silesia (DSW) in Wrocław) The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Nauka nigdy się nie kończy... Przestrzenie edukacji dorosłych: perspektywy Europy Środkowo-Wschodniej Monografia jest zbiorem tekstów w języku angielskim napisanych przez badaczy, praktyków i teoretyków edukacji dorosłych z Europy Środkowo-Wschodniej (Polska, Czechy, Słowacja, Ukraina, Rosja). Teksty w książce są podzielone na pięć rozdziałów, z których każdy dotyczy znaczących problemów związanych z uczeniem się dorosłych i nauczaniem w ponowoczesnym świecie. Pierwsza część poświęcona jest współczesnym problemom związanym z rozwojem teorii i praktyki edukacji dorosłych oraz andragogiki w perspektywie regionalnej Europy Środkowo-Wschodniej. W drugiej części zebrano teksty dotyczące kompetencji współczesnych edukatorów osób dorosłych. Następny rozdział został poświęcony formom wsparcia edukacyjnego dla dorosłych. W części czwartej można znaleźć teksty związane z nieformalnym uczeniem się z życia i doświadczeń. Piąta część poświęcona jest obywatelstwu, ruchom społecznym, uczącym się miastom i regionom. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Dr hab., prof. UW Zofia Szarota (ORCID 0000-0002-6342-3135) – Associate Professor at the University of Warsaw, where she is Head of the Department of Continuing Education and Andragogy at the Faculty of Education. Her scientific interests include issues of adulthood in educational contexts as we (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Od redakcji Drugi zeszyt tegorocznego numeru „Zagadnień Rodzajów Literackich“ ma układ tematyczny — składają się nań artykuły dotyczące wielorakich procesów konwergencyjnych zachodzących zarówno w samej literaturze, jak i w relacji z nią. Głównym przedmiotem refleksji nad przestrzeniami tekstów pragniemy uczynić często stosowane we współczesnym dyskursie naukowym pojęcie konwergencji. Wykorzystuje się je obecnie w różnych dziedzinach, od badań matematyczno-przyrodniczych, przez językoznawcze, politologiczne, socjologiczne, po studia z zakresu nowych mediów, komunikacji i antropologii kulturowej. Na ile rzeczywiście dochodzi do nakładania się i przenikania procesów kulturowych i jak bardzo — jeśli w ogóle — zjawisko to ma wpływ na stan literatury oraz jej teorii? Bieżącemu numerowi ZRL przyświeca cel analitycznego przyjrzenia się w perspektywie badań literackich pewnym mechanizmom i ich efektom charakterystycznym dla czasów digitalizacji kultury, gwałtownego rozwoju technologii użytkowej i idącej za tym hipotetycznej homogenizacji kultury. Proponowane czytelnikowi artykuły skupiają się na różnorodnych problemach, częstokroć prezentując odmienne stanowiska badawcze do wyjściowego zagadnienia. Dostrzeżenie nieoczywistości i zróżnicowania procesów konwergencyjnych łączy się w niniejszym tomie z próbą sprostania płynności oraz wieloaspektowości konwergencji, która z założenia wprowadza intermodalność, interdyscyplinarność i wielojęzykowość w to, co tekstowe. Autorzy studiów tu zawartych stawiają pytania między innymi o status poetyki w dobie konwergencji i wpływ procesów związanych z digitalizacją na struktury i cechy gatunkowe czy dyskursywne, podejmują namysł nad problemem ontologii dzieła hybrydycznego, szukają przykładów konwergencji w poezji konkretnej, e-poezji, liberaturze, tekstach logowizualnych, blogach okołoliterackich, serwisach społecznościowych, historiografii czy mieście — rozumianym jako przestrzeń tekstów/tekst. Przenikanie się dziedzin widać także w doborze narzędzi i metodologii naukowych — pragmalingwistyka sąsiaduje z klasyczną genologią, antropologia z pedagogiką, a teorie literatury z komparatystyką i badaniami nad nowymi mediami. Liczymy, że rozpiętość tematyczna w połączeniu z rozmaitością perspektyw badawczych uczyni ten zeszyt „Zagadnień Rodzajów Literackich“ ważnym i ciekawym w lekturze (wielo)głosem w coraz wyraźniej zaznaczającym swoje miejsce w humanistyce XXI wieku dyskursie okołokonwergencyjnym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Data zmiany: 03.11.2023
Nearly all the texts included in this issue of Sociological Revue relate to civil society and participative democracy. The articles present various approaches to these phenomena and their aspects, and are based on empirical data. The large article by F. Schütze is focused on the results of research previously presented in Sociological Review (vol. 60–2011/1 and vol. 57–2008/4). This international research project is devoted to European identity and civil society, as a result of which, the author proposes the design of a learning program for civil society activists and common citizens. The next article by A. Krzewińska describes the method of study of deliberative democracy developed by James Fishkin. J. Stempień proposes the economic concept of Principal-agent to investigate representative democracy systems. M. Legris Revel analyses research results in France concerning the process of institutionalisation and proceduralisation of the participation of citizens. C. Penna proposes the actor-network approach to investigate the relationships between social movements and the state during the land reform in Brazil. The last article by M. Wieczorkowska is devoted to a different topic – the cultural and social aspects of the female body in the context of medicalisation.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 05.09.2022
(Kultura Szkoły ; 5)
Bibliografie, netografie przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46994 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38212 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Data zmiany: 18.06.2020
[Pedagogika miejsca wspólnego - recenzja] / Mateusz Rutkowski. W: Praca Socjalna. 2019, nr 6, s. 109-114. - 2019.
Tytuł nadany przez katologującego.
Bibliografia na stronie 114.
Zawiera recenzję książki: Pedagogika miejsca wspólnego : miasto i szkoła / Maria Mendel. - Gdańsk, 2017.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej